«Ρότα» για το τελευταίο ταξίδι του έβαλε το επιβατηγό «Πηνελόπη Α.», που για περισσότερα από 20 χρόνια, έγραψε τη δική του ιστορία στη γραμμή Ραφήνας- Κυκλάδων.
Το «Πηνελόπη Α.», που είχε κατασκευαστεί το 1972, στη Γαλλία, ακινητοποιήθηκε, στα τέλη του 2012, λόγω «οικονομικών προβλημάτων» της εταιρείας Agoudimos Lines και μετά από πολυετείς διαδικασίες και αφού για πολλά χρόνια παρέμεινε παροπλισμένο στη Ραφήνα, ολοκληρώθηκε η διαδικασία απομάκρυνσής του.
Το πλοίο μεταβιβάστηκε, μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό, στην εταιρεία Valona Shiptrade LTD, με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ, με σύμβαση που υπογράφτηκε στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη.
Η εταιρεία ανέλαβε τη ρυμούλκηση του πλοίου και τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την αποτροπή ατυχημάτων και ρύπανσης και προφανώς προχώρησε και στην πώλησή του για διάλυση στα διαλυτήρια του Αλιάγα στην Τουρκία.
Έτσι, όπως έγινε γνωστό από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε Α.Ε) το «Πηνελόπη Α.» αναχώρησε, την Πέμπτη 27/2, για το τελευταίο ταξίδι του προς τα διαλυτήρια.
Το πλοίο, που είχε μήκος 118 μέτρα και χωρητικότητα 1.400 επιβατών και 256 αυτοκινήτων, είχε αγοραστεί τον Φεβρουάριο του 1992 από την Agoudimos Lines του Μίμη Αγούδημου, αδελφού του πιο γνωστού ακτοπλόου εφοπλιστή Γεράσιμου (Μάκη) Αγούδημου και από τότε δρομολογήθηκε στη Ραφήνα.
Η αρχή του «τέλους», παρά τα όσα γράφονται στην ανακοίνωση του Ο.Λ.Ε. μεταθέτοντας την αιτία του προβλήματος στην επίσχεση εργασίας των ναυτικών, ξεκίνησαν στα τέλη Δεκεμβρίου του 2012, όταν η εταιρεία επικαλούμενη «οικονομικά προβλήματα» εμφάνισε καθυστερήσεις στη μισθοδοσία.
Στις 3 Σεπτεμβρίου 2013 τα 56 μέλη του πληρώματος καθώς είχαν μείνει έξη μήνες απλήρωτοι, προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας και το πλοίο «έδεσε» οριστικά στη Ραφήνα. Τον Ιανουάριο του 2014 το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο και 18 Ιουνίου του ίδιου έτους το παροπλισμένο πλοίο, που βρισκόταν πλέον σε κακή κατάσταση έφυγε ρυμουλκούμενο από την Ραφήνα για την Ελευσίνα λόγω των ασφαλέστερων συνθηκών για πολύμηνη αγκυροβόληση, κατόπιν σχετικού επείγοντος αιτήματος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας ΑΕ προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ναυτικό ατύχημα στην Ραφήνα.
Έκτοτε το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» παρέμενε πλαγιοδετημένο στην πλωτή δεξαμενή «Κρήτη», στον όρμο της Βλύχας, δυτικά του κεντρικού εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας, μέχρι την οριστική απομάκρυνσή του
.
Τον Φεβρουάριο του 2019, παρουσίασε κλίση και ελήφθησαν από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθεί πιθανή βύθιση, πιθανή θαλάσσια ρύπανση και ενδεχόμενη πρόκληση ζημιών έναντι τρίτων.
Στο μεταξύ έγιναν και ορισμένοι πλειστηριασμοί, που κινήθηκαν από τράπεζες, που απέβησαν άκαρποι μέχρι που πέρασε στην κυριότητα του Ο.Λ.Ε και μετά από πολλές προσπάθειες επιτεύχθηκε η εκποίησή του.
Σε δήλωση του ο Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Ε. ΑΕ, Απόστολος Καμαρινάκης, αναφέρει
«Με την απομάκρυνση του «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» συνεχίζεται το έργο για την απελευθέρωση της θαλάσσιας ζώνης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ από όλα τα επικίνδυνα πλοία και ναυάγια, που παραμένουν στην περιοχή. Στόχος μας είναι να πάψει η Ελευσίνα να αποτελεί την “πίσω αυλή” του Πειραιά και να ανοίξει ο δρόμος για την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Ελευσίνας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου