Τίτλοι τέλους έπεσαν για ένα «πλωτό παλάτι», που έγραψε τη δική του ιστορία στις κρουαζιέρες στο Αιγαίο πέλαγος και γενικότερα στην ανατολική Μεσόγειο.
Πρόκειται για το κρουαζιερόπλοιο «Bella Fortuna», πιο γνωστό σε εμάς με το προηγούμενο όνομά του «Celestyal Olympia», το οποίο, όπως καταγράφεται στο εβδομαδιαίο report του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny πωλήθηκε σε διαλυτήρια, σε άγνωστο μέρος, έναντι άγνωστης τιμής.
Βέβαια, το ηλικίας 42 ετών κρουαζιερόπλοιο (κατασκευής 1982) είχε αποσυρθεί, στα τέλη του 2023, από την Celestyal Cruises και είχε παροπλιστεί στο Λαύριο και στις αρχές του έτους πωλήθηκε, σύμφωνα με την βάση δεδομένων equasis, σε εταιρεία συνδεδεμένη με την Royal Marine Shipmanagement, με έδρα στη Σιγκαπούρη, η οποία εμφανίζεται να διαχειρίζεται διαφόρων κατηγοριών πλοία, κυρίως ρυμουλκά.
Μετά την πώλησή του από τη Celestyal μετονομάστηκε σε
Από το τούρκικο λιμάνι φαίνεται, σύμφωνα με το Marinetraffic, το πλοίο να αναχώρησε, τελικά, στις 26 Απριλίου για το Ρας αλ Καϊμά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου κατέπλευσε στις 15 Μαΐου και έκτοτε σταμάτησε να εκπέμπει το σήμα, πιθανόν καθώς οδηγήθηκε σε διαλυτήρια, ίσως στην Ινδία ή στο Πακιστάν.
Η πώλησή του αποτέλεσε μέρος του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της Celestyal, στο πλαίσιο του οποίου έχει αποκτήσει δύο νεότερα πλοία για να αντικαταστήσει παλαιότερα. Ήδη έχει γίνει γνωστό πως το Celestyal Olympia έχει αντικατασταθεί, στα καλοκαιρινά προγράμματα κρουαζιέρας στο Αιγαίο, από το (κατασκευής 2023) «Celestyal Discovery», πρώην «AIDAaura», με δυνατότητα φιλοξενίας 1.226 επιβατών σε 633 καμπίνες, που αποκτήθηκε, στα τέλη του 2023, από την εταιρεία Aida Cruises.
Λίγα λόγια για το πλοίο που έφυγε….
Να πούμε ότι το «Bella Fortuna», πρώην «Celestyal Olympia», είχε ξεκινήσει να ναυπηγείται το 1979, στο ναυπηγείο Wärtsilä Hietalahti στο Ελσίνκι της Φινλανδίας για λογαριασμό της Royal Caribbean Cruise Lines και ξεκίνησε τα ταξίδια του στις 5 Δεκεμβρίου 1982, με το όνομα «Song of America».
Το 1999 το μήκους 214 μέτρων πλοίο πωλήθηκε στην εταιρεία Sun Cruises και μετονομάστηκε σε Sunbird. Το 2004 πουλήθηκε στη Louis Cruise Lines, την εταιρεία που αργότερα μετονομάστηκε σε Celestyal, και άρχισε ουσιαστικά η… ελληνική ιστορία του.
Βέβαια, τα πρώτα 8 χρόνια από την αγορά του η Louis επέλεξε να το ναυλώσει την Thomson Cruises, η οποία μετονόμασε το πλοίο σε Thomson Destiny και το χρησιμοποίησε σε προγράμματα κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, την Ερυθρά Θάλασσα, τα Κανάρια Νησιά και τη δυτική ακτή της Αφρικής.
Ωστόσο, από το 2012 επέστρεψε στην Louis μετονομάστηκε σε «Louis Olympia» και ξεκίνησε τα ταξίδια στο Αιγαίο, με αφετηρία τον Πειραιά ενώ δύο χρόνια αργότερα και αφού χρησιμοποιήθηκε ως πλωτό ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2014 στο Σότσι της Ρωσίας, μετονομάστηκε σε «Celestyal Olympia».
Τον Ιούνιο του 2022, το κρουαζιερόπλοιο φιλοξένησε δωρεάν συνολικά 40 Ουκρανούς (μητέρες με τα παιδιά τους), όλοι πρόσφυγες από τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας).
Αρχικά το πλοίο είχε κατασκευαστεί με 11 καταστρώματα και δυνατότητα φιλοξενίας 1.575 επιβατών, ωστόσο το 2005 έγινε εκτεταμένη μετασκευή και αυξήθηκε ο αριθμός των επιβατών σε 1.664 σε 724 καμπίνες. Το πλήρωμά του, με όλες τις ειδικότητες, ανερχόταν σε 540 άτομα. Μια εκτεταμένη ανακαίνιση είχε γίνει και το 2016.
Είχε τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητα 21 κόμβων.
Το κρουαζιερόπλοιο διέθετε φωτεινά σαλόνια και εστιατόρια, ευρύχωρες καμπίνες, δύο πισίνες και ξύλινο δάπεδο. Από το σύνολο των καμπινών του οι 30 ήταν σουίτες, από τις οποίες οι 9 διέθεταν ιδιωτικά μπαλκόνια. Όλες οι σουίτες και οι καμπίνες διέθεταν ιδιωτικό μπάνιο, τηλεόραση και κλιματισμό.
Ακόμα, διέθετε εστιατόρια, μπαρ, θέατρο, καζίνο, σάουνα, σπα κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου