«Ψήφο εμπιστοσύνης» στα κινέζικα ναυπηγεία δίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές σε μια περίοδο, που η Κίνα αναζητάει τη στήριξη ξένων επενδύσεων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν παραγγελίες για την κατασκευή νέων πλοίων σε κινέζικα ναυπηγεία αξίας άνω του 1,2 δισεκατομμυρίου δολαρίων!
Το «κύμα» αυτών των παραγγελιών έρχεται σε μια περίοδο, κατά την οποία η «χώρα του δράκου» διαπιστώνει μια κλιμακούμενη συρρίκνωση των ξένων επενδύσεων στην Κίνα. Την περυσινή χρονιά οι ξένες επενδύσεις μειώθηκαν κατά 8% σε σύγκριση με το 2022 και το πρώτο δίμηνο του έτους η μείωση έφθασε στο 19,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, το υπουργικό συμβούλιο της Κίνας ανακοίνωσε νέα μέτρα για να σταματήσει την επιβράδυνση των ξένων επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της πρόσβασης στην αγορά και της χαλάρωσης ορισμένων κανόνων.
Σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο ανάσχεσης της μείωσης ξένων επενδύσεων μπορεί να ενταχθεί και η έκκληση στους Έλληνες εφοπλιστές που έκανε ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα Xiao Junzheng, μιλώντας στις 6 Μαρτίου 2024 σε εκδήλωση των Ιδρυμάτων Μαρίας Τσάκου και Ιωάννη Λάτση στη Χίο, καλώντας τους να αντιταχθούν σε προστατευτικές πολιτικές όπως η αποσύνδεση και η διακοπή των αλυσίδων εφοδιασμού.
Είναι προφανές ότι οι Έλληνες εφοπλιστές με τις παραγγελίες που τοποθετούν στα κινέζικα ναυπηγεία δείχνουν να συνεχίζουν να προσφέρουν τη στήριξη τους στην Κίνα. Αυτό, βέβαια, γίνεται με αμοιβαίο όφελος, καθώς καθοριστικό ρόλο για την προσέλκυση των ναυπηγήσεων παίζει η αυξημένη χρηματοδότηση, που προσφέρουν οι κινέζικες τράπεζες.
Άλλο στοιχείο για τη σημασία των επενδύσεων των Ελλήνων εφοπλιστών στην Κίνα είχε αναφέρει ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης σε ομιλία του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, πέρυσι τον Μάρτιο, όπου είπε ότι τα οικονομικά οφέλη της επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ανέρχονται στο 1 δισ. δολάρια, όταν οι Έλληνες πλοιοκτήτες τα τελευταία 15 χρόνια έχουν επενδύσει 60 δισ.δολάρια στα κινεζικά ναυπηγεία και οι επενδύσεις αυτές δεν αφορούν αποκλειστικά νεοναυπηγήσεις.
Ο Πάνος Λασκαρίδης, τόνισε επίσης ότι εκτός των νεότευκτων πλοίων, οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν περίπου 5-8 δισ. δολάρια στην Κίνα κάθε χρόνο για επισκευές πλοίων και υπογράμμισε με νόημα ότι οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών είναι 60πλάσιες από εκείνη της Cosco στον Πειραιά!
Οι νέες παραγγελίες
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι τελευταίες παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών μσε ναυπηγεία της Κίνας ήταν οι εξής:
• Η εταιρεία Cape Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Ανδριανόπουλου, στην οποία ηγείται η κ. Τζένη Ανδριανοπούλου, τοποθέτησε παραγγελίες συνολικά για έξι δεξαμενόπλοια, σε δύο ναυπηγεία.
Συγκεκριμένα, τοποθέτησε παραγγελία στα ναυπηγεία SWS για δύο πλοία χωρητικότητας 158.000 τόνων το καθένα (παράδοση το πρώτο εξάμηνο του 2027 κόστους 84 εκατομ. δολαρίων το καθένα) και δύο πλοία χωρητικότητας 115.000 τόνων το καθένα (παράδοση το 2025 και το 2026 κόστους 66 εκατομ. δολαρίων το καθένα).
Επίσης, τοποθέτησε παραγγελία στα ναυπηγεία Yangzijiang για άλλα δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 74.000 τόνων το καθένα με παράδοση το 2027 και αξίας 54 εκατομ. δολαρίων το καθένα.
• Η Dynacom συμφερόντων Γ. Προκοπίου τοποθέτησε μεγάλη παραγγελία για 8 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 155.000 τόνων το καθένα με παράδοση το 2027. Το κάθε πλοίο θα έχει τη δυνατότητα να κινείται και με φυσικό αέριο και το κόστος του καθενός ανέρχεται σε 83 εκατομ. δολάρια.
• Η Navios, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, τοποθέτησε παραγγελία στο Zhoushan Changhong για δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 115.000 τόνων το καθένα με παράδοση το 2027. Το κάθε πλοίο θα έχει τη δυνατότητα να κινείται και με οικολογικά καύσιμα, μεθανόλη και φυσικό αέριο.
Το κόστος για το κάθε πλοίο δεν έχει γίνει γνωστό. Ωστόσο, έχει δημοσιευθεί ότι υπολογίζεται για το καθένα πως θα ανέλθει στα 72 εκατομ. δολάρια. Τέλος, να αναφερθεί ότι στο συγκεκριμένο ναυπηγείο η εταιρεία της Αγγελικής Φράγκου έχει τοποθετήσει παραγγελίες συνολικά για έξη πλοία.
Τέλος στο ίδιο διάστημα η Latsco Shipping, του Ομίλου Λάτση τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της κορεάτικης Hyundai στο Βιετνάμ για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 114.898 τόνων, με παράδοση στα τέλη του 2027. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 69,5 εκατομ. δολάρια.
Επίσης, η Sea Pioneer, συμφερόντων Β. Μπακολίτσα, ασκώντας το δικαίωμα option που διατηρούσε σε ναυπηγείο της Κορέας παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 50.000 τόνων το καθένα, με παράδοση το 2026. Το κόστους κατασκευής δεν έγινε γνωστό αλλά όπως έχει γραφτεί υπολογίζεται σε 45 εκατομ. δολάρια για το καθένα.
Κλείνοντας να πούμε ότι στον τομέα των υγραεριοφόρων μεγάλη επένδυση έκανε η Atlas Maritime, συμφερόντων Λέοντα Πατίτσα, του συζύγου της Μαριέτας Χουρσαλά, τοποθετώντας παραγγελία για τρία πλοία σε ναυπηγεία της Κορέας. Τα πλοία θα παραδοθούν το 2027 και στοιχίζουν 124 εκατομ. δολάρια το καθένα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η φωτό είναι από τη DKG Development. «Μαγνήτης» για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς. Μόλις χθες (...
-
«Ρεμπέτικο αντάμωμα» διοργανώνει το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την ίδρυσή...
-
Μακέτα της αγοράς με το νέο βιοκλιματικό στέγαστρο Η ανάπλαση του παρακείμενου χώρου πίσω από τον Πύργο του Πειραιά, που περιλαμβάνει τη τοπ...
-
Βήμα- βήμα επιδιώκουν οι λιμενικές αρχές να προχωρήσουν για να πέσει «φως» στο θρίλερ, που εξελίσσεται από το απόγευμα της Δευτέρας 28/7, με...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου