Εξαιρετικά αποκαλυπτικός ήταν ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης για την μικρή οικονομική συμβολή της Cosco στην ανάπτυξη του Πειραιά και γενικότερα της Οικονομίας.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λασκαρίδης σε παρέμβασή του στο πλαίσιο συζήτησης, που έγινε στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στη διάρκεια γεύματος εργασίας, το οποίο παρέθεσαν η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς με τιμώμενο πρόσωπο, τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, Xiao Junzheng αναφέρθηκε στην ανισορροπία επενδύσεων των δύο χωρών.«Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει στην Κίνα πάνω από δολάρια ΗΠΑ 60 δις, μέσω της κατασκευής και επισκευής πλοίων, ενώ η Κίνα, μέσω της Cosco, δεν έχει επενδύσει πάνω από δολάρια ΗΠΑ 1 δις», εξήγησε ο γνωστός εφοπλιστής, ο οποίος έχει τοποθετήσει πολλές παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων του σε ναυπηγεία της Κίνας.
Συνεχίζοντας ο ίδιος «προσγείωσε» περαιτέρω τη συζήτηση λέγοντας πως δεδομένης της θέσης της Ελλάδας στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ, η συνεργασία των δύο χωρών πρέπει να τυγχάνει πολύ προσεκτικού χειρισμού.
Κλείνοντας ο κ. Λασκαρίδης έδειξε και το «δρόμο» της ανάπτυξης της συνεργασίας Ελλάδας- Κίνας λέγοντας ότι η εξαγωγή έξυπνων τεχνολογιών στην Κίνα, καθώς και η επένδυση σε Ελληνικές start-up εταιρίες, είναι κλάδοι που μπορούν να αποφέρουν αμοιβαία οφέλη.
Από τη πλευρά του, πάντως, ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Xiao Junzheng παρότι είχε ενημερωθεί για τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του Πειραιά στις σχέσεις της με την Cosco (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ του pireas2day.blogspot.gr πατήστε εδώ), δεν φαίνεται να είπε κάτι πάνω σε αυτό.
Αντίθετα, αναφέρθηκε εκτενώς στις αναπτυξιακές προοπτικές της Κίνας, επαναλαμβάνοντας το χιλιοειπωμένο αλλά αόριστο…. ευχολόγιο καλλιέργειας προσδοκιών, κατά το οποίο «τα αναπτυξιακά σχέδια της Κίνας θα φέρουν νέες ευκαιρίες για την Ελλάδα στους τομείς των εισαγωγών Ελληνικών προϊόντων, της αύξησης στον αριθμό τουριστών στην Ελλάδα, της μεταφοράς των αγαθών της από τα ελληνόκτητα πλοία και στη μετατροπή του Πειραιά σε ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο με τη δημιουργία διεθνούς κόμβου logistics». Δηλαδή, πράγματα, που έχουν ακουστεί πολλές φορές εδώ και χρόνια, από την έναρξη της επένδυσης της Cosco στον Πειραιά…..
Εκείνο, που έχει ίσως ενδιαφέρον ήταν η αναφορά του «στη δυνατότητα διερεύνησης κατασκευής ενός μεγάλου βιομηχανικού πάρκου με έδρα το λιμάνι του Πειραιά», αν και για κάτι τέτοιο πρέπει να απαντηθούν πολλά ζητήματα……
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου