Δευτέρα 13 Ιουνίου 2022

Πως και πότε θα σταματήσουν οι τσιμινιέρες των πλοίων να βγάζουν καπνούς μέσα στο λιμάνι!

Μεγάλες αλλαγές φέρνει στα λιμάνια ένας νέος ευρωπαϊκός Κανονισμός, που έχει αρχίσει να συζητείται στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προ ημερών η νέα πρόταση Κανονισμού συζητήθηκε στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, στο οποίο παρότι υπήρχαν πολλά θέματα ναυτιλιακού ενδιαφέροντος δεν παραβρέθηκε ο καθ΄ ύλην αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης αλλά ο υπουργός Μεταφορών Κων. Καραμανλής.
Όπως έγινε γνωστό από τις ανακοινώσεις του Συμβουλίου στη διάρκεια της συνεδρίασης εγκρίθηκε «γενική προσέγγιση σχετικά με το σχέδιο κανονισμού για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR)». Δηλαδή, υπήρξε κατ’ αρχήν συμφωνία για το σχέδιο.
Οι διατάξεις αυτού του Κανονισμού φέρνουν μια μεγάλη ανατροπή στη λειτουργία των λιμανιών προς όφελος του περιβάλλοντος. Και συγκεκριμένα καθορίζεται ότι:
«Από την 1η Ιανουαρίου 2030 τα ελλιμενισμένα πλοία που είναι προσδεδεμένα στην αποβάθρα λιμένα κατάπλου υπαγόμενο στη δικαιοδοσία κράτους μέλους οφείλουν να λαμβάνουν από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και να την χρησιμοποιούν για όλες τις ενεργειακές ανάγκες κατά τον ελλιμενισμό».
Αυτή η ρύθμιση δημιουργεί βάσιμη αισιοδοξία ότι θα σταματήσουν οι τσιμινιέρες των πλοίων να «ντουμανιάζουν» το λιμάνι του Πειραιά!
Ωστόσο, υπάρχουν πολλά «παραθυράκια», που δημιουργούν ερωτηματικά για το εάν αυτή η ρύθμιση θα βρει εφαρμογή στην χώρα μας και ειδικά στο πρώτο λιμάνι.
Τα «παραθυράκια» βρίσκονται στις αμέσως επόμενες γραμμές της παραπάνω διάταξης, όπου αναφέρονται οι εξαιρέσεις.
Εκεί ορίζεται ότι η παραπάνω διάταξη δεν εφαρμόζεται σε πλοία τα οποία:
•    δεν είναι σε θέση να συνδεθούν με την ηλεκτρική τροφοδότηση από ξηράς λόγω μη διαθέσιμων σημείων σύνδεσης σε λιμένα·
•    δεν είναι σε θέση να λάβουν ηλεκτρική τροφοδότηση από την ξηρά επειδή η χερσαία εγκατάσταση στον λιμένα δεν είναι συμβατή με τον επί του πλοίου εξοπλισμό για ηλεκτροδότηση από την ξηρά, υπό την προϋπόθεση ότι η επί του πλοίου εγκατάσταση για τη σύνδεση με την ξηρά έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα πρότυπα που καθορίζονται στο παράρτημα II του AFIR23 για συστήματα σύνδεσης ποντοπόρων πλοίων στην ξηρά·
Για να δούμε, θα απαλλαγούμε ποτέ από το «ντουμάνι» των τσιμινιέρων…..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις