Να «φωτίσουν» τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με τη κατασκευή τέταρτης προβλήτας κοντέινερ στο Κερατσίνι και τη ναυπηγοεπισκευή επιδιώκουν βουλευτές της αντιπολίτευσης.
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Τρύφων Αλεξιάδης μιλώντας στη Βουλή στη διάρκεια συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας κάλεσε την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της σχετικά με τα σχέδια του ΟΛΠ για την κατασκευή του προβλήτα 4 στο Κερατσίνι.
Παράλληλα, η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ 25 Φωτεινή Μπακαδήμα κατέθεσε ερώτησή ζητώντας να μάθει, μεταξύ άλλων, «ποιες ακριβώς από τις υποχρεωτικές επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχουν ολοκληρωθεί και ποιες προβλέπεται να ολοκληρωθούν σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης μέχρι τον Αύγουστο 2021 και ποιο είναι το σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εναπομεινάντων υποχρεωτικών επενδύσεων».
Ας δούμε
Έτσι, ο Τρύφων Αλεξιάδης κάλεσε την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της σχετικά με τα σχέδια του ΟΛΠ για την κατασκευή του προβλήτα 4 στο Κερατσίνι, τονίζοντας ότι «αν υλοποιηθεί θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και στον οικιστικό ιστό, μετατρέποντας την παραλιμένια ζώνη σε αβίωτη περιοχή για τους κατοίκους, όπως και στις δραστηριότητες των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων»
Συνεχίζοντας υπενθύμισε την καθολική αντίδραση των τοπικών κοινωνιών λέγοντας ότι «εμείς στη Β΄ Πειραιά έχουμε μεγάλη εμπειρία από επιτυχείς κοινωνικούς πολιτικούς αγώνες και δεν πρόκειται να το αποδεχτούμε».
Η Φωτεινή Μπακαδήμα επικαλούμενη εμπιστευτική επιστολή του ΟΛΠ/Cosco προς το ΤΑΙΠΕΔ, που αποκαλύφθηκε από μέσα ενημέρωσης, με την οποία ζητείτο να ξεκινήσουν οι διαδικασίες μεταβίβασης του 16% των μετοχών του ΟΛΠ από το Δημόσιο στην Cosco ανέφερε ότι « οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση κάποιων έργων από τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις που είναι υποχρεωμένη να υλοποιήσει μέχρι τον Αύγουστο του 2021, δεν οφείλονται σε δική της υπαιτιότητά» και ο «ο όμιλος έχει κάνει ήδη συνολικές επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ, για τα υποχρεωτικά έργα έχει συμβασιοποιήσει ήδη τα 230 εκατ. ευρώ από τα 293 εκατ. ευρώ που προβλέπονται»
Από την ίδια επιστολή- κατά την κ. Μπακαδήμα- η Cosco υποστηρίζει ότι στη Σύμβαση Παραχώρησης «δεν υπάρχει καμία διάταξη που να απαγορεύει την ίδρυση ναυπηγείου εκ μέρους του Οργανισμού. Αντιθέτως, κάτι τέτοιο επιτρέπεται και μάλιστα ακόμη και σε περιοχές όπου μέχρι την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης (10.08.2016) δεν επιτρεπόταν να λάβει χώρα κάτι τέτοιο»
. «Να επισημανθεί πως στη Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, προβλέφθηκαν διατάξεις με τις οποίες έχει αναγνωριστεί ο καίριος ρόλος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και Σαλαμίνας (500 ναυπηγοεπισκευαστικές και 1.500 υποστηρικτικές επιχειρήσεις με 20.000 μόνιμους εργατοϋπαλλήλους), στην εθνική οικονομία καθώς και στη διασφάλιση θέσεων εργασίας», αναφέρει η βουλευτής. Και ρωτάει, μεταξύ άλλων, τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας:
1. Ποιες ακριβώς από τις υποχρεωτικές επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχουν ολοκληρωθεί και ποιες προβλέπεται να ολοκληρωθούν σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης μέχρι τον Αύγουστο 2021;
2. Ποιο είναι το σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εναπομεινάντων υποχρεωτικών επενδύσεων;
3. Πότε ελέγχθηκε τελευταία φορά η τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων της Cosco, από ποια Αρχή έγινε ο έλεγχος και ποιο ήταν το πόρισμα;
4. Θα επιτραπεί στον ΟΛΠ-COSCO να προχωρήσει στη λειτουργία OneStopService, που πρακτικά θα αποτελέσει ναυπηγείο, κάτι που ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει κατηγορηματικά αρνηθεί πως επιτρέπεται να συμβεί με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, ενώ η Cosco ισχυρίζεται πως «δεν υπάρχει καμία διάταξη που να απαγορεύει την ίδρυση ναυπηγείου εκ μέρους του Οργανισμού»;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου