Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

Οι τρομακτικοί αριθμοί του Mall που σχεδιάζει στο Παλατάκι ο ΟΛΠ/Cosco. Δείτε το σχέδιο του mall

Αποκαλυπτικούς αριθμούς για τη κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα προκληθεί στη πόλη από τη λειτουργία της νέας προβλήτας κρουαζιέρας και το θηριώδες mall παρουσίασε, σε συνέντευξη τύπου. ο επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.
Συγκεκριμένα, όπως είπε ο ίδιος:
Σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη του Master Plan που μόλις δημοσιοποιήθηκε:
«Με βάση την εμπειρία από άλλα Εμπορικά Κέντρα, που λειτουργούν στην Αθήνα, ο κυκλοφοριακός φόρτος στην ώρα αιχμής αντιστοιχεί περίπου στο 10% του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου, ενώ ο συνολικός φόρτος που αντιστοιχεί στην τυπική καθημερινή, αντιστοιχεί στο 70% του συνολικού φόρτου της ημέρας αιχμής (Σάββατο)».
Στο σκέλος της κρουαζιέρας και της κίνησης προς την Ακρόπολη αναμένονται:
•    Τουρίστες 7.500 (10.000) από τα κρουαζιερόπλοια   
Διακινούμενοι με:
•    Τουριστικά λεωφορεία  6.000 άτομα (360 πούλμαν)
•    Ταξί/ λιμουζίνες  600 άτομα (300 ταξί/λιμουζίνες) 
•    Mini vans  400 άτομα  (50 mini vans) 
•    Φορτηγά τροφοδοσίας 100
Επισκέπτες Mall (12-29.000 επισκέπτες)
Με ΙΧ οχήματα (σ.σ. εδώ να σημειώσουμε ότι ενώ σε άλλα mall του λεκανοπεδίου- Ελληνικό, Νερατζιώτισσα- υπάρχει πρόσβαση από το μετρό και άλλα μέσα σταθερής τροχιάς στο συγκεκριμένο η πρόσβαση θα είναι αναγκαστικά με ΙΧ, ταξί ή τοπικά λεωφορεία)
•    Σε τυπική καθημερινή βάση 8.099 ΙΧ οχήματα (εκτιμώμενοι 12.000-20.000 επισκέπτες)
•    Σε μέρα αιχμής (Σάββατο) 11.570 IX οχήματα (εκτιμώμενοι 17.000-29.000 επισκέπτες)

Σε ότι αφορά τη μελέτη αερίων ρύπων, όπως αποκάλυψε ο Νίκος Μπελαβίλας στα συμπεράσματα αναφέρεται:
«Τα αποτελέσματα των μετρήσεων καταδεικνύουν την ανάγκη για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων στην ναυτιλία. Το ΥΦΑ έχει αποδειχθεί ως ένα από τα πιο αξιόπιστα εναλλακτικά, περιβαλλοντικά φιλικά καύσιμα στην ναυτιλία. Η μείωση των εκπομπών από τα πλοία με την χρήση του ΥΦΑ σε σχέση με το πετρέλαιο ανέρχεται σε 25-30% για το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), 80-85% για τα οξείδια του αζώτου (NOx) και 95-100% για τα οξείδια του θείου (SOx) και τα μικροσωματίδια (PM).»
«Όμως λείπουν οι πίνακες των μετρήσεων. Ποιος ρυπάνει, πόσο ρυπαίνει, πότε ρυπαίνει. Επίσης απουσιάζει παντελώς η εκτίμηση επιβάρυνσης των αέριων ρύπων από την, από 10% έως 70% επιβάρυνση της κυκλοφορίας της πόλης», υπογράμμισε ο ίδιος



Παρακάτω ο Ν. Μπελαβίλας σημείωσε:
•    Φτάνουμε στα τελικά σχέδια του Αυγούστου 2019 τα οποία έγιναν γνωστά στο τέλος Σεπτεμβρίου ως η μοναδική αρχιτεκτονική μελέτη-πρόταση προς έγκριση. Εκεί πλέον εμφανίζεται όχι ένας σταθμός επιβατών 22.000 τ.μ. ούτε ένας σταθμός και ένα εμπορικό κέντρο 40.000 τ.μ.
Ο προβλήτας κτίζεται ολόκληρος και στα τρία σκέλη του. Ένα περίπλοκο και ενδιαφέρον κτιριακό σύμπλεγμα, με υπερυψωμένους κτιστούς σταθμούς των λεωφορείων, mini bus και των χιλιάδων ΙΧ οχημάτων, με αίθρια, εσπλανάδες, φυτεμένα δώματα με εγκαταστάσεις αναψυχής, καταστήματα, καφετέριες και εστιατόρια επάνω από το νερό. Υπάρχει μία κάτοψη, οι τομές του και οι τρισδιάστατες απεικονίσεις. Πρέπει να είναι κανείς πολύ έμπειρος και τεχνικά καταρτισμένος για να αντιληφθεί το μέγεθος του συγκροτήματος.
Αναλύθηκαν όλα τα δεδομένα των σχεδίων που είχαμε στη διάθεση μας, μέσω της δημοσίευσης του ΟΛΠ. Η έρευνα καταλήγει στο ότι ο εγκεκριμένος από την ΕΣΑΛ κτιριακός όγκος έχει 2 έως 4 ορόφους, κάλυψη επί του εδάφους 64 στρέμματα και συνολική δόμηση που υπολογίζεται σε 193.000 τ.μ. 
Για να γίνει κατανοητό, είναι:
•    6,5 φορές μεγαλύτερος από την «Παγόδα»,
•    2,5 φορές μεγαλύτερος από το κτίριο του πρώην Ανατολικού Αεροδρομίου Ελληνικού και
•    50% μεγαλύτερο από όλο το κτιριακό σύμπλεγμα αφίξεων-αναχωρήσεων του «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τα 25 εκ. επιβάτες το χρόνο.

«Αυτό κατά τη γνώμη μας, σημαίνει ότι κατασκευάζεται μία περίκλειστη τουριστική πόλη με θέα τον θαλασσινό και υψηλής ποιότητας χώρους, καταστήματα, ζώνες πολυεπίπεδης αναψυχής, κινηματογράφους κ.α. η οποία θα επιτρέψει στον ΟΛΠ την πλήρη διημέρευση και διασκέδαση 7.500-10.000 τουριστών εντός του λιμένα, με διάλειμμα τη διαδρομή από και προς την Ακρόπολη, όπως και την προσέλκυση ενός πληθυσμού εξωτερικών πελατών των ζωνών αναψυχής και του εμπορικού κέντρου, ο οποίος τις καθημερινές θα κυμαίνεται από 12-20.000 άτομα και το Σάββατο θα φθάνει τα 27.000 άτομα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις