Έτοιμος είναι ο ΟΛΠ/ Cosco να επαναφέρει το θέμα της δημιουργίας τέταρτης προβλήτας κοντέϊνερ, που απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ, πράγμα, το οποίο το Υπουργείο Ναυτιλίας για επικοινωνιακούς λόγους αποκρύπτει!
Τα σχέδια του ΟΛΠ αποκαλύπτονται σε δήλωση του προέδρου της ΟΛΠ ΑΕ Zenggang Yu, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι:
«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης».
Ο ίδιος ανέφερε ακόμα ότι «ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής λάβαμε την έγκριση να προχωρήσουμε στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που θα καταστήσουν τον Πειραιά το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες νέες θέσεις εργασίας».
Οι επενδύσεις, που εγκρίθηκαν είναι ύψους 611, 8 εκατομ. € και το Υπουργείο Ναυτιλίας σε μια ανακοίνωση επικοινωνιακού χαρακτήρα απέδωσε τις ευθύνες για την καθυστέρηση της έγκρισης στην προηγούμενη κυβέρνηση αλλά απέφυγε να αναφέρει το παραμικρό για τις επενδύσεις που δεν εγκρίθηκαν!
Όπως έγραψε, αναλυτικά, το Pireas2day. blogspot.gr για την απόρριψη των επενδύσεων υπήρξε παρέμβαση από κορυφαίους κυβερνητικούς παράγοντες, που δεν θέλησαν να δημιουργήσουν ένα σοβαρό «μέτωπο» αντιπαράθεσης με τους ναυπηγοεπισκευαστές και τους εργαζόμενους στη «ζώνη»,
Και αυτό διότι τα έργα που πρότεινε η κινέζικη πλευρά για τη δημιουργία του νέου προβλήτα κοντέϊνερ και την επέκταση του car terminal θα μείωνε δραματικά τις θέσεις επισκευών πλοίων.
Από την πλευρά τους οι κινέζοι έθεσαν για πρώτη φορά αυτά τα σχέδια στο master plan μετά τις εκλογές και σύμφωνα με πληροφορίες μετά από διαβεβαιώσεις, που έλαβαν από κυβερνητικούς παράγοντες αλλά το όλο θέμα «πάγωσε» με απόφαση του Μεγάρου Μαξίμου.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης παρατήρησε εύστοχα ότι με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς πάρθηκε η απόφαση της ΕΣΑΛ, η οποία αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Η ενότητα όλων των φορέων του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, και όχι μόνο, σημειώνει ο κ. Κορκίδης αποσόβησαν τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και τους κινδύνους που διατρέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτή. Τα ναυπηγεία στο Πέραμα, η ΝΕΖ, οι μόλοι ΔΕΗ και Δραπετσώνας, σαφώς και δεν έπρεπε να περιοριστούν και να περιορίσουν τη ναυπηγοεπισκευή, αλλά είναι ώριμο να εκσυγχρονιστούν και να αναπτυχθούν. Παράλληλα σημειώνει ότι οι αποφάσεις στις οποίες συνολικά κατέληξε η ΕΣΑΛ, ανοίγουν τη πόρτα για την υλοποίηση μιας σημαντικής για τη χώρα επένδυσης, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και κυρίως προστιθέμενη αξία, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας με δήλωσή του χαιρέτησε την χτεσινή δυναμική κινητοποίηση έξω από το Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά εύστοχα σημείωσε ότι «η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να απορρίψει την πρόταση για επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και την πρόταση για επέκταση του container terminal, με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan της Cosco, βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μας καθησυχάζει».
«Η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ είναι προφανώς αποτέλεσμα των σφοδρών αντιδράσεων που προκάλεσαν τα σχέδια μετατροπής του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά σε αποκλειστικό χώρο εργασιών της Cosco, με αποκλειστικό γνώμονα τα οικονομικά συμφέροντα του ιδιώτη επενδυτή. Ωστόσο η απόφαση της ΕΣΑΛ έχει να κάνει με την ανετοιμότητα των εμπλεκόμενων πλευρών για ένα τέτοιο έργο, καθώς όπως διέρρευσε στον Τύπο «η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της ΕΣΑΛ μη υλοποιήσιμη, καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες». Η παραδοχή αυτή μας θέτει σε ετοιμότητα και μπροστά σε νέα καθήκοντα, ώστε όποτε και όταν επανέλθει με κάθε τρόπο η πρόταση της Cosco που υποβαθμίζει την πόλη, το περιβάλλον και τις ανθρώπινες ζωές, να δώσουμε εμείς την τελική απάντηση», σημείωσε ο δήμαρχος.
Ακολουθούν φωτογραφίες από τη μεγάλη κινητοποίηση, που ανάρτησε στη σελίδα του στο fb ο κ. Αντώνης Μπενέτος
Τα σχέδια του ΟΛΠ αποκαλύπτονται σε δήλωση του προέδρου της ΟΛΠ ΑΕ Zenggang Yu, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι:
«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης».
Ο ίδιος ανέφερε ακόμα ότι «ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής λάβαμε την έγκριση να προχωρήσουμε στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που θα καταστήσουν τον Πειραιά το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες νέες θέσεις εργασίας».
Οι επενδύσεις, που εγκρίθηκαν είναι ύψους 611, 8 εκατομ. € και το Υπουργείο Ναυτιλίας σε μια ανακοίνωση επικοινωνιακού χαρακτήρα απέδωσε τις ευθύνες για την καθυστέρηση της έγκρισης στην προηγούμενη κυβέρνηση αλλά απέφυγε να αναφέρει το παραμικρό για τις επενδύσεις που δεν εγκρίθηκαν!
Όπως έγραψε, αναλυτικά, το Pireas2day. blogspot.gr για την απόρριψη των επενδύσεων υπήρξε παρέμβαση από κορυφαίους κυβερνητικούς παράγοντες, που δεν θέλησαν να δημιουργήσουν ένα σοβαρό «μέτωπο» αντιπαράθεσης με τους ναυπηγοεπισκευαστές και τους εργαζόμενους στη «ζώνη»,
Και αυτό διότι τα έργα που πρότεινε η κινέζικη πλευρά για τη δημιουργία του νέου προβλήτα κοντέϊνερ και την επέκταση του car terminal θα μείωνε δραματικά τις θέσεις επισκευών πλοίων.
Από την πλευρά τους οι κινέζοι έθεσαν για πρώτη φορά αυτά τα σχέδια στο master plan μετά τις εκλογές και σύμφωνα με πληροφορίες μετά από διαβεβαιώσεις, που έλαβαν από κυβερνητικούς παράγοντες αλλά το όλο θέμα «πάγωσε» με απόφαση του Μεγάρου Μαξίμου.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης παρατήρησε εύστοχα ότι με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς πάρθηκε η απόφαση της ΕΣΑΛ, η οποία αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Η ενότητα όλων των φορέων του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, και όχι μόνο, σημειώνει ο κ. Κορκίδης αποσόβησαν τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και τους κινδύνους που διατρέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτή. Τα ναυπηγεία στο Πέραμα, η ΝΕΖ, οι μόλοι ΔΕΗ και Δραπετσώνας, σαφώς και δεν έπρεπε να περιοριστούν και να περιορίσουν τη ναυπηγοεπισκευή, αλλά είναι ώριμο να εκσυγχρονιστούν και να αναπτυχθούν. Παράλληλα σημειώνει ότι οι αποφάσεις στις οποίες συνολικά κατέληξε η ΕΣΑΛ, ανοίγουν τη πόρτα για την υλοποίηση μιας σημαντικής για τη χώρα επένδυσης, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και κυρίως προστιθέμενη αξία, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας με δήλωσή του χαιρέτησε την χτεσινή δυναμική κινητοποίηση έξω από το Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά εύστοχα σημείωσε ότι «η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να απορρίψει την πρόταση για επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και την πρόταση για επέκταση του container terminal, με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan της Cosco, βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μας καθησυχάζει».
«Η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ είναι προφανώς αποτέλεσμα των σφοδρών αντιδράσεων που προκάλεσαν τα σχέδια μετατροπής του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά σε αποκλειστικό χώρο εργασιών της Cosco, με αποκλειστικό γνώμονα τα οικονομικά συμφέροντα του ιδιώτη επενδυτή. Ωστόσο η απόφαση της ΕΣΑΛ έχει να κάνει με την ανετοιμότητα των εμπλεκόμενων πλευρών για ένα τέτοιο έργο, καθώς όπως διέρρευσε στον Τύπο «η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της ΕΣΑΛ μη υλοποιήσιμη, καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες». Η παραδοχή αυτή μας θέτει σε ετοιμότητα και μπροστά σε νέα καθήκοντα, ώστε όποτε και όταν επανέλθει με κάθε τρόπο η πρόταση της Cosco που υποβαθμίζει την πόλη, το περιβάλλον και τις ανθρώπινες ζωές, να δώσουμε εμείς την τελική απάντηση», σημείωσε ο δήμαρχος.
Ακολουθούν φωτογραφίες από τη μεγάλη κινητοποίηση, που ανάρτησε στη σελίδα του στο fb ο κ. Αντώνης Μπενέτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου