Προστασία της δημόσιας υγείας ή της «βιωσιμότητας της ναυτιλίας»; Σε αυτό το δίλημμα καλείται, ουσιαστικά, ν’ απαντήσει η Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που συνεδριάζει, από τη Δευτέρα 13/5, στο Λονδίνο.
Στην ουσία το θέμα τίθεται ως εξής: Θα προχωρήσει, κανονικά, από την 1η Ιανουαρίου 2020, η εφαρμογή των μέτρων που έχει αποφασίσει ο Οργανισμός για την χρήση στα πλοία καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο ή με διάφορα προσχήματα θα επιδιωχθεί η καθυστέρηση στην εφαρμογή τους;
Ο ΙΜΟ σε ενημερωτική αφίσα του εξηγεί ότι με τα συγκεκριμένα μέτρα, που περιορίζουν τις εκπομπές βλαβερών οξειδίων του θείου (SΟχ) στην ατμόσφαιρα:
Αποφεύγονται περισσότεροι από 570.000 πρόωροι θάνατοι για το διάστημα 2000- 2025
Μειώνεται κατά 68% η αρνητική επίδραση της ναυτιλίας στην ανθρώπινη υγεία μέσω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ειδικότερα, μειώνονται σημαντικά ασθένειες όπως: εγκεφαλικά, άσθμα, καρδιαγγειακές νόσοι, καρκίνος του πνεύμονα, άλλες αρρώστιες των πνευμόνων.
Η μείωση των εκπομπών του θείου σημαίνει ελάττωση και των όξινων βροχών, πράγμα, που σημαίνει:
λιγότερες βλάβες στις καλλιέργειες, στα δάση
και σε υδρόβια είδη
καταπολέμηση της οξίνισης των ωκεανών
• Και γιατί υπάρχει κίνδυνος να ληφθούν αποφάσεις ώστε να καθυστερήσουν αυτά τα θετικά μέτρα;
Διότι όπως επισημαίνουν ενεργειακοί αναλυτές σε διεθνή μέσα ενημέρωσης η αυξημένη ζήτηση που θα υπάρξει για πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο υπάρχει ορατό ενδεχόμενο ν’ αυξήσει τις τιμές του.
Και επειδή, όπως έγραφε, πρόσφατα, ένας αναλυτής «το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είναι ο ίδιος τύπος καυσίμου που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία, των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και των φορτηγών, προκαλούνται ανησυχίες ότι θα αυξηθούν ανάλογα και οι τιμές στα πρατήρια καυσίμων."
Το ενδεχόμενο, όμως, επιβάρυνσης των καταναλωτών και μάλιστα σε έτος αμερικάνικων προεδρικών εκλογών (2020) συνετέλεσε ώστε η κυβέρνηση των ΗΠΑ να βρεθεί σύμμαχος των εφοπλιστών και να τεθεί συμπαραστάτης τους σε μια κίνηση ώστε να προωθηθεί στον ΙΜΟ η λήψη αποφάσεων, που εκφράζονται ανησυχίες ότι θα οδηγήσουν σε καθυστέρηση στην εφαρμογή του νέου Κανονισμού.
• Πως μεθοδεύεται να γίνουν αλλαγές στον Κανονισμό;
Διάφορα κράτη και ναυτιλιακοί οργανισμοί, που έχουν λόγο στον ΙΜΟ έχουν προωθήσει διάφορες τροποποιήσεις του Κανονισμού, που επιτάσσει την εφαρμογή της χρήσης των «καθαρών» καυσίμων, με στόχο την αποδυνάμωση ή και την καθυστέρηση στην εφαρμογή.
Στην ουσία, λοιπόν, στη συνεδρίαση, που αρχίζει τη Δευτέρα, εφόσον γίνουν δεκτές οι προτεινόμενες τροποποιήσεις θα «ανοίξουν» παράθυρα για να γίνει ο Κανονισμός- λάστιχο.
Μια από τις κρίσιμες τροποποιήσεις προωθείται με έγγραφο, που υποστηρίζουν εκτός από τις ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Ινδία και η Ιαπωνία, ορισμένα κράτη σημαιών ευκαιρίας αλλά με μεγάλους στόλους, όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, ο Παναμάς και τα νησιά Μάρσαλ και διεθνείς εφοπλιστικές ενώσεις (BIMCO, Intercargo και Intertanko), με το οποίο θέτουν τα επίμαχα θέματα.
Σε αυτό το έγγραφο αναφέρεται μεταξύ άλλων:
Προκειμένου να υποστηριχθεί η αποτελεσματική και ομαλή εφαρμογή του ορίου περιεκτικότητας σε θείο πετρελαίου 0.50% m / m και να ληφθούν εφικτά μέτρα στο πλαίσιο της αρμοδιότητας του Οργανισμού για την εναρμόνιση του αντίκτυπου αυτού του ορίου σε θείο στους τομείς που αναμένεται να επηρεαστούν, οι χορηγοί ζητούν από την επιτροπή να συμφωνήσει να καταρτίσει σχέδιο συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. Το σχέδιο θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της υπάρχουσας ενότητας του παραρτήματος VI της MARPOL στο GISIS, στην επέκταση των υφιστάμενων διατάξεων συλλογής δεδομένων σε μη συμβαλλόμενα μέρη του παραρτήματος VI της σύμβασης MARPOL και στην περιοδική ανάλυση των συλλεγόμενων στοιχείων. Στο παράρτημα του παρόντος εγγράφου παρέχεται περίγραμμα του Σχεδίου.
Ενώ οι βελτιώσεις συλλογής δεδομένων θα παραμείνουν σε ισχύ επ’ αόριστον, τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν σε περιοδική βάση έως το 2023, οπότε η επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να τροποποιήσει ή να παύσει τη διαδικασία όπως κρίνεται σκόπιμο. Για να γίνει σαφής αξιολόγηση της εφαρμογής του ορίου περιεκτικότητας σε θείο πετρελαίου 0.50% m / m κατά τη διάρκεια του πρώτου κρίσιμου έτους μετά την 1η Ιανουαρίου 2020, συνιστάται η υποβολή εκθέσεων για την ανάλυση δεδομένων στο MEPC 75, στο MEPC 76 και ετησίως στη συνέχεια.
Ένα άλλο θέμα θέτουν με έγγραφό τους Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Βραζιλία σχετικά με τους ελέγχους (και τις κυρώσεις) των πλοίων, που διαπιστώνεται να μην χρησιμοποιούν καύσιμα με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο.
Με δύο λόγια ζητούν να προβλεφθεί να μειωθεί η ποινή εάν σε ένα λιμάνι διαπιστωθεί ότι δεν έχει το προβλεπόμενο πετρέλαιο επειδή στο προηγούμενο δεν υπήρχε δυνατότητα ανεφοδιασμού…..
• Οι Έλληνες εφοπλιστές. Μα φυσικά συμφωνούν με όλα τα παραπάνω, χαρακτηρίζουν «κρίσιμη» τη συνεδρίαση της Επιτροπής του ΙΜΟ και υπογραμμίζουν, σε δήλωση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη ότι «όποια μέτρα υιοθετηθούν δε θα πρέπει να βάζουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά της» ναυτιλίας.
Ο κ. Βενιάμης, λοιπόν, υπογραμμίζει ότι:
«Τα ζητήματα της διαθεσιμότητας ασφαλών, συμμορφούμενων καυσίμων παγκοσμίως· η υιοθέτηση των Οδηγιών για συνεπή εφαρμογή με τη συμπερίληψη της ρήτρας περί «λειτουργικών κωλυμάτων» (operational constraints)· η εφαρμογή ορθών και πρακτικών μέτρων για την ρεαλιστική αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης του πλοίου λόγω αιτιών εκτός ελέγχου του· οι περιβαλλοντικές, επιχειρησιακές, νομικές, καθώς και άλλες αβεβαιότητες του κανονισμού που σχετίζονται με τη χρήση συστημάτων έκπλυσης καυσαερίων, είναι όλα σημαντικά ζητήματα που ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρής διατάραξης του διεθνούς εμπορίου, εάν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα άμεσα».
@ (Σχόλιο): Ξεκινήσαμε με το ερώτημα: «Προστασία της δημόσιας υγείας ή προστασία της «βιωσιμότητας της ναυτιλίας»;». Οι Έλληνες εφοπλιστές το… έπαιξαν 2. Εσείς;
Στην ουσία το θέμα τίθεται ως εξής: Θα προχωρήσει, κανονικά, από την 1η Ιανουαρίου 2020, η εφαρμογή των μέτρων που έχει αποφασίσει ο Οργανισμός για την χρήση στα πλοία καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο ή με διάφορα προσχήματα θα επιδιωχθεί η καθυστέρηση στην εφαρμογή τους;
Ο ΙΜΟ σε ενημερωτική αφίσα του εξηγεί ότι με τα συγκεκριμένα μέτρα, που περιορίζουν τις εκπομπές βλαβερών οξειδίων του θείου (SΟχ) στην ατμόσφαιρα:
Αποφεύγονται περισσότεροι από 570.000 πρόωροι θάνατοι για το διάστημα 2000- 2025
Μειώνεται κατά 68% η αρνητική επίδραση της ναυτιλίας στην ανθρώπινη υγεία μέσω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ειδικότερα, μειώνονται σημαντικά ασθένειες όπως: εγκεφαλικά, άσθμα, καρδιαγγειακές νόσοι, καρκίνος του πνεύμονα, άλλες αρρώστιες των πνευμόνων.
Η μείωση των εκπομπών του θείου σημαίνει ελάττωση και των όξινων βροχών, πράγμα, που σημαίνει:
λιγότερες βλάβες στις καλλιέργειες, στα δάση
και σε υδρόβια είδη
καταπολέμηση της οξίνισης των ωκεανών
• Και γιατί υπάρχει κίνδυνος να ληφθούν αποφάσεις ώστε να καθυστερήσουν αυτά τα θετικά μέτρα;
Διότι όπως επισημαίνουν ενεργειακοί αναλυτές σε διεθνή μέσα ενημέρωσης η αυξημένη ζήτηση που θα υπάρξει για πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο υπάρχει ορατό ενδεχόμενο ν’ αυξήσει τις τιμές του.
Και επειδή, όπως έγραφε, πρόσφατα, ένας αναλυτής «το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είναι ο ίδιος τύπος καυσίμου που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία, των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και των φορτηγών, προκαλούνται ανησυχίες ότι θα αυξηθούν ανάλογα και οι τιμές στα πρατήρια καυσίμων."
Το ενδεχόμενο, όμως, επιβάρυνσης των καταναλωτών και μάλιστα σε έτος αμερικάνικων προεδρικών εκλογών (2020) συνετέλεσε ώστε η κυβέρνηση των ΗΠΑ να βρεθεί σύμμαχος των εφοπλιστών και να τεθεί συμπαραστάτης τους σε μια κίνηση ώστε να προωθηθεί στον ΙΜΟ η λήψη αποφάσεων, που εκφράζονται ανησυχίες ότι θα οδηγήσουν σε καθυστέρηση στην εφαρμογή του νέου Κανονισμού.
• Πως μεθοδεύεται να γίνουν αλλαγές στον Κανονισμό;
Διάφορα κράτη και ναυτιλιακοί οργανισμοί, που έχουν λόγο στον ΙΜΟ έχουν προωθήσει διάφορες τροποποιήσεις του Κανονισμού, που επιτάσσει την εφαρμογή της χρήσης των «καθαρών» καυσίμων, με στόχο την αποδυνάμωση ή και την καθυστέρηση στην εφαρμογή.
Στην ουσία, λοιπόν, στη συνεδρίαση, που αρχίζει τη Δευτέρα, εφόσον γίνουν δεκτές οι προτεινόμενες τροποποιήσεις θα «ανοίξουν» παράθυρα για να γίνει ο Κανονισμός- λάστιχο.
Μια από τις κρίσιμες τροποποιήσεις προωθείται με έγγραφο, που υποστηρίζουν εκτός από τις ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Ινδία και η Ιαπωνία, ορισμένα κράτη σημαιών ευκαιρίας αλλά με μεγάλους στόλους, όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, ο Παναμάς και τα νησιά Μάρσαλ και διεθνείς εφοπλιστικές ενώσεις (BIMCO, Intercargo και Intertanko), με το οποίο θέτουν τα επίμαχα θέματα.
Σε αυτό το έγγραφο αναφέρεται μεταξύ άλλων:
Προκειμένου να υποστηριχθεί η αποτελεσματική και ομαλή εφαρμογή του ορίου περιεκτικότητας σε θείο πετρελαίου 0.50% m / m και να ληφθούν εφικτά μέτρα στο πλαίσιο της αρμοδιότητας του Οργανισμού για την εναρμόνιση του αντίκτυπου αυτού του ορίου σε θείο στους τομείς που αναμένεται να επηρεαστούν, οι χορηγοί ζητούν από την επιτροπή να συμφωνήσει να καταρτίσει σχέδιο συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. Το σχέδιο θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της υπάρχουσας ενότητας του παραρτήματος VI της MARPOL στο GISIS, στην επέκταση των υφιστάμενων διατάξεων συλλογής δεδομένων σε μη συμβαλλόμενα μέρη του παραρτήματος VI της σύμβασης MARPOL και στην περιοδική ανάλυση των συλλεγόμενων στοιχείων. Στο παράρτημα του παρόντος εγγράφου παρέχεται περίγραμμα του Σχεδίου.
Ενώ οι βελτιώσεις συλλογής δεδομένων θα παραμείνουν σε ισχύ επ’ αόριστον, τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν σε περιοδική βάση έως το 2023, οπότε η επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να τροποποιήσει ή να παύσει τη διαδικασία όπως κρίνεται σκόπιμο. Για να γίνει σαφής αξιολόγηση της εφαρμογής του ορίου περιεκτικότητας σε θείο πετρελαίου 0.50% m / m κατά τη διάρκεια του πρώτου κρίσιμου έτους μετά την 1η Ιανουαρίου 2020, συνιστάται η υποβολή εκθέσεων για την ανάλυση δεδομένων στο MEPC 75, στο MEPC 76 και ετησίως στη συνέχεια.
Ένα άλλο θέμα θέτουν με έγγραφό τους Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Βραζιλία σχετικά με τους ελέγχους (και τις κυρώσεις) των πλοίων, που διαπιστώνεται να μην χρησιμοποιούν καύσιμα με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο.
Με δύο λόγια ζητούν να προβλεφθεί να μειωθεί η ποινή εάν σε ένα λιμάνι διαπιστωθεί ότι δεν έχει το προβλεπόμενο πετρέλαιο επειδή στο προηγούμενο δεν υπήρχε δυνατότητα ανεφοδιασμού…..
• Οι Έλληνες εφοπλιστές. Μα φυσικά συμφωνούν με όλα τα παραπάνω, χαρακτηρίζουν «κρίσιμη» τη συνεδρίαση της Επιτροπής του ΙΜΟ και υπογραμμίζουν, σε δήλωση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη ότι «όποια μέτρα υιοθετηθούν δε θα πρέπει να βάζουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά της» ναυτιλίας.
Ο κ. Βενιάμης, λοιπόν, υπογραμμίζει ότι:
«Τα ζητήματα της διαθεσιμότητας ασφαλών, συμμορφούμενων καυσίμων παγκοσμίως· η υιοθέτηση των Οδηγιών για συνεπή εφαρμογή με τη συμπερίληψη της ρήτρας περί «λειτουργικών κωλυμάτων» (operational constraints)· η εφαρμογή ορθών και πρακτικών μέτρων για την ρεαλιστική αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης του πλοίου λόγω αιτιών εκτός ελέγχου του· οι περιβαλλοντικές, επιχειρησιακές, νομικές, καθώς και άλλες αβεβαιότητες του κανονισμού που σχετίζονται με τη χρήση συστημάτων έκπλυσης καυσαερίων, είναι όλα σημαντικά ζητήματα που ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρής διατάραξης του διεθνούς εμπορίου, εάν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα άμεσα».
@ (Σχόλιο): Ξεκινήσαμε με το ερώτημα: «Προστασία της δημόσιας υγείας ή προστασία της «βιωσιμότητας της ναυτιλίας»;». Οι Έλληνες εφοπλιστές το… έπαιξαν 2. Εσείς;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου