Μεγάλη μείωση της τάξης του 9,7% είχε, το 2018, ο Πειραιάς στον αριθμό των επιβατών κρουαζιερόπλοιων, που αφίχθηκαν στο λιμάνι ενώ οι πρώτες ενδείξεις για το 2019 προϊδεάζουν για μια ακόμα δύσκολη χρονιά στο τομέα της κρουαζιέρας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, το 2018 κατέπλευσαν στον Πειραιά 524 κρουαζιερόπλοια με τα οποία αφίχθηκαν 961.632 επιβάτες, που είναι αρνητικό ρεκόρ σε επίπεδο πενταετίας (από το 2014 και μετά).
Το 2017 είχαν γίνει 576 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με τα οποία είχαν αφιχθεί 1.055.559 επιβάτες.
Το ανησυχητικό είναι πως ο μέχρι τώρα δημοσιοποιημένος χρονοπρογραμματισμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων του ΟΛΠ για το 2019 εμφανίζει νέα μείωση αφίξεων στον Πειραιά, σε επίπεδα ακόμα και κάτω του ψυχολογικού ορίου των 500 αφίξεων!
Ανεξάρτητα, όμως, από τις πρώτες εκτιμήσεις για το 2019, το προηγούμενο έτος (2018) οδηγούν, αβίαστα, σε ορισμένα πολύ χρήσιμα συμπεράσματα:
1. Καταρρίπτεται οριστικά ο μύθος, που καλλιεργήθηκε από το 2010 και εμφάνιζε την κρουαζιέρα ως την «χρυσοφόρο όρνιθα». Αυτό είχε γίνει για την λήψη μέτρων, όπως η «άρση του καμποτάζ» για πλοία με σημαίες τρίτων χωρών αλλά και για τον προγραμματισμό υψηλού κόστους επενδύσεων για νέες προβλήτες (μια απ’ αυτές στο λιμάνι του Πειραιά ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε), εσχάτως για ξενοδοχεία κ.α.
2. Η κρουαζιέρα δεν είναι ένας τομέας του τουρισμού, που η πορεία του μπορεί να καθοριστεί από την Ελλάδα. Οι δύο βασικές πολυεθνικές εταιρείες, που ελέγχουν πάνω από το 75% της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, καθορίζουν τις κινήσεις τους με βάση τα δικά τους συμφέροντα και ανάγκες.
Έτσι, τα τελευταία χρόνια έχουν στραφεί για την ανάπτυξη της αναδυόμενης τεράστιας αγοράς κρουαζιέρας στην νοτιοανατολική Ασία, στοχεύοντας στην Κίνα και στην Ινδία, με βασικό κέντρο το Ντουμπάϊ, που θεωρούν ότι μπορούν να τους προσφέρουν νέους πελάτες και δευτερευόντως στην αγορά της Βόρειας Ευρώπης.
Παράλληλα, λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων η ήδη κορεσμένη Ανατολική Μεσόγειος δεν βρίσκεται, τα τελευταία χρόνια, στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.
Όλα αυτά διαμορφώνουν μια εικόνα, που όσοι θέλουν να σχεδιάσουν με σοβαρότητα το μέλλον του Πειραιά, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη πριν επενδυθεί δημόσιο χρήμα σε αναποτελεσματικά έργα.
@ Ποιοι ωφελήθηκαν απ' αυτό το "μύθο" της κρουαζιέρας είναι φανερό. Εκείνο που πρέπει να γίνει από εδώ και στο εξής είναι να μην επενδυθεί δημόσιο χρήμα σε άχρηστα έργα και να σταματήσει η καλλιέργεια ενός άλλου "μύθου" ότι ο Πειραιάς θα... γεμίσει με ξενοδοχεία στο χώρο του λιμανιού, Γίνεται φανερό ότι όσοι τα καλλιεργούν αυτά φαίνεται ότι έχουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους και κυρίως να δημιουργήσουν προσδοκίες, άρα να κερδίσουν και τη... σιωπή για άλλα πράγματα. Η συνέχεια ελπίζουμε να μας διαψεύσει.....
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, το 2018 κατέπλευσαν στον Πειραιά 524 κρουαζιερόπλοια με τα οποία αφίχθηκαν 961.632 επιβάτες, που είναι αρνητικό ρεκόρ σε επίπεδο πενταετίας (από το 2014 και μετά).
Το 2017 είχαν γίνει 576 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με τα οποία είχαν αφιχθεί 1.055.559 επιβάτες.
Το ανησυχητικό είναι πως ο μέχρι τώρα δημοσιοποιημένος χρονοπρογραμματισμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων του ΟΛΠ για το 2019 εμφανίζει νέα μείωση αφίξεων στον Πειραιά, σε επίπεδα ακόμα και κάτω του ψυχολογικού ορίου των 500 αφίξεων!
Αφίξεις
πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας
στο Πειραιά (2014- 18)
στο Πειραιά (2014- 18)
Έτος
|
Αριθμός Αφίξεων
κρουαζιερόπλοιων
|
Αριθμός αφίξεων επιβατών
Κρουαζιέρας
|
2018
|
524
|
961.632
|
2017
|
576
|
1.055.559
|
2016
|
625
|
1.094.135
|
2015
|
621
|
980.149
|
2014
|
606
|
1.055.556
|
Πηγή: Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ)
Ανεξάρτητα, όμως, από τις πρώτες εκτιμήσεις για το 2019, το προηγούμενο έτος (2018) οδηγούν, αβίαστα, σε ορισμένα πολύ χρήσιμα συμπεράσματα:
1. Καταρρίπτεται οριστικά ο μύθος, που καλλιεργήθηκε από το 2010 και εμφάνιζε την κρουαζιέρα ως την «χρυσοφόρο όρνιθα». Αυτό είχε γίνει για την λήψη μέτρων, όπως η «άρση του καμποτάζ» για πλοία με σημαίες τρίτων χωρών αλλά και για τον προγραμματισμό υψηλού κόστους επενδύσεων για νέες προβλήτες (μια απ’ αυτές στο λιμάνι του Πειραιά ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε), εσχάτως για ξενοδοχεία κ.α.
2. Η κρουαζιέρα δεν είναι ένας τομέας του τουρισμού, που η πορεία του μπορεί να καθοριστεί από την Ελλάδα. Οι δύο βασικές πολυεθνικές εταιρείες, που ελέγχουν πάνω από το 75% της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, καθορίζουν τις κινήσεις τους με βάση τα δικά τους συμφέροντα και ανάγκες.
Έτσι, τα τελευταία χρόνια έχουν στραφεί για την ανάπτυξη της αναδυόμενης τεράστιας αγοράς κρουαζιέρας στην νοτιοανατολική Ασία, στοχεύοντας στην Κίνα και στην Ινδία, με βασικό κέντρο το Ντουμπάϊ, που θεωρούν ότι μπορούν να τους προσφέρουν νέους πελάτες και δευτερευόντως στην αγορά της Βόρειας Ευρώπης.
Παράλληλα, λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων η ήδη κορεσμένη Ανατολική Μεσόγειος δεν βρίσκεται, τα τελευταία χρόνια, στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.
Όλα αυτά διαμορφώνουν μια εικόνα, που όσοι θέλουν να σχεδιάσουν με σοβαρότητα το μέλλον του Πειραιά, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη πριν επενδυθεί δημόσιο χρήμα σε αναποτελεσματικά έργα.
@ Ποιοι ωφελήθηκαν απ' αυτό το "μύθο" της κρουαζιέρας είναι φανερό. Εκείνο που πρέπει να γίνει από εδώ και στο εξής είναι να μην επενδυθεί δημόσιο χρήμα σε άχρηστα έργα και να σταματήσει η καλλιέργεια ενός άλλου "μύθου" ότι ο Πειραιάς θα... γεμίσει με ξενοδοχεία στο χώρο του λιμανιού, Γίνεται φανερό ότι όσοι τα καλλιεργούν αυτά φαίνεται ότι έχουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους και κυρίως να δημιουργήσουν προσδοκίες, άρα να κερδίσουν και τη... σιωπή για άλλα πράγματα. Η συνέχεια ελπίζουμε να μας διαψεύσει.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου