Ένα πρωτότυπο πρόγραμμα γνωριμίας με την έρευνα για μαθητές και μαθήτριες σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιεί το Ερευνητικό Κέντρο «Δημόκριτος».
Μάλιστα, στο πλαίσιο συνεργασίας του ερευνητικού κέντρου με τον Όμιλο Attica το πρόγραμμα «ταξίδεψε», στις 13 και 14 Οκτωβρίου, στη Ρόδο, όπου είχαν την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν, μέσα στο επιβατηγό πλοίο «Blue Star 1», περίπου 600 μαθητές και μαθήτριες των δύο τελευταίων τάξεων Δημοτικών Σχολείων του νησιού.
Η παρουσίαση του πρωτότυπου προγράμματος, ειδικά δομημένο για διάφορες ηλικίες παιδιών, έγινε, σε συνέντευξη τύπου, στο επιβατηγό «Blue Star 2», στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του «Δημόκριτου» Δρ. Γιώργος Νουνέσης αναφέρθηκε στο πρόγραμμα, που πραγματοποιείται στην έδρα του ερευνητικού κέντρου στην Αγία Παρασκευή, με επισκέψεις παιδιών από σχολεία της Αττικής, σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και για πρώτη φορά «ταξίδεψε» σε ένα νησί.
«Μιλάμε για ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη γνώση. Αυτό ακριβώς κάναμε δίνοντας τη δυνατότητα σε μερικούς μαθητές ενός νησιού να γνωρίσουν το πρόγραμμα, που μπορούν ευκολότερα να παρακολουθήσουν άλλα παιδιά», είπε ο κ. Λευτέρης Κουκιανάκης, ερευνητής του «Δημόκριτου».
Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μια από τις συνολικά τέσσερις δράσεις, που πραγματοποιούνταν και ήταν οι εξής:
1. Προγραμμάτισε ένα ρομπότ «Έντισον».
2. Χτίζουμε με μόρια το BINGO της Χημείας,
3. Παρατηρώντας την επιστήμη (Κοιτάζοντας από το μικροσκόπιο)
4. Δημόκριτε, ήσουν πολύ μεγάλο ΑΤΟΜΟ
Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα ασχολείται με την ιστορία του φιλόσοφου Δημόκριτου που έδωσε στο ερευνητικό κέντρο το όνομά του. Μια ιστορία συνυφασμένη με την επιστήμη, τη φιλοσοφία και το σκοπό της ζωής. Τα παιδιά μαθαίνουν ποιος ήταν ο φιλόσοφος Δημόκριτος, γιατί ένα τόσο σημαντικό ερευνητικό κέντρο πήρε το δικό του όνομα και γιατί έχει μια θέση σαν ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους και επιστήμονες της παγκόσμιας ιστορίας.
Να σημειωθεί ότι τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σε χώρους του πλοίου, όπως η γέφυρα διακυβέρνησης.
Η κ. Σοφία Καλοκαιρινού, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» ανέφερε πως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρακολουθούν κάθε χρόνο περίπου 7.000 μαθητές και μαθήτριες σχολείων, που επισκέπτονται το Ερευνητικό Κέντρο.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Attica Σπύρος Πασχάλης αναφέρθηκε, επιγραμματικά, στο προφίλ του Ομίλου λέγοντας κατατάσσεται πλέον στις 5 μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της Μεσογείου και τις 10 μεγαλύτερες της Ευρώπης διακινώντας ετησίως περίπου 7 εκατομ. επιβάτες, πάνω από ένα εκατομμύριο ΙΧ και 400.000 φορτηγά.
Επίσης, ο κ. Πασχάλης αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόγραμμα κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, που υλοποιείται με στοχευμένες δράσεις στήριξης παιδιών σε νησιά, σπουδαστών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και παραγωγικών σχολών του Λιμενικού Σώματος κ.α..
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανοικοδόμηση, με έξοδα της εταιρείας, σχολικού κτηρίου στη Σύμη, που είχε καταρρεύσει μετά από πλημμύρες.
«Αντιλαμβανόμενοι το γεγονός ότι η ανάπτυξη του Ομίλου μας είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτή των νησιών μας, η δραστηριότητα της Attica Group δεν σταματά εκεί, αλλά επεκτείνεται στην στήριξη των τοπικών κοινωνιών μέσα από δράσεις που δεν αποσκοπούν στην δημιουργία επιβατικής κίνησης, αλλά στοχεύουν στην αειφόρο ανάπτυξη των νησιών μας και στην αποκέντρωση του πολιτισμού και της γνώσης. Σε αυτό το πλαίσιο υλοποιήσαμε στο νησί της Ρόδου την δράση Science On Board, όπου σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, προσφέραμε την ευκαιρία στους μικρούς μαθητές των δημοτικών σχολείων της Ρόδου να βιώσουν μία πολύ πρωτότυπη και ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία, που τους έδωσε τα ερεθίσματα εκείνα ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνατότητες τους και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους..», υπογράμμισε ο κ. Πασχάλης.
@ Ακούω τελευταία πολλά σχολεία (κυρίως ιδιωτικά) να οργανώνουν εκδρομές στην Ελβετία για να επισκεφθούν τα παιδιά το CERN, το μεγάλο Ερευνητικό Κέντρο. Απορία: Το δικό μας εξαιρετικό Ερευνητικό Κέντρο, το "Δημόκριτο" το έχουν επισκεφθεί: Εάν το έχουν επισκεφθεί τα παιδιά, εντάξει ας πάνε και σε ένα μεγαλύτερο, εάν όχι- πράγμα που είναι το πιθανότερο- γιατί να ξεκινήσουν από το ξένο; Ξενομανία, το είπαμε αυτό ή μεγαλομανία;
Μάλιστα, στο πλαίσιο συνεργασίας του ερευνητικού κέντρου με τον Όμιλο Attica το πρόγραμμα «ταξίδεψε», στις 13 και 14 Οκτωβρίου, στη Ρόδο, όπου είχαν την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν, μέσα στο επιβατηγό πλοίο «Blue Star 1», περίπου 600 μαθητές και μαθήτριες των δύο τελευταίων τάξεων Δημοτικών Σχολείων του νησιού.
Η παρουσίαση του πρωτότυπου προγράμματος, ειδικά δομημένο για διάφορες ηλικίες παιδιών, έγινε, σε συνέντευξη τύπου, στο επιβατηγό «Blue Star 2», στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του «Δημόκριτου» Δρ. Γιώργος Νουνέσης αναφέρθηκε στο πρόγραμμα, που πραγματοποιείται στην έδρα του ερευνητικού κέντρου στην Αγία Παρασκευή, με επισκέψεις παιδιών από σχολεία της Αττικής, σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και για πρώτη φορά «ταξίδεψε» σε ένα νησί.
«Μιλάμε για ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη γνώση. Αυτό ακριβώς κάναμε δίνοντας τη δυνατότητα σε μερικούς μαθητές ενός νησιού να γνωρίσουν το πρόγραμμα, που μπορούν ευκολότερα να παρακολουθήσουν άλλα παιδιά», είπε ο κ. Λευτέρης Κουκιανάκης, ερευνητής του «Δημόκριτου».
Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μια από τις συνολικά τέσσερις δράσεις, που πραγματοποιούνταν και ήταν οι εξής:
1. Προγραμμάτισε ένα ρομπότ «Έντισον».
2. Χτίζουμε με μόρια το BINGO της Χημείας,
3. Παρατηρώντας την επιστήμη (Κοιτάζοντας από το μικροσκόπιο)
4. Δημόκριτε, ήσουν πολύ μεγάλο ΑΤΟΜΟ
Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα ασχολείται με την ιστορία του φιλόσοφου Δημόκριτου που έδωσε στο ερευνητικό κέντρο το όνομά του. Μια ιστορία συνυφασμένη με την επιστήμη, τη φιλοσοφία και το σκοπό της ζωής. Τα παιδιά μαθαίνουν ποιος ήταν ο φιλόσοφος Δημόκριτος, γιατί ένα τόσο σημαντικό ερευνητικό κέντρο πήρε το δικό του όνομα και γιατί έχει μια θέση σαν ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους και επιστήμονες της παγκόσμιας ιστορίας.
Να σημειωθεί ότι τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σε χώρους του πλοίου, όπως η γέφυρα διακυβέρνησης.
Η κ. Σοφία Καλοκαιρινού, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» ανέφερε πως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρακολουθούν κάθε χρόνο περίπου 7.000 μαθητές και μαθήτριες σχολείων, που επισκέπτονται το Ερευνητικό Κέντρο.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Attica Σπύρος Πασχάλης αναφέρθηκε, επιγραμματικά, στο προφίλ του Ομίλου λέγοντας κατατάσσεται πλέον στις 5 μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της Μεσογείου και τις 10 μεγαλύτερες της Ευρώπης διακινώντας ετησίως περίπου 7 εκατομ. επιβάτες, πάνω από ένα εκατομμύριο ΙΧ και 400.000 φορτηγά.
Επίσης, ο κ. Πασχάλης αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόγραμμα κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, που υλοποιείται με στοχευμένες δράσεις στήριξης παιδιών σε νησιά, σπουδαστών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και παραγωγικών σχολών του Λιμενικού Σώματος κ.α..
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανοικοδόμηση, με έξοδα της εταιρείας, σχολικού κτηρίου στη Σύμη, που είχε καταρρεύσει μετά από πλημμύρες.
«Αντιλαμβανόμενοι το γεγονός ότι η ανάπτυξη του Ομίλου μας είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτή των νησιών μας, η δραστηριότητα της Attica Group δεν σταματά εκεί, αλλά επεκτείνεται στην στήριξη των τοπικών κοινωνιών μέσα από δράσεις που δεν αποσκοπούν στην δημιουργία επιβατικής κίνησης, αλλά στοχεύουν στην αειφόρο ανάπτυξη των νησιών μας και στην αποκέντρωση του πολιτισμού και της γνώσης. Σε αυτό το πλαίσιο υλοποιήσαμε στο νησί της Ρόδου την δράση Science On Board, όπου σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, προσφέραμε την ευκαιρία στους μικρούς μαθητές των δημοτικών σχολείων της Ρόδου να βιώσουν μία πολύ πρωτότυπη και ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία, που τους έδωσε τα ερεθίσματα εκείνα ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνατότητες τους και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους..», υπογράμμισε ο κ. Πασχάλης.
@ Ακούω τελευταία πολλά σχολεία (κυρίως ιδιωτικά) να οργανώνουν εκδρομές στην Ελβετία για να επισκεφθούν τα παιδιά το CERN, το μεγάλο Ερευνητικό Κέντρο. Απορία: Το δικό μας εξαιρετικό Ερευνητικό Κέντρο, το "Δημόκριτο" το έχουν επισκεφθεί: Εάν το έχουν επισκεφθεί τα παιδιά, εντάξει ας πάνε και σε ένα μεγαλύτερο, εάν όχι- πράγμα που είναι το πιθανότερο- γιατί να ξεκινήσουν από το ξένο; Ξενομανία, το είπαμε αυτό ή μεγαλομανία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου