Ξεκάθαρες απαντήσεις δίνουν οι εργαζόμενοι στους ισχυρισμούς της Δημοτικής Αρχής για το θέμα της εκχώρησης σε ιδιώτες του ηλεκτροφωτισμού της πόλης!
Παρότι η δημοτική αρχή στο δελτίο τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή 28/9 απέφυγε να εμφανιστεί ότι απαντάει στους εργαζόμενους (για να διαβάσετε το σχετικό θέμα του Pireas2day.blogspot.gr πατήστε εδώ) παραπέμποντας γενικά και αόριστα σε δημοσιεύματα, το Σωματείο Οδηγών Μηχανικών & Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά δεν έχασε την ευκαιρία.
Με ένα αναλυτικό δελτίο τύπου απαντάει για το μεγάλο θέμα σημείο προς σημείο στη δημοτική αρχή αναφέροντας μεταξύ άλλων τα εξής:
1. «Η Δημοτική Αρχή Πειραιά με δελτίο τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή 28/9/2018, φτάνει στο σημείο να βαπτίσει το κρέας ψάρι προκειμένου να μας αποδείξει ότι η εκχώρηση του ηλεκτροφωτισμού του Δήμου σε εργολάβο για 12 έτη με ενεχυρίαση των ανταποδοτικών τελών, δεν αποτελεί ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας».
2. Υπάρχει σοβαρό θέμα ιδιωτικοποίησης οργανωμένης υπηρεσίας του Δήμου (Τμήμα Ηλεκτρολογικού – Δ/νσης Ηλεκτρολογικού - Μηχανολογικού) όταν το κύριο αντικείμενο απασχόλησης του τμήματος και των εργαζομένων σε αυτό ανατίθεται σε εργολάβο για 12 χρόνια.
3. Δεν μπορεί να επικαλούνται ότι διασφαλίζεται ο επαρκής φωτισμός σε ολόκληρη την πόλη όταν δεν έχει μετρηθεί και υπολογιστεί τεχνικά ο υπάρχων φωτισμός.
4. Τον κύριο και καθοριστικό ρόλο της υλοποίησης του έργου τον έχει ο εργολάβος.
5. Δεν ενισχύεται με νέο προσωπικό η υπηρεσία. Εκτός αν η Δημοτική Αρχή εννοεί τους εργαζόμενους του εργολάβου που έχουμε ιδία αντίληψη για τις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα που επικρατούν. Καμία πρόσληψη δεν προβλέφθηκε ούτε κανένα αίτημα έγινε από τον Δήμο Πειραιά για ειδικότητες (εναερίτες κλπ) του Τμήματος Ηλεκτρολογικού σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνει το άρθρο 24 του Ν. 4479/2017 και της προκήρυξης 3Κ/2018 του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για μόνιμες προσλήψεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των Δήμων.
6. Η τεχνογνωσία στις νέες τεχνολογίες των φωτιστικών LED υπάρχει και στο υφιστάμενο προσωπικό. Όπως τεχνογνωσία του συστήματος τηλεδιαχείρισης και εφαρμογών «έξυπνης πόλης» την έχουν οι εργαζόμενοι του τμήματος πληροφορικής του Δήμου, και οι οποίες θα αφορούν συγκεκριμένα σημεία της πόλης και όχι όλη την επικράτεια.
7. Ενεργό ρόλο στην λειτουργία και συντήρηση του νέου συστήματος ηλεκτροφωτισμού του Δήμου θα έχει μόνο ο εργολάβος και όχι η υπηρεσία.
8. Τον πλήρη έλεγχο της ενεργειακής αναβάθμισης του Δημοτικού Φωτισμού, την τήρηση των συμβατικών όρων καθώς και την πιστοποίηση των αποτελεσμάτων της εξοικονόμησης και της ποιότητας του οδοφωτισμού την έχει ο «Ανεξάρτητος Σύμβουλος Υποστήριξης» (άλλος ιδιώτης-εργολάβος) που θα αμείβεται ξεχωριστά από την σύμβαση και όχι το προσωπικό της Υπηρεσίας Ηλεκτρολογικού – Μηχανολογικού.
9. Η Δημοτική Αρχή (η οποιαδήποτε Δημοτική Αρχή) δεν μπορεί να εγγυηθεί για το μέλλον της εργασίας των εργαζομένων, το οποίο θα είναι αβέβαιο όταν θα τους έχει αφαιρεθεί το κύριο αντικείμενο εργασίας του και μέσω της «αξιολόγησης» δομών – υπηρεσιών, η εκάστοτε κυβέρνηση θα μπορεί να καταργήσει με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι εν μια νυκτί να πεταχτούν στον Καιάδα της ανεργίας. Θυμόμαστε τους Σχολικούς Φύλακες και τους Δημοτικούς Αστυνόμους και τις «εγγυήσεις» που έδιναν τότε οι αιρετοί των Δήμων.
10. Με τον τρόπο χρηματοδότησης που επέλεξε η Δημοτική Αρχή και ψήφισε πλειοψηφικά στο Δημοτικό Συμβούλιο, καμία μείωση των ανταποδοτικών τελών δεν μπορεί να γίνει τουλάχιστον για τα επόμενα 12 χρόνια, εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που θα εξοικονομούνται θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή της αντικατάστασης του ηλεκτροφωτισμού και της λειτουργίας του στον εργολάβο, αφήνοντας τα «ψίχουλα» για τον Δήμο.
11. Από τους 325 Δήμους της χώρας μόνο 10 έχουν υλοποιήσει παρόμοιο έργο και όχι όλοι με τον ίδιο τρόπο χρηματοδότησης, ενώ άλλοι 20 περίπου έχουν ξεκινήσει τώρα τις διαδικασίες. Είναι αυτό η πλειονότητα των Δήμων; Άλλωστε και η μελέτη αναφέρει ότι ευελπιστούν στο να γίνει ο Δήμος Πειραιά παράδειγμα για τους υπόλοιπους Δήμους.
12. Η μελέτη δόθηκε μετά την συνδικαλιστική παρέμβαση των εκπροσώπων των εργαζομένων, εφόσον είχε ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και εφόσον ξεπεράστηκαν τα προσχηματικά εμπόδια του αρμόδιου Αντιδημάρχου περί νομιμότητας της κοινοποίησης της μελέτης.
«Τέλος θεωρούμε αστείους τους ισχυρισμούς του Αντιδημάρχου κ. Στέλιου Γαϊτανάρου ότι εκπροσωπούμε τα συμφέροντα προμηθευτών, όταν υποστηρίζουμε ότι το έργο πρέπει να υλοποιηθεί με ιδίους πόρους από την οργανωμένη υπηρεσία του Δήμου, μετά την προμήθεια του ανάλογου υλικού.
Το Σωματείο Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά θα συνεχίσει τον αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα όλων των υπηρεσιών του Δήμου προς όφελος του Δημότη.
Είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της χρήσης νέων τεχνολογιών για την εξοικονόμηση ενέργειας που είναι φιλικές στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Αλλά κάθετα αντίθετοι με την οποιασδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης, μερικής ή ολικής, των οργανωμένων υπηρεσιών του Δήμου.
Επειδή θεωρούμε ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί σταδιακά από την εξοικονόμηση ενέργειας και το όφελος χρημάτων, με σειρά προτεραιότητας και κατόπιν αξιολόγησης των σημείων, καλούμε την Δημοτική Αρχή να ακυρώσει την απόφαση, να υλοποιήσει το έργο με ιδίους πόρους και ιδία μέσα του Δήμου και να προχωρήσει στην πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού που θα καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες της υπηρεσίας Ηλεκτρολογικού Μηχανολογικού», καταλήγει το Σωματείο.
Παρότι η δημοτική αρχή στο δελτίο τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή 28/9 απέφυγε να εμφανιστεί ότι απαντάει στους εργαζόμενους (για να διαβάσετε το σχετικό θέμα του Pireas2day.blogspot.gr πατήστε εδώ) παραπέμποντας γενικά και αόριστα σε δημοσιεύματα, το Σωματείο Οδηγών Μηχανικών & Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά δεν έχασε την ευκαιρία.
Με ένα αναλυτικό δελτίο τύπου απαντάει για το μεγάλο θέμα σημείο προς σημείο στη δημοτική αρχή αναφέροντας μεταξύ άλλων τα εξής:
1. «Η Δημοτική Αρχή Πειραιά με δελτίο τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή 28/9/2018, φτάνει στο σημείο να βαπτίσει το κρέας ψάρι προκειμένου να μας αποδείξει ότι η εκχώρηση του ηλεκτροφωτισμού του Δήμου σε εργολάβο για 12 έτη με ενεχυρίαση των ανταποδοτικών τελών, δεν αποτελεί ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας».
2. Υπάρχει σοβαρό θέμα ιδιωτικοποίησης οργανωμένης υπηρεσίας του Δήμου (Τμήμα Ηλεκτρολογικού – Δ/νσης Ηλεκτρολογικού - Μηχανολογικού) όταν το κύριο αντικείμενο απασχόλησης του τμήματος και των εργαζομένων σε αυτό ανατίθεται σε εργολάβο για 12 χρόνια.
3. Δεν μπορεί να επικαλούνται ότι διασφαλίζεται ο επαρκής φωτισμός σε ολόκληρη την πόλη όταν δεν έχει μετρηθεί και υπολογιστεί τεχνικά ο υπάρχων φωτισμός.
4. Τον κύριο και καθοριστικό ρόλο της υλοποίησης του έργου τον έχει ο εργολάβος.
5. Δεν ενισχύεται με νέο προσωπικό η υπηρεσία. Εκτός αν η Δημοτική Αρχή εννοεί τους εργαζόμενους του εργολάβου που έχουμε ιδία αντίληψη για τις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα που επικρατούν. Καμία πρόσληψη δεν προβλέφθηκε ούτε κανένα αίτημα έγινε από τον Δήμο Πειραιά για ειδικότητες (εναερίτες κλπ) του Τμήματος Ηλεκτρολογικού σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνει το άρθρο 24 του Ν. 4479/2017 και της προκήρυξης 3Κ/2018 του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για μόνιμες προσλήψεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των Δήμων.
6. Η τεχνογνωσία στις νέες τεχνολογίες των φωτιστικών LED υπάρχει και στο υφιστάμενο προσωπικό. Όπως τεχνογνωσία του συστήματος τηλεδιαχείρισης και εφαρμογών «έξυπνης πόλης» την έχουν οι εργαζόμενοι του τμήματος πληροφορικής του Δήμου, και οι οποίες θα αφορούν συγκεκριμένα σημεία της πόλης και όχι όλη την επικράτεια.
7. Ενεργό ρόλο στην λειτουργία και συντήρηση του νέου συστήματος ηλεκτροφωτισμού του Δήμου θα έχει μόνο ο εργολάβος και όχι η υπηρεσία.
8. Τον πλήρη έλεγχο της ενεργειακής αναβάθμισης του Δημοτικού Φωτισμού, την τήρηση των συμβατικών όρων καθώς και την πιστοποίηση των αποτελεσμάτων της εξοικονόμησης και της ποιότητας του οδοφωτισμού την έχει ο «Ανεξάρτητος Σύμβουλος Υποστήριξης» (άλλος ιδιώτης-εργολάβος) που θα αμείβεται ξεχωριστά από την σύμβαση και όχι το προσωπικό της Υπηρεσίας Ηλεκτρολογικού – Μηχανολογικού.
9. Η Δημοτική Αρχή (η οποιαδήποτε Δημοτική Αρχή) δεν μπορεί να εγγυηθεί για το μέλλον της εργασίας των εργαζομένων, το οποίο θα είναι αβέβαιο όταν θα τους έχει αφαιρεθεί το κύριο αντικείμενο εργασίας του και μέσω της «αξιολόγησης» δομών – υπηρεσιών, η εκάστοτε κυβέρνηση θα μπορεί να καταργήσει με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι εν μια νυκτί να πεταχτούν στον Καιάδα της ανεργίας. Θυμόμαστε τους Σχολικούς Φύλακες και τους Δημοτικούς Αστυνόμους και τις «εγγυήσεις» που έδιναν τότε οι αιρετοί των Δήμων.
10. Με τον τρόπο χρηματοδότησης που επέλεξε η Δημοτική Αρχή και ψήφισε πλειοψηφικά στο Δημοτικό Συμβούλιο, καμία μείωση των ανταποδοτικών τελών δεν μπορεί να γίνει τουλάχιστον για τα επόμενα 12 χρόνια, εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που θα εξοικονομούνται θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή της αντικατάστασης του ηλεκτροφωτισμού και της λειτουργίας του στον εργολάβο, αφήνοντας τα «ψίχουλα» για τον Δήμο.
11. Από τους 325 Δήμους της χώρας μόνο 10 έχουν υλοποιήσει παρόμοιο έργο και όχι όλοι με τον ίδιο τρόπο χρηματοδότησης, ενώ άλλοι 20 περίπου έχουν ξεκινήσει τώρα τις διαδικασίες. Είναι αυτό η πλειονότητα των Δήμων; Άλλωστε και η μελέτη αναφέρει ότι ευελπιστούν στο να γίνει ο Δήμος Πειραιά παράδειγμα για τους υπόλοιπους Δήμους.
12. Η μελέτη δόθηκε μετά την συνδικαλιστική παρέμβαση των εκπροσώπων των εργαζομένων, εφόσον είχε ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και εφόσον ξεπεράστηκαν τα προσχηματικά εμπόδια του αρμόδιου Αντιδημάρχου περί νομιμότητας της κοινοποίησης της μελέτης.
«Τέλος θεωρούμε αστείους τους ισχυρισμούς του Αντιδημάρχου κ. Στέλιου Γαϊτανάρου ότι εκπροσωπούμε τα συμφέροντα προμηθευτών, όταν υποστηρίζουμε ότι το έργο πρέπει να υλοποιηθεί με ιδίους πόρους από την οργανωμένη υπηρεσία του Δήμου, μετά την προμήθεια του ανάλογου υλικού.
Το Σωματείο Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά θα συνεχίσει τον αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα όλων των υπηρεσιών του Δήμου προς όφελος του Δημότη.
Είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της χρήσης νέων τεχνολογιών για την εξοικονόμηση ενέργειας που είναι φιλικές στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Αλλά κάθετα αντίθετοι με την οποιασδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης, μερικής ή ολικής, των οργανωμένων υπηρεσιών του Δήμου.
Επειδή θεωρούμε ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί σταδιακά από την εξοικονόμηση ενέργειας και το όφελος χρημάτων, με σειρά προτεραιότητας και κατόπιν αξιολόγησης των σημείων, καλούμε την Δημοτική Αρχή να ακυρώσει την απόφαση, να υλοποιήσει το έργο με ιδίους πόρους και ιδία μέσα του Δήμου και να προχωρήσει στην πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού που θα καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες της υπηρεσίας Ηλεκτρολογικού Μηχανολογικού», καταλήγει το Σωματείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου