Το μεγάλο ζήτημα (και ερωτηματικό) των ωφελειών του Πειραιά από τη τουριστική κίνηση των κρουαζιερόπλοιων έρχεται, συχνά πυκνά, στο προσκήνιο, με διάφορες αφορμές.
Η συγκεκριμένη περίοδος, που συμπίπτει με το τέλος της τουριστικής περιόδου, προσφέρεται για περισυλλογή και προετοιμασία για τον επόμενο χρόνο, ώστε η πόλη ν’ αρχίσει να έχει οφέλη από τη κρουαζιέρα και να μην περιορίζεται στην διαχείριση κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.
Η εμπειρία του φετινού καλοκαιριού έδειξε ότι οι τουρίστες που καταφθάνουν με κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά έχουν δύο επιλογές:
1. Να συμμετάσχουν σε μια από τις εκδρομές, που οργανώνονται και προωθούνται από το πλοίο.
2. Να κάνουν μόνοι τους μια βόλτα στη πόλη.
Οι πιο δημοφιλείς, όπως έχει φανεί, εκδρομές είναι μια επίσκεψη στην Ακρόπολη, που διαρκεί συνήθως μέχρι το μεσημέρι και οι ολοήμερες στο Σούνιο ή στην Κόρινθο, με διάπλου της διώρυγας.
Οι βόλτες στην πόλη χωρίς προγραμματισμό δεν συγκεντρώνουν πολλούς «οπαδούς» καθώς ο τουρίστας σπανίως θα διαθέσει ώρες σε μια άσκοπη βόλτα, την στιγμή που το πλοίο του παρέχει απεριόριστες δυνατότητες ψυχαγωγίας στη λογική του all inclusive
Κατά συνέπεια εάν η πόλη θέλει να προσελκύσει τουρίστες οφείλει:
1. Να διαμορφώσει και να προωθήσει, σε συνεργασία με τα πρακτορεία των κρουαζιερόπλοιων, προγράμματα οργανωμένων επισκέψεων σε συγκεκριμένα αξιοθέατα, με κάποια π.χ. τουριστικά τρενάκια κ.α.
2. Να εντάξει επισκέψεις σε αρχαιολογικούς ή άλλους χώρους, π.χ. Αρχαιολογικό Μουσείο, στα προγράμματα των πιο κοντινών εκδρομών, όπως π.χ. η Ακρόπολη.
Ωστόσο, για να γίνει το τελευταίο, όπως επισημαίνουν άνθρωποι της κρουαζιέρας, είναι αναγκαίο να διαμορφωθούν οι κατάλληλες υποδομές, όπως για παράδειγμα χώροι στάθμευσης για πούλμαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά.
Σε αντίθετη περίπτωση, η πόλη θα χάνει διαρκώς το… πλοίο των ωφελειών από τη τουριστική κίνηση.
Η συγκεκριμένη περίοδος, που συμπίπτει με το τέλος της τουριστικής περιόδου, προσφέρεται για περισυλλογή και προετοιμασία για τον επόμενο χρόνο, ώστε η πόλη ν’ αρχίσει να έχει οφέλη από τη κρουαζιέρα και να μην περιορίζεται στην διαχείριση κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.
Η εμπειρία του φετινού καλοκαιριού έδειξε ότι οι τουρίστες που καταφθάνουν με κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά έχουν δύο επιλογές:
1. Να συμμετάσχουν σε μια από τις εκδρομές, που οργανώνονται και προωθούνται από το πλοίο.
2. Να κάνουν μόνοι τους μια βόλτα στη πόλη.
Οι πιο δημοφιλείς, όπως έχει φανεί, εκδρομές είναι μια επίσκεψη στην Ακρόπολη, που διαρκεί συνήθως μέχρι το μεσημέρι και οι ολοήμερες στο Σούνιο ή στην Κόρινθο, με διάπλου της διώρυγας.
Οι βόλτες στην πόλη χωρίς προγραμματισμό δεν συγκεντρώνουν πολλούς «οπαδούς» καθώς ο τουρίστας σπανίως θα διαθέσει ώρες σε μια άσκοπη βόλτα, την στιγμή που το πλοίο του παρέχει απεριόριστες δυνατότητες ψυχαγωγίας στη λογική του all inclusive
Κατά συνέπεια εάν η πόλη θέλει να προσελκύσει τουρίστες οφείλει:
1. Να διαμορφώσει και να προωθήσει, σε συνεργασία με τα πρακτορεία των κρουαζιερόπλοιων, προγράμματα οργανωμένων επισκέψεων σε συγκεκριμένα αξιοθέατα, με κάποια π.χ. τουριστικά τρενάκια κ.α.
2. Να εντάξει επισκέψεις σε αρχαιολογικούς ή άλλους χώρους, π.χ. Αρχαιολογικό Μουσείο, στα προγράμματα των πιο κοντινών εκδρομών, όπως π.χ. η Ακρόπολη.
Ωστόσο, για να γίνει το τελευταίο, όπως επισημαίνουν άνθρωποι της κρουαζιέρας, είναι αναγκαίο να διαμορφωθούν οι κατάλληλες υποδομές, όπως για παράδειγμα χώροι στάθμευσης για πούλμαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά.
Σε αντίθετη περίπτωση, η πόλη θα χάνει διαρκώς το… πλοίο των ωφελειών από τη τουριστική κίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου