Ο εμπορικός πόλεμος, που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και δείχνει να επεκτείνεται και σε άλλες μεγάλες αγορές, προκαλεί ανησυχία στη ναυτιλιακή κοινότητα και μεγάλη νευρικότητα στις χρηματιστηριακές αγορές.
«Οι ανησυχίες της αγοράς επανεμφανίστηκαν εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου», επισημαίνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, που δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της ναυτιλιακής αγοράς της εταιρείας χρηματοοικονομικών και συμβούλων προβολής Capital Link Shipping.
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές μετά από κάποιες αχτίνες… φωτός Ουάσιγκτον και Πεκίνο δείχνουν να επέστρεψαν στα… χαρακώματα και να σκάβουν τις θέσεις τους όλο και πιο βαθιά καθώς καμία πλευρά δεν φαίνεται πρόθυμη να υποχωρήσει.
Η νέα αυτή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο επισημαίνεται στο εισαγωγικό σημείωμα της ετήσιας έκθεσης του εφοπλιστικού Committee του Λονδίνου, όπου τονίζεται η αλλαγή συσχετισμών και συμμαχιών στο πλανήτη με τις ΗΠΑ να αποδυναμώνονται και τη Ρωσία και τη Κίνα «για να επεκτείνουν τη φιλία τους με έθνη που διαφορετικά δεν θα ήταν μέρος της τροχιάς τους»
Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών η παγκόσμια ναυτιλία ανησυχεί, ιδιαίτερα, ότι «όλες αυτές οι απειλές για τους δασμούς {εννοεί την επιβολή τους} και τους εμπορικούς πολέμους θα μπορούσαν εύκολα να προκαλέσουν διακυμάνσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και μια αστάθεια η οποία μέχρι τώρα δεν ήταν πολύ διαδεδομένη»
«Αυτοί οι τιμολογιακοί πόλεμοι {είτε} είναι πράξεις εχθρότητας ή ριψοκίνδυνης διπλωματίας, δεν μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλή εκτέλεση του εμπορίου και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε συνολική μείωση του όγκου του φορτίου, αν δεν το σκεφτεί κανείς», αναφέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, τονίζοντας ότι «η Ελληνική Ναυτιλιακή Βιομηχανία πρέπει να λειτουργεί αξιολογώντας τις μελλοντικές ροές φορτίου»
«Ελπίζουμε να κάνουν τους σωστούς υπολογισμούς των μελλοντικών αναγκών και απαιτήσεων του στόλου», σημειώνεται, χαρακτηριστικά.
Ήδη, όμως, οι συνέπειες στις αγορές είναι ορατές, αφού, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Allied Shipbroking:
• Τα γεωργικά προϊόντα άρχισαν από την περασμένη εβδομάδα να αντανακλούν την πίεση ενώ οι σπόροι σόγιας πήραν το προβάδισμα, με εβδομαδιαία πτώση 6,7%, τη χειρότερη εβδομαδιαία απόδοση τους σε σχεδόν 2 χρόνια.
• Τα προϊόντα χάλυβα είχαν ήδη αντιμετωπίσει τις χαμηλότερες τιμές τους λίγες μέρες νωρίτερα, καθώς οι ΗΠΑ άρχισαν να επιβάλλουν δασμούς για προϊόντα χάλυβα και αλουμινίου από οικονομίες, όπως η ΕΕ, ο Καναδάς και το Μεξικό.
• Δεδομένης της αυξανόμενης έντασης και των πρόσφατων τάσεων των συναλλαγών που διαμορφώθηκαν, οι τιμές του αργού πετρελαίου ήταν στην επόμενη γραμμή.
• Αυτές οι γενικές ανησυχίες των αγορών έχουν επεκταθεί πέρα από το πεδίο των αγορών βασικών προϊόντων και μάλιστα φαινόταν να προκαλούν αναστάτωση στις αγορές μετοχών με τα χρηματιστήρια σε ΗΠΑ και Ευρώπη να έχουν υποχωρήσει.
@ Και ακόμα, είμαστε στην αρχή… Μήπως τελικά είχαν δίκιο όσοι υποστήριζαν ότι ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος θα είναι οικονομικός;
«Οι ανησυχίες της αγοράς επανεμφανίστηκαν εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου», επισημαίνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, που δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της ναυτιλιακής αγοράς της εταιρείας χρηματοοικονομικών και συμβούλων προβολής Capital Link Shipping.
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές μετά από κάποιες αχτίνες… φωτός Ουάσιγκτον και Πεκίνο δείχνουν να επέστρεψαν στα… χαρακώματα και να σκάβουν τις θέσεις τους όλο και πιο βαθιά καθώς καμία πλευρά δεν φαίνεται πρόθυμη να υποχωρήσει.
Η νέα αυτή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο επισημαίνεται στο εισαγωγικό σημείωμα της ετήσιας έκθεσης του εφοπλιστικού Committee του Λονδίνου, όπου τονίζεται η αλλαγή συσχετισμών και συμμαχιών στο πλανήτη με τις ΗΠΑ να αποδυναμώνονται και τη Ρωσία και τη Κίνα «για να επεκτείνουν τη φιλία τους με έθνη που διαφορετικά δεν θα ήταν μέρος της τροχιάς τους»
Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών η παγκόσμια ναυτιλία ανησυχεί, ιδιαίτερα, ότι «όλες αυτές οι απειλές για τους δασμούς {εννοεί την επιβολή τους} και τους εμπορικούς πολέμους θα μπορούσαν εύκολα να προκαλέσουν διακυμάνσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και μια αστάθεια η οποία μέχρι τώρα δεν ήταν πολύ διαδεδομένη»
«Αυτοί οι τιμολογιακοί πόλεμοι {είτε} είναι πράξεις εχθρότητας ή ριψοκίνδυνης διπλωματίας, δεν μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλή εκτέλεση του εμπορίου και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε συνολική μείωση του όγκου του φορτίου, αν δεν το σκεφτεί κανείς», αναφέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, τονίζοντας ότι «η Ελληνική Ναυτιλιακή Βιομηχανία πρέπει να λειτουργεί αξιολογώντας τις μελλοντικές ροές φορτίου»
«Ελπίζουμε να κάνουν τους σωστούς υπολογισμούς των μελλοντικών αναγκών και απαιτήσεων του στόλου», σημειώνεται, χαρακτηριστικά.
Ήδη, όμως, οι συνέπειες στις αγορές είναι ορατές, αφού, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Allied Shipbroking:
• Τα γεωργικά προϊόντα άρχισαν από την περασμένη εβδομάδα να αντανακλούν την πίεση ενώ οι σπόροι σόγιας πήραν το προβάδισμα, με εβδομαδιαία πτώση 6,7%, τη χειρότερη εβδομαδιαία απόδοση τους σε σχεδόν 2 χρόνια.
• Τα προϊόντα χάλυβα είχαν ήδη αντιμετωπίσει τις χαμηλότερες τιμές τους λίγες μέρες νωρίτερα, καθώς οι ΗΠΑ άρχισαν να επιβάλλουν δασμούς για προϊόντα χάλυβα και αλουμινίου από οικονομίες, όπως η ΕΕ, ο Καναδάς και το Μεξικό.
• Δεδομένης της αυξανόμενης έντασης και των πρόσφατων τάσεων των συναλλαγών που διαμορφώθηκαν, οι τιμές του αργού πετρελαίου ήταν στην επόμενη γραμμή.
• Αυτές οι γενικές ανησυχίες των αγορών έχουν επεκταθεί πέρα από το πεδίο των αγορών βασικών προϊόντων και μάλιστα φαινόταν να προκαλούν αναστάτωση στις αγορές μετοχών με τα χρηματιστήρια σε ΗΠΑ και Ευρώπη να έχουν υποχωρήσει.
@ Και ακόμα, είμαστε στην αρχή… Μήπως τελικά είχαν δίκιο όσοι υποστήριζαν ότι ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος θα είναι οικονομικός;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου