Μια μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων στη Βραζιλία προκαλεί σοβαρές αναταράξεις στη παγκόσμια φορτηγό ναυτιλία.
Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για ικανοποίηση των αιτημάτων των οδηγών η απεργία, που όπως μεταδίδει το Bloomberg, έχει πάρει πολιτικές διαστάσεις συνεχίστηκε, τη Τρίτη 29/8, για 9η μέρα, με αποτέλεσμα:
• Να έχουν αρχίσει να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στις παγκόσμιες αγορές βασικών προϊόντων, καθώς οι έμποροι σόγιας καθυστερούν τις αποστολές και η τεράστια βιομηχανία ζάχαρης της χώρας κλείνει περισσότερες εγκαταστάσεις επεξεργασίας.
Όσες ποσότητες σόγιας βρίσκονταν στα λιμάνια φαίνεται εξαντλούνται με τις τελευταίες προγραμματισμένες αποστολές για την Τρίτη και τη Τετάρτη, δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη ο Lucas Trindade de Brito, διευθυντής της ομάδας εξαγωγών Anec.
Ναυτιλιακοί αναλυτές σημειώνουν ότι ενδεχόμενη παράταση του προβλήματος μπορεί να φέρει, ξανά, στο προσκήνιο τους Αμερικανούς αγρότες, με αντίστοιχη αύξηση των μεταφορών στο Βόρειο Ατλαντικό. Αυτό, άλλωστε, θα ήθελαν και πολλοί έμποροι βλέποντας τις τελευταίες ημέρες μια αύξηση1 με 2% στις τιμές των σιτηρών και στους σπόρους σόγιας.
Ένα άλλο φορτίο, που αφορά τον χώρο των bulk carriers είναι ο άνθρακας και οι σχεδιασμοί της Κίνας για την αύξηση των εισαγωγών της σε άνθρακα από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο πρόσφατης συμφωνίας με τις ΗΠΑ δίνουν επίσης ένα τόνο αισιοδοξίας.
Το τρίτο φορτίο- κλειδί για αυτή την κατηγορία πλοίων είναι το σιδηρομετάλλευμα, του οποίου οι τιμές μετά από μια μεγάλη μείωση, μπορεί να αρχίσουν να αυξάνονται στη διάρκεια του Ιουνίου.
Προς το παρόν, πάντως, φαίνεται ότι η αγορά έχει μετατοπιστεί προς χαμηλότερες ποιότητες σιδηρομεταλλεύματος, με το χάσμα μεταξύ αυτών και των μεσαίων και ανώτερων βαθμών να έχει μειωθεί σημαντικά τις τελευταίες δύο ημέρες. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι είναι πιθανό να δούμε και πάλι φέτος σημαντική αύξηση της παραγωγής χαλυβουργικών προϊόντων, καθώς τα περισσότερα χαλυβουργεία στην Κίνα ενδέχεται να επιδιώξουν να αυξήσουν τα αποθέματά τους πριν ξεκινήσει εκ νέου το «ανώτατο όριο ρύπανσης» τελευταίο τρίμηνο του έτους.
@ Επειδή, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. Ας διατηρήσουμε την αισιοδοξία μας ότι αυτές αισιόδοξες εκτιμήσεις για τα τρία σημαντικά φορτία θα επαληθευτούν και θα αποφευχθεί μια επιστροφή της Ναυτιλίας στις γκρίζες μέρες της κρίσης, με επιπτώσεις στους ναυτικούς μας. {Στοιχεία αντλήθηκαν από την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, που δημοσιεύεται στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας χρηματοοικονομικών και προβολής Capital Link}
Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για ικανοποίηση των αιτημάτων των οδηγών η απεργία, που όπως μεταδίδει το Bloomberg, έχει πάρει πολιτικές διαστάσεις συνεχίστηκε, τη Τρίτη 29/8, για 9η μέρα, με αποτέλεσμα:
• Να έχουν αρχίσει να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στις παγκόσμιες αγορές βασικών προϊόντων, καθώς οι έμποροι σόγιας καθυστερούν τις αποστολές και η τεράστια βιομηχανία ζάχαρης της χώρας κλείνει περισσότερες εγκαταστάσεις επεξεργασίας.
Όσες ποσότητες σόγιας βρίσκονταν στα λιμάνια φαίνεται εξαντλούνται με τις τελευταίες προγραμματισμένες αποστολές για την Τρίτη και τη Τετάρτη, δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη ο Lucas Trindade de Brito, διευθυντής της ομάδας εξαγωγών Anec.
Ναυτιλιακοί αναλυτές σημειώνουν ότι ενδεχόμενη παράταση του προβλήματος μπορεί να φέρει, ξανά, στο προσκήνιο τους Αμερικανούς αγρότες, με αντίστοιχη αύξηση των μεταφορών στο Βόρειο Ατλαντικό. Αυτό, άλλωστε, θα ήθελαν και πολλοί έμποροι βλέποντας τις τελευταίες ημέρες μια αύξηση1 με 2% στις τιμές των σιτηρών και στους σπόρους σόγιας.
Ένα άλλο φορτίο, που αφορά τον χώρο των bulk carriers είναι ο άνθρακας και οι σχεδιασμοί της Κίνας για την αύξηση των εισαγωγών της σε άνθρακα από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο πρόσφατης συμφωνίας με τις ΗΠΑ δίνουν επίσης ένα τόνο αισιοδοξίας.
Το τρίτο φορτίο- κλειδί για αυτή την κατηγορία πλοίων είναι το σιδηρομετάλλευμα, του οποίου οι τιμές μετά από μια μεγάλη μείωση, μπορεί να αρχίσουν να αυξάνονται στη διάρκεια του Ιουνίου.
Προς το παρόν, πάντως, φαίνεται ότι η αγορά έχει μετατοπιστεί προς χαμηλότερες ποιότητες σιδηρομεταλλεύματος, με το χάσμα μεταξύ αυτών και των μεσαίων και ανώτερων βαθμών να έχει μειωθεί σημαντικά τις τελευταίες δύο ημέρες. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι είναι πιθανό να δούμε και πάλι φέτος σημαντική αύξηση της παραγωγής χαλυβουργικών προϊόντων, καθώς τα περισσότερα χαλυβουργεία στην Κίνα ενδέχεται να επιδιώξουν να αυξήσουν τα αποθέματά τους πριν ξεκινήσει εκ νέου το «ανώτατο όριο ρύπανσης» τελευταίο τρίμηνο του έτους.
@ Επειδή, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. Ας διατηρήσουμε την αισιοδοξία μας ότι αυτές αισιόδοξες εκτιμήσεις για τα τρία σημαντικά φορτία θα επαληθευτούν και θα αποφευχθεί μια επιστροφή της Ναυτιλίας στις γκρίζες μέρες της κρίσης, με επιπτώσεις στους ναυτικούς μας. {Στοιχεία αντλήθηκαν από την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, που δημοσιεύεται στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας χρηματοοικονομικών και προβολής Capital Link}
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου