Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

Απίστευτο: Ημερίδα για το Ναυτικό Επάγγελμα με συμμετοχή του ΕΒΕΠ χωρίς ναυτικούς!

Ημερίδα για τον «επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων προς τα ναυτικά επαγγέλματα» αλλά χωρίς τη συμμετοχή ναυτικών διοργανώνει, στις 4 Νοεμβρίου, ο Σύλλογος Αποφοίτων «Saint Paul», σε συνεργασία με το Ε.Β.Ε.Π. και την Ελληνογαλλική Σχολή «Saint Paul»!
Επίσημα, το θέμα της ημερίδας είναι «η ελληνική ναυτιλία προτεραιότητα στον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων μας» αλλά όπως φαίνεται απ’ αυτό τον… προσανατολισμό απουσιάζει το ναυτικό επάγγελμα καθώς στους ομιλητές δεν υπάρχει ούτε ένας (1) ναυτικός!
Συγκεκριμένα,

Μείωση 3% στα δημοτικά τέλη για το 2020 αλλά ο Πειραιάς παραμένει ακριβή πόλη

Μείωση 3% σε όλες τις κατηγορίες στους συντελεστές των Ανταποδοτικών Τελών του Δήμου Πειραιά για το 2020,  ψηφίστηκε, μετά από εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, στη τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Είναι χαρακτηριστικό πως  τα 5 τελευταία χρόνια η μείωση των δημοτικών τελών στον Δήμο Πειραιά,  ανέρχεται στο 13% σε όλες τις κατηγορίες, ωστόσο ο Πειραιάς παραμένει μια από τις πόλεις με τα ακριβότερα δημοτικά τέλη στην Αττική.
Ιδιαίτερα ευνοημένες θα είναι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

Καταργήθηκε η ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας! Λειτουργεί μόνο η σελίδα του Αρχηγείου Λιμενικού

Η ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας καταργήθηκε "σιωπηρά"! Συγκεκριμένα, τις τελευταίες ημέρες πληκτρολογώντας την ηλεκτρονική διεύθυνση yen.gr γίνεται εμφάνιση του λογότυπου του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος (hcg), αλλά όχι και αυτόματη μεταφορά στη σελίδα του Αρχηγείου, διότι η ιστορική διεύθυνση yen.gr δεν έχει ρυθμιστεί ώστε να παραπέμπει στη διεύθυνση hcg.gr.
Έτσι,

Τρία εργατικά Σωματεία παίρνουν πρωτοβουλία κοινού αγώνα για Ζώνη, Λιμάνι, πόλεις

Κοινό διεκδικητικό πλαίσιο αγώνα προωθούν τρία σωματεία εργαζομένων σε χώρους του λιμανιού, που καλούν, τη Τετάρτη 30 Οκτωβρίου, στις 6.30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά, σε σύσκεψη όλα τα σωματεία της δύναμης του ΕΚΠ.
Τα τρία σωματεία που παίρνουν την πρωτοβουλία είναι το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής & Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας, το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών και η ΕΝΕΔΕΠ, το σωματείο εργαζομένων στις προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων της Cosco (σ.σ. η προβλήτα 1 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ανήκει τυπικά στον ΟΛΠ).
Το θέμα της σύσκεψης είναι: «Οι εξελίξεις στο Λιμάνι και η ανάγκη οργάνωσης της πάλης».

Στο κοινό διεκδικητικό πλαίσιο πάλης
, που παρουσιάζουν τα τρία σωματεία, υπογραμμίζονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Η απόρριψη από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) ορισμένων πρόσθετων επενδύσεων που πρότεινε η ιδιωτικοποιημένη ΟΛΠ ΑΕ, και συγκεκριμένα: η μεταφορά του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας και η δημιουργία 4ου  προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων εκεί που είναι σήμερα το Car Terminal, δεν αναιρεί ότι ο σχεδιασμός των μονοπωλιακών ομίλων προχωρά, με κριτήριο την κερδοφορία τους και βάζοντας στη μέγγενη τα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα. Άλλωστε το επενδυτικό σχέδιο της Cosco  προχωρά, με αξιοποίηση όλου του αντιλαϊκού και αντεργατικού οπλοστασίου που έχει φτιαχτεί για το κεφάλαιο. Σχέδιο με συνέπειες στους χώρους δουλειάς, στη ζωή των εργαζομένων, στις εργατογειτονιές, με ελεύθερους χώρους να στοχοποιούνται για καπιταλιστική αξιοποίηση, με την ύπαρξη και λειτουργία καζανιών του θανάτου, με κλείσιμο της πρόσβασης, ακόμα και της θέας στη θάλασσα για αρκετές περιοχές.
Καμία επανάπαυση για τους εργαζόμενους και το λαό του Πειραιά
Το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε πρώτο σε ανταγωνιστικότητα το 2018, με νέα ρεκόρ κερδοφορίας για το μονοπώλιο της Cosco και τους άλλους επιχειρηματίες και εργοδότες που δραστηριοποιούνται γύρω από το λιμάνι. Αυτό έγινε σε βάρος των εργαζομένων και των κατοίκων της περιοχής, είναι αποτέλεσμα της έντασης της εκμετάλλευσης.
Και στην ανάπτυξη ο λογαριασμός πάει στην εργατική τάξη και το λαό
Την ώρα που αυτοί μετρούν κέρδη εμείς αγωνιούμε για το αν θα τα φέρουμε βόλτα, αν με το μεροκάματο θα φτάσει να καλυφθούν οι οικογενειακές υποχρεώσεις, για το αν θα γυρίσουμε σώοι σπίτι
».
Παρακάτω υπογραμμίζεται ότι η πραγματικότητα στους χώρους δουλειάς είναι:
1.    Η άρνηση της εργοδοσίας να υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας
•    Οι εργοδότες της ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης αξιοποιούν τους νόμους της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, που τους επιτρέπει να μη δίνουν το μητρώο των μελών τους. Αποτέλεσμα να μη διαπιστώνεται αν η τοπική ΣΣΕ έχει υπογραφεί από την πλειοψηφία των εργοδοτών και έτσι η ΣΣΕ που με 9μηνο αγώνα κατέκτησαν οι μεταλλεργάτες να μην είναι υποχρεωτική.
•    Η Cosco δεν υπογράφει ΣΣΕ με τους λιμενεργάτες στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, και για να αντιμετωπίσει τη δράση του σωματείου, επιστρατεύει μπράβους, απειλές, έστησε σε μια νύχτα εργοδοτικό σωματείο, ενώ έχει στην υπηρεσία της και τα δικαστήρια, που με ρυθμό πολυβόλου βγάζουν κάθε απεργιακή κινητοποίηση παράνομη.
•    Στους λιμενεργάτες του προβλήτα Ι έγιναν σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, με σημαντική μείωση στους μισθούς.
•    Οι εφοπλιστές δεν υπογράφουν ΣΣΕ, ενώ η ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη τους χτυπάνε «κόκκινο».
2.    Εντατικοποίηση της δουλειάς, εργατικά «ατυχήματα», κόστος για το κεφάλαιο η ασφάλειά μας στη δουλειά
Με το φούντωμα των εργασιών είχαμε νέους νεκρούς εργάτες στη Ζώνη. Στην Cosco η εργοδοσία απαντά αρνητικά σε μια σειρά στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας, όπως η αύξηση των μελών της ομάδας εργασίας (πόστα). Στα καράβια μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων, γεννώντας κινδύνους για επιβάτες και ναυτεργάτες. Ακόμα δεν υπάρχει σταθμός πρώτων βοηθειών, που υπήρχε παλιότερα.
3.    Επιβάρυνση της ζωής στις γειτονιές μας
Βρώμα και δυσωδία από τα καζάνια του θανάτου, αυξημένα ποσοστά καρκίνου στις συνοικίες του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας και του Περάματος είναι η «κληρονομιά» της καπιταλιστικής ανάπτυξης για τις οικογένειες και τα παιδιά μας. Ελεύθεροι χώροι μπαίνουν στο στόχαστρο, όπως τα Λιπάσματα και ο «Αρμός».
Αποδεικνύεται σε κάθε περίπτωση ότι η ζούγκλα του ελεύθερου ανταγωνισμού και η σύγκρουση συμφερόντων σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνει υπόψη της τις λαϊκές ανάγκες και άρα με τίποτα δεν μπορεί να οδηγήσει σε φιλολαϊκή ανάπτυξη ή σε ανάπτυξη για όλους που λέει η κυβέρνηση της ΝΔ»
Ειδικά, για το νέο master plan της Cosco θεωρούν ότι «αποτελεί κλιμάκωση της επίθεσης στα δικαιώματά μας». Και σημειώνουν τα εξής:
«Το επενδυτικό σχέδιο της Cosco έχει ως μόνο κριτήριο την κερδοφορία του μονοπωλίου. Γι’ αυτό μαζί με τα μεγαλεπήβολα σχέδια πάνε χέρι- χέρι η επίθεση στα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα, οι σχεδιασμοί του κεφαλαίου το λιμάνι να γίνει Ειδική Οικονομική Ζώνη, αξιοποιώντας όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο, με μειωμένα δικαιώματα στους εργάτες. Σε αυτά τα πλαίσια οι σχεδιασμοί του μονοπωλίου για το λιμάνι έχουν ως αποκλειστικό κριτήριο την κερδοφορία του, αποτελούν αντικειμενικά εξελίξεις που φορτώνουν βάρη και προβλήματα στο λαό. Οξύνουν τις αγωνίες για το αν θα έχουν δουλειά οι μεταλλεργάτες, για τους όρους δουλειάς, την ποιότητα ζωής στην περιοχή με αλλαγές σε συντελεστές δόμησης και fast track διαδικασίες αδειοδότησης χωρίς υπολογισμό συνεπειών σε περιβάλλον και τοπική οικονομία, οξύνουν την αγωνία μικρών αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών στο εμπόριο κ.α. Είμαστε αντίθετοι στους σχεδιασμούς της Cosco γιατί ξέρουμε ότι γίνονται για την κερδοφορία της και όχι για τα συμφέροντα του λαού. Οι εργαζόμενοι, η νεολαία, ο λαός της περιοχής δεν περιμένουμε  η λύση στα προβλήματά μας να έρθει ούτε από τους Κινέζους καπιταλιστές, ούτε από κανένα άλλο καπιταλιστή. Λύση είναι η πάλη εναντίον τους, ενάντια στα κέρδη τους, με κριτήριο την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών μας».

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Απίστευτη "γκάφα" του Υπουργείου Ναυτιλίας ή προσπάθεια συσκότισης περιστατικού ρύπανσης στο Κερατσίνι;

Απίστευτη «γκάφα» του Υπουργείου Ναυτιλίας ή υπάρχει προσπάθεια συσκότισης περιστατικού ρύπανσης στο Κερατσίνι;
Το εύλογο ερώτημα ανακύπτει από δύο ανακοινώσεις του Υπουργείου για ένα περιστατικό ρύπανσης, που εμφανίστηκε να έγινε, από το ελλιμενισμένο επιβατηγό- οχηματαγωγό « Φιορ ντι Λεβάντε», συμφερόντων της εταιρείας Levante Ferries. Η πρώτη ανακοίνωση εκδόθηκε την Παρασκευή 25/10 και η δεύτερη το Σάββατο 26/10.
Στη πρώτη ανακοίνωση αναφερόταν

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019

Λαϊκή Συσπείρωση: Αντί για αντιπλημμυρικά έργα ο Δήμος απαγορεύει τη στάθμευση στη Π. Κοκκινιά!

Η φωτό είναι αρχείου (από το Πασαλιμάνι)
Με… κορδέλες απαγόρευσης της στάθμευσης προσπαθεί η δημοτική αστυνομία Πειραιά να… ξορκίσει τον κίνδυνο πλημμυρών στις γειτονιές της Παλαιάς Κοκκινιάς και της Αγίας Σοφίας αντί να προχωρήσει Δήμος και Περιφέρεια σε ουσιαστικό αντιπλημμυρικό σχεδιασμό.
Αυτό καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η προσκείμενη στο ΚΚΕ δημοτική παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση», η οποία αποκαλύπτει ότι:

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019

Ψήφισμα- γροθιά των Αστυνομικών του Πειραιά: Ποιές είναι οι δραματικές ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα

Ψήφισμα- σοκ των Αστυνομικών του Πειραιά αποκαλύπτει:
•    Τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα του Πειραιά. 500 αστυνομικοί για όλη την περιοχή του Πειραιά!
•    Ελλείψεις σε ανταλλακτικά οχημάτων, προβληματικό σύστημα επικοινωνιών και υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
•    Σε Αστυνομικά Τμήματα δεν υπάρχουν ούτε καθαριστικά υλικά για τα κρατητήρια!
•    Χωρίς καθαρίστριες τα Αστυνομικά Τμήματα Μοσχάτου και Αγ. Ιωάννη Ρέντη
•    «Άκρως επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία είναι και οι συνθήκες στέγασης των υπηρεσιών του Α.Τ Περάματος, του ΑΤ Αίγινας & του ΑΤ Κυθήρων που είναι ετοιμόρροπα»
•    Μεταγωγές υψηλού κινδύνου με «βανάκι»


Με δραματικές ελλείψεις σε προσωπικό και επικίνδυνες για την υγεία συνθήκες εργασίας προσπαθούν οι αστυνομικοί του Πειραιά ν’ ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους!
Η απαράδεκτη κατάσταση αποτυπώνεται σε

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

Τι έγινε στη πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών & Προσφύγων Πειραιά

Πραγματοποιήθηκε, τη Τετάρτη 23/10, η πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών & Προσφύγων, υπό τη νέα του σύνθεση.
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Δημήτρης Καρύδης, ενημέρωσε τα τακτικά μέλη για

Ποιοί δικαιούνται να λάβουν για τα Χριστούγεννα από το Δήμο Πειραιά βασικά είδη διατροφής

Ο Δήμος Πειραιά,  εν όψει των Χριστουγέννων, θα προμηθεύσει με βασικά είδη διατροφής οικονομικά αδύναμους δημότες και κατοίκους του Πειραιά μέσω διατακτικών.
Όσοι επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση για την ένταξή τους, πρέπει να καταθέσουν  τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο

Δωρεάν εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη

Δωρεάν μαθήματα εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών για τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας διοργανώνει  ο Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγ.Ι. Ρέντη στο χώρο της βιβλιοθήκης από τις 11 Νοεμβρίου.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απευθύνεται

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Β' ΕΛΜΕ Πειραιά: 2.000 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Διαμαρτυρία σήμερα στον Πειραιά

Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη των σχολείων και την πραγματοποίηση τριών φάσεων αναπληρωτών, στα σχολεία υπάρχουν ακόμα περίπου 2.000 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό., καταγγέλλει η Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά, που καλεί, σήμερα, εκπαιδευτικούς και γονείς σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Πειραιά, στην οδό  Ελευθερίου Βενιζέλου 35
Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνεται, ακόμα, ότι

Η εγκατάλειψη της ομάδας ΔΙ.ΑΣ Πειραιά ξανά στη Βουλή. Ευκαιρία συνέναισης για τους βουλευτές Πειραιά

Εγκαταλειμμένες, χωρίς χώρο στέγασης και στάθμευσης των υπηρεσιακών οχημάτων παραμένει η ομάδα ΔΙ.ΑΣ Πειραιά.
Το θέμα ανέδειξε, για μια ακόμα φορά, η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά, προτείνοντας για την επίλυσή του,  την αξιοποίηση του

Που έγιναν αναπλάσεις πρασίνου στον Πειραιά. Τι εργασίες έγιναν σε κάθε χώρο

Εκτεταμένες αναπλάσεις πρασίνου, κυρίως στο κέντρο του Πειραιά, γίνονται από την Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Πειραιά τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, με στόχο την αισθητική βελτίωση χώρων πρασίνου στο κέντρο  και στις γειτονιές της πόλης μας.
Συγκεκριμένα:

Κατάσχεση ακατάλληλων κρεάτων σε εργαστήριο επεξεργασίας κρέατος

Στην κατάσχεση μη ασφαλών ακατάλληλων για κατανάλωση κρεάτων συνολικού βάρους 719 κιλών, προχώρησαν οι ελεγκτές τροφίμων της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, στα πλαίσια των συστηματικών και στοχευμένων ελέγχων που πραγματοποιούν στην αγορά.

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Έκκληση του Δήμου Πειραιά στους δημότες για τα απορρίμματα που πνίγουν τη πόλη

Καθώς τα απορρίμματα αρχίζουν τα πνίγουν την πόλη, ο Δήμος Πειραιά εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:
"Εξαιτίας της απεργίας των εργαζομένων στην Καθαριότητα σε όλους τους Δήμους, η οποία είναι σε εξέλιξη, θα υπάρξουν προβλήματα στην αποκομιδή των απορριμμάτων και στον Πειραιά  τις επόμενες μέρες. Για τον λόγο αυτό, παρακαλούνται οι δημότες και οι επαγγελματίες της πόλης μας να διαχειριστούν με τη  μεγαλύτερη δυνατή σύνεση τα απορρίμματά τους.
Ο Δήμος Πειραιά και η Διεύθυνση Καθαριότητας θα καταβάλει

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Ας γνωρίσουμε το super κρουαζιερόπλοιο που ξεκινάει το παρθενικό ταξείδι του από τον Πειραιά

Από τον Πειραιά ξεκινάει το παρθενικό ταξίδι του το κρουαζιερόπλοιο «Sky Princess», το νεότερο πλοίο της Princess Cruises, που παραλήφθηκε σε επίσημη τελετή από το ναυπηγείο Fincantieri στο Monfalcone, στην Ιταλία.
Το σκάφος χωρητικότητας 3.600 επιβατών είναι το 18ο πλοίο της εταιρείας και διαθέτει εξελιγμένη πλατφόρμα που χρησιμοποιείται και στα τρία αδελφά του πλοία: Royal Princess, Regal Princess και Majestic Princess.
Το «Sky Princess»  διαθέτει

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019

Κατάσχεση ακατάλληλων κρεάτων σε κρεοπωλείο του Πειραιά

Στην κατάσχεση μη ασφαλών, ακατάλληλων για κατανάλωση κρεάτων συνολικού βάρους 72 κιλών, προχώρησαν οι ελεγκτές τροφίμων της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πειραιά, στο πλαίσιο των στοχευμένων ελέγχων που πραγματοποιούν στην αγορά. 
Συγκεκριμένα,

Δείτε φωτογραφίες από το ανακαινισμένο κλειστό γήπεδο μπάσκετ Καμινίων. Το παρέλαβε ο Δήμος

Παρέλαβε, σήμερα, ο Δήμος Πειραιά  το ανακαινισμένο κλειστό γήπεδο μπάσκετ Καμινίων, καθώς ολοκληρώθηκαν οι εκτεταμένες εργασίες για την πλήρη ανακατασκευή του.
Στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ Καμινίων,  το οποίο βρίσκεται επί των οδών Υμηττού και Μουτσοπούλου, αφαιρέθηκε όλη η παλιά οροφή και τοποθετήθηκε νέα, τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σύστημα εξαερισμού και νέος φωτισμός, έγινε απόφραξη φρεατίων και ξηλώθηκαν οι κερκίδες. 
Επίσης,  τοποθετήθηκε

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019

«Κάποτε στον Πειραιά». Μια βραδιά πολιτισμού και νοσταλγίας

"Τη στιγμή που ο Αντώνης ο Τσίχλας, δεκαεφτά χρονών, Σάββατο τον Ιούλιο του 1958, γλίστραγε κι έσκαγε αθόρυβα κάτω στα αμπάρια του πλοίου «ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ» που βρισκότανε στα ναυπηγεία του Περάματος για γενική επισκευή, ο Λουκάς είχε και πάλι επίσκεψη από την κυρα-Ζωζώ και την άκουγε για άλλη μια φορά να του λέει για το παιδί που είχε χάσει στη γέννα και που τώρα θα ’χε τη δικιά του ηλικία, ο Νικόλας ανακάτευε μπογιές προσπαθώντας να δώσει χρώμα στα χείλη της Βίβιαν Λι στο «Όσα παίρνει ο άνεμος», ο Νάσος, δεκαοχτώ χρονών, μέσα στον «Πορτοκαλή Ήλιο» ξέγνοιαστος και χαρούμενος ταξίδευε για την Αίγινα, η Ελένη, δεκατεσσάρων χρονών, δάγκωνε ένα μήλο καθισμένη στη θέση της πάνω στον μαντρότοιχο του ορφανοτροφείου, καθώς ο επιστάτης πότιζε τον κήπο και κοίταζε προς το μέρος της, και η κυρα-Δέσποινα, ήσυχη μα ξένη προς τα μελλούμενα, καθότανε μπροστά στη ραπτομηχανή «Σίγγερ» και κάτι έραβε"...
Η μαγεία ενός Πειραιά που δεν υπάρχει πια, του Πειραιά που ήταν φτωχός, που προσπαθούσε να καλυτερέψει τη ζωή του και που ήταν, κυρίως, περήφανος και όχι μίζερος και παρατημένος, ξαναζωντάνεψε στην

Ο Πειραϊκός Σύνδεσμος έγινε... 125 χρονών. Με συναυλία κλασικής μουσικής κορυφώνεται ο εορτασμός

Με μια εξαιρετική συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ωδείου Πειραιώς Πειραϊκού Συνδέσμου ξεκινάει ο εορτασμός των 125 χρόνων του Πειραϊκού Συνδέσμου αδιάλειπτης παρουσίας στο πνευματικό, καλλιτεχνικό και αθλητικό γίγνεσθαι της πόλης του Πειραιά.
Το γεγονός αυτό θα τιμηθεί με σειρά εορταστικών εκδηλώσεων, εκ των οποίων κορυφαία θα είναι η

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

«Χρυσή» περίοδος για εφοπλιστές ιδιοκτήτες ΠΑΕ και όχι μόνο. Πόσα κερδίζουν κάθε ημέρα από τα πλοία τους

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων βιώνει, τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ένα εντυπωσιακό ράλι ναύλων, με το δείκτη BDTI να φθάσει την περασμένη Παρασκευή 11/10 στις 1.941 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2008!
Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος απόδοσης μιας χρονοναύλωσης (Time charter equivalent- TCE) για ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο VLCC (very large crude carriers- VLCC), μεταφορικής ικανότητας άνω των 250.000 τόνων, που μπορεί να μεταφέρει 2.000.000 βαρέλια αργού πετρελαίου, άγγιξε το ποσό ρεκόρ των

Πόσο ενοίκιο πληρώνει στο Δήμο Πειραιά ο Μάρκος Σεφερλής για το «Δελφινάριο». Γιατί ζητάει και φέτος έκπτωση

Μείωση κατά 20% στο ετήσιο μίσθωμα, που προβλέπεται να καταβάλει στον Δήμο Πειραιά για την χρήση και την εκμετάλλευση του «Δελφινάριου» ζήτησε η εταιρεία «The art of Comedy – Καλλιτεχνικές Παραγωγές Α.Ε.», συμφερόντων του δημοφιλούς ηθοποιού Μάρκου Σεφερλή.
Το θέμα συζητήθηκε την Πέμπτη 10.10.2019 στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά ενώ είχε αποφανθεί

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ας δούμε ποιές εταιρείες διεκδικούν να πάρουν το Πύργο- φάντασμα του Πειραιά. Ποιά άλλα έργα κάνουν στη πόλη

Η φωτό είναι από τη σελίδα Dimand για το project PPP
Μια κοινοπραξία δύο εταιρειών κατέθεσε προσφορά διεκδικώντας την παραχώρηση, αξιοποίηση, διαχείριση και εκμετάλλευση του Πύργου- φάντασμα του Πειραιά στον διεθνή διαγωνισμό, που έχει προκηρύξει ο Δήμος.
Οι εταιρείες, που έχουν συστήσει τη κοινοπραξία, είναι η

"Άνοιξε" μετά από 3 μήνες η Ομ. Σκυλίτση!

Χρειάστηκε να περάσουν τρεις (3) ολόκληροι μήνες και να ταλαιπωρηθούν χιλιάδες οδηγοί αυτοκινήτων κατά την έξοδό τους από τον Πειραιά δια της οδού Ομ. Σκυλίτση για να γίνουν οι αναγκαίες εργασίες και να αρθεί η επικινδυνότητα του κτηρίου, στο ύψος της πεζογέφυρας των γραμμών του «ηλεκτρικού», λίγο πριν την Εστία Ναυτικών, που είχε υποστεί ζημιές από τον σεισμό της 19ης Ιουλίου.
Η αιτία της καθυστέρησης βρισκόταν στο

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019

Ο ΟΛΠ θα επαναφέρει το θέμα της νέας προβλήτας κοντέϊνερ. Το Υπουργείο Ναυτιλίας σιωπά για την απόρριψη!

Έτοιμος είναι ο ΟΛΠ/ Cosco να επαναφέρει το θέμα της δημιουργίας τέταρτης προβλήτας κοντέϊνερ, που απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ, πράγμα, το οποίο το Υπουργείο Ναυτιλίας για επικοινωνιακούς λόγους αποκρύπτει!
Τα σχέδια του ΟΛΠ αποκαλύπτονται σε δήλωση του προέδρου της ΟΛΠ ΑΕ Zenggang Yu, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι:

Ημερίδα με... έξτρα θετικά στοιχεία για το Κέντρο Καινοτομίας του Πειραιά


Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα ο Δήμος Πειραιά, για την έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Επιχειρηματικής Καινοτομίας για τη Γαλάζια Ανάπτυξη «Blue Lab», στο μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποίησαν χαιρετισμό ο Υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Χρίστος Δήμας, ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης και ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. κ. Βασίλης Κορκίδης, ενώ ομιλία για τη γαλάζια ανάπτυξη, πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης.
Τον συντονισμό της ημερίδας είχε ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Καρύδης, ο οποίος έκανε και σύντομο χαιρετισμό, καθώς και η Γενική Διευθύντρια της εταιρείας PLANET S.A. κα Μάχη Καραγιάννη.
Υπενθυμίζεται ότι το «Blue Lab»,  έχει ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία του και αποτελεί

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

ΤΩΡΑ:Οι κινητοποιήσεις ανέτρεψαν τα σχέδια κυβέρνησης και Cosco. Απόφαση- βόμβα της ΕΣΑΛ

Η μεγάλη ανατροπή έγινε απόψε στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ!
Η δυναμική κινητοποίηση εργαζομένων, ναυπηγοεπισκευαστών και των Δήμων Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος, που έγινε έξω από το Υπουργείο Ναυτιλίας, λειτούργησε καταλυτικά και ανέτρεψε τους σχεδιασμούς του ΟΛΠ/ Cosco για τη 4η προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων και το car terminal.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η ΕΣΑΛ απέρριψε τις προτάσεις του ΟΛΠ/ Cosco ενώ

Γιατί το Μέγαρο Μαξίμου κοιτάζει στο λιμάνι; Τι έγινε μέχρι τη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για το master plan του ΟΛΠ

Μεγάλη κινητικότητα επικρατεί, τις τελευταίες ώρες, σε πολλά επίπεδα, από τη κορυφή της κυβέρνησης μέχρι τους Δήμους  και τους φορείς του Πειραιά, ενόψει της κρίσιμης συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), για την έγκριση νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου (Master Plan) του ΟΛΠ/ Cosco.
Οι αντιδράσεις, που έχουν προκληθεί από Δήμους, παραγωγικούς φορείς και επαγγελματίες,  προβλημάτισαν έντονα το Μέγαρο Μαξίμου, απ’ όπου

Οι τρομακτικοί αριθμοί του Mall που σχεδιάζει στο Παλατάκι ο ΟΛΠ/Cosco. Δείτε το σχέδιο του mall

Αποκαλυπτικούς αριθμούς για τη κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα προκληθεί στη πόλη από τη λειτουργία της νέας προβλήτας κρουαζιέρας και το θηριώδες mall παρουσίασε, σε συνέντευξη τύπου. ο επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.
Συγκεκριμένα, όπως είπε ο ίδιος:
Σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη του Master Plan που μόλις δημοσιοποιήθηκε:

Στο Δήμο Πειραιά δεν γνωρίζουν το πρωτόκολλο ή απλά "καπελώνουν" και Υπουργούς;

Γράφαμε προ ημερών για το «καπέλωμα» της Περιφέρειας Αττικής από τον Δήμο Πειραιά στην παρουσίαση σε δημοσιογράφους του Κέντρου Επιχειρηματικής Καινοτομίας για τη Γαλάζια Ανάπτυξη (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ).
Όμως, στο πρόγραμμα ημερίδας, που πραγματοποιείται σήμερα (Τετάρτη 9/10) στο ΕΒΕΠ για το Κέντρο ο Δήμος Πειραιά ξεπέρασε τον…. εαυτό του:
Στην επάνω δεξιά γωνία του προγράμματος

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Το mall του ΟΛΠ θα είναι 6,5 φορές μεγαλύτερο από τη "παγόδα"! Τι συνέπειες θα έχει στο περιβάλλον

Τρεις περιβαλλοντικές «βόμβες» κρύβει το Επιχειρησιακό Σχέδιο (master plan) του ΟΛΠ ενώ απειλούνται περίπου 20.000 θέσεις εργασίας στη ναυπηγοεπισκευή!
Ο επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας παρουσίασε, σε συνέντευξη τύπου, τις άγνωστες πλευρές του mall, που σχεδιάζει να κατασκευάσει ο ΟΛΠ, σε συνδυασμό με επιβατικό σταθμό, στη νέα προβλήτα κρουαζιέρας.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Μπελαβίλας πρόκειται για ένα τριώροφο κτήριο, 6,5 φορές μεγαλύτερο, από τη «παγόδα» (!), στο οποίο

Πως θα αντιδράσουν Δήμοι και φορείς στο νέο master plan του ΟΛΠ. Τη Τετάρτη 9/10 η πρώτη συγκέντρωση

Με δυναμικές κινητοποιήσεις και δικαστικές προσφυγές προετοιμάζονται Δήμοι, παρατάξεις και διάφοροι φορείς να «απαντήσουν» στα νέα επιχειρηματικά σχέδια του ΟΛΠ ΑΕ, όπως αυτά αναπτύσσονται στο νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο (Master Plan), που έχει παρουσιαστεί.
Αυτό έγινε γνωστό σε συνέντευξη τύπου, που έδωσε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους» Νίκος Μπελαβίλας, στην οποία έκαναν παρεμβάσεις οι δήμαρχοι Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος και Περάματος Γιάννης Λάγουδακης, όπως και εκπρόσωποι πολλών φορέων.
Απαντώντας σε ερώτηση του Pireas2day.blogspot.gr οι δύο δήμαρχοι τόνισαν

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Προσοχή κυκλοφοριακές αλλαγές σε δρόμους του Κερατσινίου, της Νίκαιας, του Κορυδαλλού και το Περάματος λόγω έργων

Όπως έγινε γνωστό από την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής Λόγω εκτέλεσης εργασιών συντήρησης οδοστρωμάτων , θα πραγματοποιηθεί προσωρινή και τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (όπου υφίστανται) των παρακάτω οδικών τμημάτων, περιοχής Δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού και Περάματος, για το χρονικό διάστημα από 8-10-2019 έως 1-12-2019, κατά τις ώρες 09.00΄ έως 19.00΄ , ως εξής:

10 ερωτήσεις και απαντήσεις για το τι φέρνει στις συντάξεις η απόφαση του ΣτΕ

Το Ε.Β.Ε.Π. ενημερώνει για τις αλλαγές στο Ν. 4387/2016 για ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό μετά τις σημαντικές αποφάσεις του ΣτΕ. Όλες οι αποφάσεις, για κύριες και επικουρικές συντάξεις, εισφορές, ποσοστά αναπλήρωσης και ΕΦΚΑ, δημιουργούν εύλογα ερωτήματα. Τι σημαίνουν οι αποφάσεις για ασφαλισμένους και συνταξιούχους και πώς επηρεάζονται τα αναδρομικά, χρήζουν υπεύθυνων απαντήσεων.
Οι 10 βασικές ερωτήσεις που τίθενται σήμερα και οι απαντήσεις που δίδονται μέχρι στιγμής από τους ειδικούς, είναι οι ακόλουθες:

Για μια ώρα αποκλείστηκαν την Κυριακή μέσα στο λιμάνι πούλμαν με τουρίστες κρουαζιέρας. Τι ζητούν οι διαδηλωτές


Μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έγινε, το μεσημέρι της Κυριακής, στο Λιοντάρι, στην Πύλη Ε12 του λιμανιού, με πρωτοβουλία της Κοινοτικής Κίνησης Πειραιά «Ενεργοί Πολίτες Α’ Κοινότητας- Όχι λιμάνι στη Πειραϊκή» ενώ συμμετείχαν η δημοτική παράταξη «Ανταρσία στο Λιμάνι» καθώς και η «Πρωτοβουλία ενάντια στην περιβαλλοντική καταστροφή και την κλιματική αλλαγή».
Η συγκέντρωση κορυφώθηκε με δυναμικό αποκλεισμό μιας ώρας της εισόδου-εξόδου των τουριστικών πούλμαν με επιβάτες των ελλιμενισμένων κρουαζιερόπλοιων και

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Συμφωνία- μαμούθ των 803 εκατομ. δολαρίων που φέρνει τα πάνω κάτω στη Ναυτιλία

Ένα μεγάλο deal, ύψους 803 εκατομμυρίων δολαρίων, τάραξε, τις τελευταίες ημέρες, τον κόσμο της ναυτιλίας, ιδιαίτερα τον τομέα των δεξαμενόπλοιων!
Πρόκειται για τη μεγάλη συμφωνία, που έκλεισε στη Γενεύη και αφορούσε την εξαγορά από το ναυτιλιακό κολοσσό

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Οι Δήμοι Περάματος και Κερατσινίου- Δραπετσώνας για το νέο master plan του ΟΛΠ- Γιατί είναι αντίθετοι

Το επιχειρησιακό Σχέδιο (Master Plan) του Οργανισμού  Λιμένα Πειραιά ΟΛΠ ΑΕ συζητήθηκε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Περάματος.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν: η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κα. Σταυρούλα Αντωνάκου, οι δήμαρχοι Περάματος κ. Γιάννης Λαγουδάκης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Χρήστος Βρεττάκος, η Περιφερειακή Σύμβουλος κα. Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, ο Πρόεδρος του ΒΕΠ κ. Ανδριανός Μιχάλαρος, ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου κ. Σωτήρης Πουλικόγιαννης, ο Πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλης Κανακάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Μηχανουργών κ. Φώτης Πράσινος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων κ. Κατσουλάκης Θεολόγος, ο κ. Αλεξόπουλος Σωτήρης εκπροσωπώντας την Κίνηση Πειραιά «Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή», καθώς και Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι των Δήμων Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων συμφώνησαν ότι

Ο «Φοίβος» έφερε το σκάκι στα Καμίνια

Τα Καμίνια έπαιξαν σκάκι!
Σε μια όμορφη εκδήλωση, που πραγματοποίησε ο σύλλογος «Φοίβος», στην κεντρική πλατεία των Καμινίων «Νίκος Λεγάκης» έγινε επίδειξη Σκάκι σιμουλτανέ με το Διεθνή μετρ της παγκόσμιας Σκακιστικής Ομοσπονδίας, Σταμάτη Κούρκουλο-Αρδίτη, ο οποίος αντιμετώπισε ταυτόχρονα διάφορους αντιπάλους!
Η συνάντηση αυτή, στην οποία μετείχαν σκακιστές διαφορετικών επιπέδων γνώσεων στο σκάκι αλλά και ηλικιών, είχε μεγάλη επιτυχία,

Δύο εκδοχές για την αιτία που κατέθεσε αγωγή εναντίον του Χρ. Βρεττάκου η Oil One


Τρεις ακόμα δημόσιες παρεμβάσεις έγιναν υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου- Δραπετσώνα Χρήστου Βρεττάκου, ζητώντας την άμεση ανάκληση της σε βάρος του αγωγής της εταιρείας Oil One.
Πρόκειται για δηλώσεις των βουλευτών Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Νίνας Κασιμάτη και Γιάννη Ραγκούση και του πρώην αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργου Γαβρίλη.
Σ’ αυτές- ή τουλάχιστον στις περισσότερες- γίνεται, ταυτόχρονα, μια προσπάθεια διερεύνησης των κινήτρων της εταιρείας να προχωρήσει σε μια τέτοια ακραία κίνηση.
Από τις δηλώσεις της Νίνας Κασιμάτη και του Γιώργου Γαβρίλη προκύπτει ότι:

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

Αγωγή 500.000 € κατέθεσε η Oil One εναντίον του δήμαρχου Κερατσινίου

Αγωγή εναντίον του δημάρχου Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστου Βρεττάκου κατέθεσε η εταιρεία Oil One διεκδικώντας το ποσό των 500.000 ευρώ, με την απειλή προσωποκράτησης για ένα χρόνο.
Το δικόγραφο, που αποτελείται από 30 σελίδες, κατατέθηκε στο Πρωτοδικείο Πειραιά και αποκαλύφθηκε μετά από δήλωση του δημάρχου, ο οποίος αποδίδει την προσφυγή της εταιρείας σε μια προσπάθεια

Τα συμπεράσματα από το πρώτο κύκλο επαφών της νέας αντιπεριφερειάρχη με τους δημάρχους

Με τη συνάντηση με τον δήμαρχο Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος επαφών της νέας αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σταυρούλας Αντωνάκου με τους δημάρχους των Δήμων της Π.Ε. Πειραιά.
Είχαν προηγηθεί οι συναντήσεις της κ. Αντωνάκου με τους δημάρχους Πειραιά Γιάννη Μώραλη, Νίκαιας- Αγ. Ιωάννη Ρέντη Γιώργο Ιωακειμίδη, Κορυδαλλού Ν. Χουρσαλά και Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρ. Βρεττάκο.
Από το σύνολο των συναντήσεων και τις ανακοινώσεις που ακολούθησαν βασικά συμπεράσματα είναι ότι η νέα αντιπεριφερειάρχης Πειραιά:

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις