Ένα μεγάλο deal, ύψους 803 εκατομμυρίων δολαρίων, τάραξε, τις τελευταίες ημέρες, τον κόσμο της ναυτιλίας, ιδιαίτερα τον τομέα των δεξαμενόπλοιων!
Πρόκειται για τη μεγάλη συμφωνία, που έκλεισε στη Γενεύη και αφορούσε την εξαγορά από το ναυτιλιακό κολοσσό
Scorpio Tankers Inc. της Trafigura Maritime Logistics Pte, που ήλεγχε ένα σύγχρονο στόλο 19 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (πίσσα κ.α).
Απ’ αυτά τα πλοία τα 4 είναι κατασκευασμένα στη Κίνα και τα υπόλοιπα στο Βιετνάμ. Ανάμεσα τους είναι και τέσσερα υπό ναυπήγηση, με παράδοση το ένα εντός του έτους και τα άλλα τρία το 2020.
Η μεγάλη συμφωνία ανακοινώθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου και όπως έγινε γνωστό η Scorpio Tankers κατέβαλε σε μετρητά περίπου 670 εκατομμύρια δολάρια και παραχώρησε 4,7 εκατομ. μετοχές προς 29 δολάρια τη κάθε μια, συνολικής αξίας 132,6 εκατομ. δολαρίων.
Η ελέγχει σήμερα ή ναυλώνει συνολικά 124 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου με μέσο όρο ηλικίας τα 3,7 έτη ενώ έχει προχωρήσει στη καθαρή ναύλωση (bareboat) για άλλα 10.
Πρόσωπο- κλειδί στη πολυεθνική εταιρεία είναι ο Emanuele A. Lauro, ο οποίος εντάχθηκε, το 2003, στον Όμιλο Scorpio και από τον επόμενο χρόνο συνεχίζει να εργάζεται εκεί σε ανώτατες διευθυντικές θέσεις, καθώς κάτω από την ηγεσία του ο Όμιλος Scorpio από ιδιοκτήτης τριών πλοίων το 2003 έφτασε να γίνει, το 2016, ο κορυφαίος ιδιοκτήτης σκαφών, με 230 πλοία υπό τον έλεγχό του.
Ο ίδιος σε δηλώσεις του μετά τη μεγάλη συμφωνία υπογράμμισε ότι «αυτή η συναλλαγή αντιπροσωπεύει μια στενή ευθυγράμμιση μεταξύ του Σκορπιού και της Trafigura, ενός στρατηγικού πελάτη και πλέον ενός πολύτιμου μετόχου». «Συμμεριζόμαστε κοινές πεποιθήσεις σε ποιοτικά στοιχεία, ποιοτικές υπηρεσίες και, κυρίως, τα ευνοϊκά θεμελιώδη στοιχεία που εκτυλίσσονται σήμερα στην αγορά δεξαμενόπλοιων προϊόντων. Αυτός ο στόλος από 19 υπερσύγχρονα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αποτελεί μοναδική ευκαιρία σε ένα κατά τα άλλα μειωμένο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών. Η μέση ηλικία του στόλου μας θα μειωθεί (από 4,1 σε 3,7 έτη) και η αποδοτικότητα των καυσίμων θα αυξηθεί», υπογράμμισε ο ίδιος.
Και ελληνική παρουσία
Στις μεγάλες συμφωνίες των τελευταίων ημερών εντάσσεται και αυτή της εξαγοράς τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 74.999 τόνων το καθένα, της εταιρείας Gulf Energy Maritime.
Τα τρία πλοία κατασκευής του 2009 πωλήθηκαν προς 17,8 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και το τέταρτο κατασκευής του 2005 πωλήθηκε για 10,4 εκατομ. δολάρια.
Φημολογείται ότι αγοραστής αυτών των πλοίων είναι η Leon Shipping & Trading, συμφερόντων Πάνου Ευθυμιάδη, η οποία δημιουργήθηκε το 2010 και μέχρι τώρα δείχνει να κινείται με σταθερά βήματα.
Πρόκειται για τη μεγάλη συμφωνία, που έκλεισε στη Γενεύη και αφορούσε την εξαγορά από το ναυτιλιακό κολοσσό
Scorpio Tankers Inc. της Trafigura Maritime Logistics Pte, που ήλεγχε ένα σύγχρονο στόλο 19 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (πίσσα κ.α).
Απ’ αυτά τα πλοία τα 4 είναι κατασκευασμένα στη Κίνα και τα υπόλοιπα στο Βιετνάμ. Ανάμεσα τους είναι και τέσσερα υπό ναυπήγηση, με παράδοση το ένα εντός του έτους και τα άλλα τρία το 2020.
Η μεγάλη συμφωνία ανακοινώθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου και όπως έγινε γνωστό η Scorpio Tankers κατέβαλε σε μετρητά περίπου 670 εκατομμύρια δολάρια και παραχώρησε 4,7 εκατομ. μετοχές προς 29 δολάρια τη κάθε μια, συνολικής αξίας 132,6 εκατομ. δολαρίων.
Η ελέγχει σήμερα ή ναυλώνει συνολικά 124 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου με μέσο όρο ηλικίας τα 3,7 έτη ενώ έχει προχωρήσει στη καθαρή ναύλωση (bareboat) για άλλα 10.
Πρόσωπο- κλειδί στη πολυεθνική εταιρεία είναι ο Emanuele A. Lauro, ο οποίος εντάχθηκε, το 2003, στον Όμιλο Scorpio και από τον επόμενο χρόνο συνεχίζει να εργάζεται εκεί σε ανώτατες διευθυντικές θέσεις, καθώς κάτω από την ηγεσία του ο Όμιλος Scorpio από ιδιοκτήτης τριών πλοίων το 2003 έφτασε να γίνει, το 2016, ο κορυφαίος ιδιοκτήτης σκαφών, με 230 πλοία υπό τον έλεγχό του.
Ο ίδιος σε δηλώσεις του μετά τη μεγάλη συμφωνία υπογράμμισε ότι «αυτή η συναλλαγή αντιπροσωπεύει μια στενή ευθυγράμμιση μεταξύ του Σκορπιού και της Trafigura, ενός στρατηγικού πελάτη και πλέον ενός πολύτιμου μετόχου». «Συμμεριζόμαστε κοινές πεποιθήσεις σε ποιοτικά στοιχεία, ποιοτικές υπηρεσίες και, κυρίως, τα ευνοϊκά θεμελιώδη στοιχεία που εκτυλίσσονται σήμερα στην αγορά δεξαμενόπλοιων προϊόντων. Αυτός ο στόλος από 19 υπερσύγχρονα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αποτελεί μοναδική ευκαιρία σε ένα κατά τα άλλα μειωμένο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών. Η μέση ηλικία του στόλου μας θα μειωθεί (από 4,1 σε 3,7 έτη) και η αποδοτικότητα των καυσίμων θα αυξηθεί», υπογράμμισε ο ίδιος.
Και ελληνική παρουσία
Στις μεγάλες συμφωνίες των τελευταίων ημερών εντάσσεται και αυτή της εξαγοράς τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 74.999 τόνων το καθένα, της εταιρείας Gulf Energy Maritime.
Τα τρία πλοία κατασκευής του 2009 πωλήθηκαν προς 17,8 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και το τέταρτο κατασκευής του 2005 πωλήθηκε για 10,4 εκατομ. δολάρια.
Φημολογείται ότι αγοραστής αυτών των πλοίων είναι η Leon Shipping & Trading, συμφερόντων Πάνου Ευθυμιάδη, η οποία δημιουργήθηκε το 2010 και μέχρι τώρα δείχνει να κινείται με σταθερά βήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου