Μεγάλη κινητικότητα επικρατεί, τις τελευταίες ώρες, σε πολλά επίπεδα, από τη κορυφή της κυβέρνησης μέχρι τους Δήμους και τους φορείς του Πειραιά, ενόψει της κρίσιμης συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), για την έγκριση νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου (Master Plan) του ΟΛΠ/ Cosco.
Οι αντιδράσεις, που έχουν προκληθεί από Δήμους, παραγωγικούς φορείς και επαγγελματίες, προβλημάτισαν έντονα το Μέγαρο Μαξίμου, απ’ όπου
αμέσως μετά τις εκλογές είχε ανάψει το «πράσινο φως» προς τη Cosco να προχωρήσει σε όλα τα επενδυτικά σχέδιά της.
Ήταν, βλέπετε, ακόμα οι πρώτες ημέρες, που κυριαρχούσε το προεκλογικό κλίμα των εξαγγελιών του Κυριάκου Μητσοτάκη για ανάπτυξη μέσα από επιτάχυνση των επενδύσεων.
Έτσι, ο ΟΛΠ/ Cosco προετοίμασε και παρουσίασε το αναθεωρημένο master plan, εντάσσοντας σε αυτό είτε έργα, που είχαν «κοπεί» από τη προηγούμενη κυβέρνηση (π.χ. το τεράστιο mall στο Παλατάκι) είτε δεν υπήρχαν καν, όπως η κατασκευή της προβλήτας 4 των εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου στο Κερατσίνι (από τη διασταύρωση του «Σκλαβενίτη» μέχρι την Ιχθυόσκαλα) και η επέκταση του car terminal στο μώλο της ΔΕΗ και στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, με αντίστοιχη συρρίκνωση των θέσεων της ναυπηγοεπισκευής.
Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούσε και αποτελεί η δημιουργία ναυπηγείου στο Πέραμα, η οποία δεν είχε αδειοδοτηθεί από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής και η υπόθεση εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η αποκάλυψη των νέων σχεδίων της Cosco έγινε «δια της πλαγίας οδού», από μια ανακοίνωση του ΕΒΕΠ και ορισμένα δημοσιεύματα. Ωστόσο, μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, οπότε συζητήθηκε το θέμα στην ΕΣΑΛ, οι Δήμοι και οι περισσότεροι φορείς δεν είχαν τοποθετηθεί, πιθανόν για να στηρίξουν την ένστασή τους πως δεν είχαν ενημερωθεί επίσημα.
Αντίθετα, οι ναυπηγοεπισκευαστές που από τη συρρίκνωση των θέσεων ναυπηγοεπισκευής πλοίων είχαν ξεκινήσει από πολύ νωρίς τον κύκλο επαφών τους, που είχε ορισμένα ουσιαστικά νέα.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ Βασίλης Κανακάκης, παρεμβαίνοντας στη συνέντευξη τύπου του συνδυασμού «Πειραιάς για Όλους» στο ΕΒΕΠ, είχε σειρά συναντήσεων με:
• Το νέο πρόεδρος του ΟΛΠ/ Cosco, ο οποίος είπε ότι πως η εταιρεία δεν θα ενδιαφερθεί για να εξασφαλίσει άδεια ναυπηγείου.
• Τους υπουργούς Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, οι οποίοι εμφανίστηκαν καθησυχαστικοί πως δεν θα μειωθούν οι θέσεις ναυπηγοεπισκευής.
Ο κ. Κανακάκης επεσήμανε ακόμα ότι την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο μείωσης των θέσεων της ναυπηγοεπισκευής έχουν εκφράσει με επιστολές τους προς τα συναρμόδια υπουργεία οι εφοπλιστικές ενώσεις της επιβατηγού ναυτιλίας και των «μεσογειακών» πλοίων.
Στη συνεδρίαση της 25ης Σεπτεμβρίου έκαναν παρέμβαση και τα σωματεία εργαζομένων στη «ζώνη» ζητώντας να μη μειωθούν οι θέσεις της ναυπηγοεπισκευής.
Σε αυτή τη συνεδρίαση εκφράστηκαν για πρώτη φορά και οι δήμαρχοι Κερατσινίου και Περάματος, παίρνοντας θέση εναντίον των σχεδίων της Cosco.
Η ΕΣΑΛ μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση, κατά την οποία υπήρξε πολύωρη διακοπή, προκειμένου να υπάρξει επικοινωνία με τους στενούς συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, που τον συνόδευαν στη Νέα Υόρκη, πήρε μια «διπλή» απόφαση:
• Ενέκρινε το master plan του ΟΛΠ αποδεχόμενη την άποψη του Οργανισμού ότι έχει γίνει διαβούλευση επ’ αυτού εκτός «δύο νέων έργων που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019, και αφορούν στην επέκταση των container και car terminal’s».
«Για τα δύο αυτά νέα έργα η ΕΣΑΛ, κατόπιν αιτήματος των τοπικών φορέων, αποφάσισε να δοθεί χρόνος για την διατύπωση απόψεων και να επανέλθει εντός δεκαημέρου για την λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών», υπογράμμιζε η σχετική ανακοίνωση.
Σε αυτό το διάστημα διαβούλευση δεν έγινε, αλλά οι Δήμοι Περάματος και Κερατσινίου- Δραπετσώνας με κοινές συσκέψεις αλλά και σε συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων άρχισαν να εκφράζουν έντονα την αντίθεσή τους.
Ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος έχει εκφράσει, δημόσια, την άποψη ότι ακριβώς επειδή δεν έγινε διαβούλευση η ΕΣΑΛ δεν μπορεί σήμερα να λάβει απόφαση ενώ ο επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για Όλους» με επιστολή του προς την ΕΣΑΛ, κοινοποιούμενη στο δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη καλεί τα μέλη της Επιτροπής ν’ ακυρώσουν την προηγούμενη απόφασή τους «ως απόφαση που ελήφθη λόγω πλάνης».
«Να καλέσετε για εξηγήσεις τους αρμόδιους του ΟΛΠ, προκειμένου να αποκαταστήσουν προ οποιασδήποτε απόφασής σας, την εγκυρότητα/ακρίβεια των μελετών και των δεδομένων του Master Plan», ζητάει ακόμα ο Νίκος Μπελαβίλας.
Πληροφορίες, αναφέρουν ότι μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις υπήρξε επικοινωνία κυβερνητικών στελεχών με ανώτατα στελέχη της κινεζικής πλευράς ζητώντας τροποποιήσεις του επενδυτικού σχεδίου, ώστε να περιοριστούν οι αντιδράσεις.
Όμως, η πλευρά της Cosco δεν φαίνεται διατεθειμένη να κάνει ούτε ένα βήμα πίσω σε ότι αφορά τις δύο νέες επενδύσεις, που αφορούν το εμπορικό λιμάνι, το οποίο γι’ αυτήν αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος της. Μάλιστα, φέρεται ότι επισημάνθηκε προς τα κυβερνητικά στελέχη πως τα νέα σχέδια υποβλήθηκαν μετά από αρχική παραίνεση της κυβέρνησης.
Αντίθετα, όλα δείχνουν ότι θα βρεθεί μια «χρυσή τομή» σε ότι αφορά τις θέσεις της ναυπηγοεπισκευής, ώστε να μην υπάρξει μεγάλη απώλεια θέσεων επισκευών.
Υπομονή μέχρι το βράδυ…..
Οι αντιδράσεις, που έχουν προκληθεί από Δήμους, παραγωγικούς φορείς και επαγγελματίες, προβλημάτισαν έντονα το Μέγαρο Μαξίμου, απ’ όπου
αμέσως μετά τις εκλογές είχε ανάψει το «πράσινο φως» προς τη Cosco να προχωρήσει σε όλα τα επενδυτικά σχέδιά της.
Ήταν, βλέπετε, ακόμα οι πρώτες ημέρες, που κυριαρχούσε το προεκλογικό κλίμα των εξαγγελιών του Κυριάκου Μητσοτάκη για ανάπτυξη μέσα από επιτάχυνση των επενδύσεων.
Έτσι, ο ΟΛΠ/ Cosco προετοίμασε και παρουσίασε το αναθεωρημένο master plan, εντάσσοντας σε αυτό είτε έργα, που είχαν «κοπεί» από τη προηγούμενη κυβέρνηση (π.χ. το τεράστιο mall στο Παλατάκι) είτε δεν υπήρχαν καν, όπως η κατασκευή της προβλήτας 4 των εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου στο Κερατσίνι (από τη διασταύρωση του «Σκλαβενίτη» μέχρι την Ιχθυόσκαλα) και η επέκταση του car terminal στο μώλο της ΔΕΗ και στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, με αντίστοιχη συρρίκνωση των θέσεων της ναυπηγοεπισκευής.
Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούσε και αποτελεί η δημιουργία ναυπηγείου στο Πέραμα, η οποία δεν είχε αδειοδοτηθεί από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής και η υπόθεση εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η αποκάλυψη των νέων σχεδίων της Cosco έγινε «δια της πλαγίας οδού», από μια ανακοίνωση του ΕΒΕΠ και ορισμένα δημοσιεύματα. Ωστόσο, μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, οπότε συζητήθηκε το θέμα στην ΕΣΑΛ, οι Δήμοι και οι περισσότεροι φορείς δεν είχαν τοποθετηθεί, πιθανόν για να στηρίξουν την ένστασή τους πως δεν είχαν ενημερωθεί επίσημα.
Αντίθετα, οι ναυπηγοεπισκευαστές που από τη συρρίκνωση των θέσεων ναυπηγοεπισκευής πλοίων είχαν ξεκινήσει από πολύ νωρίς τον κύκλο επαφών τους, που είχε ορισμένα ουσιαστικά νέα.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ Βασίλης Κανακάκης, παρεμβαίνοντας στη συνέντευξη τύπου του συνδυασμού «Πειραιάς για Όλους» στο ΕΒΕΠ, είχε σειρά συναντήσεων με:
• Το νέο πρόεδρος του ΟΛΠ/ Cosco, ο οποίος είπε ότι πως η εταιρεία δεν θα ενδιαφερθεί για να εξασφαλίσει άδεια ναυπηγείου.
• Τους υπουργούς Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, οι οποίοι εμφανίστηκαν καθησυχαστικοί πως δεν θα μειωθούν οι θέσεις ναυπηγοεπισκευής.
Ο κ. Κανακάκης επεσήμανε ακόμα ότι την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο μείωσης των θέσεων της ναυπηγοεπισκευής έχουν εκφράσει με επιστολές τους προς τα συναρμόδια υπουργεία οι εφοπλιστικές ενώσεις της επιβατηγού ναυτιλίας και των «μεσογειακών» πλοίων.
Στη συνεδρίαση της 25ης Σεπτεμβρίου έκαναν παρέμβαση και τα σωματεία εργαζομένων στη «ζώνη» ζητώντας να μη μειωθούν οι θέσεις της ναυπηγοεπισκευής.
Σε αυτή τη συνεδρίαση εκφράστηκαν για πρώτη φορά και οι δήμαρχοι Κερατσινίου και Περάματος, παίρνοντας θέση εναντίον των σχεδίων της Cosco.
Η ΕΣΑΛ μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση, κατά την οποία υπήρξε πολύωρη διακοπή, προκειμένου να υπάρξει επικοινωνία με τους στενούς συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, που τον συνόδευαν στη Νέα Υόρκη, πήρε μια «διπλή» απόφαση:
• Ενέκρινε το master plan του ΟΛΠ αποδεχόμενη την άποψη του Οργανισμού ότι έχει γίνει διαβούλευση επ’ αυτού εκτός «δύο νέων έργων που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019, και αφορούν στην επέκταση των container και car terminal’s».
«Για τα δύο αυτά νέα έργα η ΕΣΑΛ, κατόπιν αιτήματος των τοπικών φορέων, αποφάσισε να δοθεί χρόνος για την διατύπωση απόψεων και να επανέλθει εντός δεκαημέρου για την λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών», υπογράμμιζε η σχετική ανακοίνωση.
Σε αυτό το διάστημα διαβούλευση δεν έγινε, αλλά οι Δήμοι Περάματος και Κερατσινίου- Δραπετσώνας με κοινές συσκέψεις αλλά και σε συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων άρχισαν να εκφράζουν έντονα την αντίθεσή τους.
Ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος έχει εκφράσει, δημόσια, την άποψη ότι ακριβώς επειδή δεν έγινε διαβούλευση η ΕΣΑΛ δεν μπορεί σήμερα να λάβει απόφαση ενώ ο επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για Όλους» με επιστολή του προς την ΕΣΑΛ, κοινοποιούμενη στο δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη καλεί τα μέλη της Επιτροπής ν’ ακυρώσουν την προηγούμενη απόφασή τους «ως απόφαση που ελήφθη λόγω πλάνης».
«Να καλέσετε για εξηγήσεις τους αρμόδιους του ΟΛΠ, προκειμένου να αποκαταστήσουν προ οποιασδήποτε απόφασής σας, την εγκυρότητα/ακρίβεια των μελετών και των δεδομένων του Master Plan», ζητάει ακόμα ο Νίκος Μπελαβίλας.
Πληροφορίες, αναφέρουν ότι μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις υπήρξε επικοινωνία κυβερνητικών στελεχών με ανώτατα στελέχη της κινεζικής πλευράς ζητώντας τροποποιήσεις του επενδυτικού σχεδίου, ώστε να περιοριστούν οι αντιδράσεις.
Όμως, η πλευρά της Cosco δεν φαίνεται διατεθειμένη να κάνει ούτε ένα βήμα πίσω σε ότι αφορά τις δύο νέες επενδύσεις, που αφορούν το εμπορικό λιμάνι, το οποίο γι’ αυτήν αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος της. Μάλιστα, φέρεται ότι επισημάνθηκε προς τα κυβερνητικά στελέχη πως τα νέα σχέδια υποβλήθηκαν μετά από αρχική παραίνεση της κυβέρνησης.
Αντίθετα, όλα δείχνουν ότι θα βρεθεί μια «χρυσή τομή» σε ότι αφορά τις θέσεις της ναυπηγοεπισκευής, ώστε να μην υπάρξει μεγάλη απώλεια θέσεων επισκευών.
Υπομονή μέχρι το βράδυ…..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου