Με την απεργία των ναυτεργατών να συνεχίζεται, σήμερα, για δεύτερη μέρα, επίσημα στοιχεία έρχονται στο «φως» αποκαλύπτοντας το «ναυάγιο» της κυβερνητικής πολιτικής στο τομέα της Ναυτιλίας.
Δραματική αύξηση της ανεργίας, μείωση των ναυτολογήσεων και φυγή πλοίων από την ελληνική σημαία αποτυπώνουν το «βατερλώ» της ναυτιλιακής πολιτικής της κυβέρνησης, που χαρακτηρίζεται από φιλοεφοπλιστικά μέτρα.
Όπως είναι γνωστό, η απεργία, που έχει «δέσει» από χτες τα πλοία στα λιμάνια πραγματοποιείται από 13 ναυτεργατικά σωματεία με βασικό αίτημα την κατάργηση του νόμου 4714/2020 με τον οποίο προβλέπεται η κατάργηση των ΣΣΕ και επιχειρείται ταυτόχρονα η αντιδημοκρατική παρέμβαση στις εσωτερικές και εκλογικές διαδικασίες των Σωματείων.
Συγκεκριμένα, τα τρία «καυτά» άρθρα του παραπάνω νόμου (128,129 και 130) αφορούν θέματα σχετικά με την εκλογική διαδικασία των συνδικαλιστικών ναυτεργατικών οργανώσεων (άρθρο 128), τη δυνατότητα πρόσληψης αλλοδαπών πλοιάρχων σε εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία εφόσον δεν προσφέρεται Έλληνας πλοίαρχος (άρθρο 129) ενώ δίνεται η δυνατότητα να πληρώνονται οι Έλληνες ναυτικοί σε ποντοπόρα πλοία με βάσει τις διεθνείς συμβάσεις κατώτερων μισθών και όχι τις ελληνικές (άρθρο 130).
Ειδικά, το τελευταίο άρθρο, που τιτλοφορείται «μέτρα ενίσχυσης της ναυτικής απασχόλησης» και αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στους εφοπλιστές, φαίνεται ότι όχι μόνο δεν ενίσχυσε τη ναυτική απασχόληση αλλά ούτε καν ανέκοψε τη φυγή των ποντοπόρων πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο.
Ειδικότερα, από επίσημα στοιχεία του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) προκύπτουν ότι παρά το μέτρο για την «ενίσχυση της ναυτικής απασχόλησης» υπάρχουν τα εξής δεδομένα:
1. Η ανεργία των ναυτικών αυξήθηκε τον Ιανουάριο του 2021 κατά 82,1%! Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2021 οι καταγεγραμμένοι άνεργοι ναυτικοί ήταν 4.110 ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020 ήταν μόλις 2.257!
Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η ανεργία και στους αξιωματικούς καθώς τον ίδιο μήνα οι άνεργοι Πλοίαρχοι κάθε τάξης ανέρχονταν συνολικά σε 1.099 (τον Ιανουάριο του 2020 ήταν μόλις 622) και οι Μηχανικοί κάθε τάξης ανέρχονταν σε 579 (ήταν 257).
2. Οι ναυτολογηθέντες Έλληνες ναυτικοί το διάστημα Σεπτεμβρίου- Δεκεμβρίου 2020 ήταν 5.189 ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 είχαν ναυτολογηθεί σε ελληνικά και ξένα πλοία 6.856 ναυτικοί. Δηλαδή, φέτος παρά το κυβερνητικό μέτρο της μείωσης των μισθών έχουμε μείωση των ναυτολογήσεων κατά 32,1%!
Με δύο λόγια οι εφοπλιστές, όπως και να έχει, επιλέγουν να μην προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς, προτιμώντας τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς.
Το… κερασάκι στη τούρτα της αποτυχίας των κυβερνητικών μέτρων έρχεται με τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Αρχής σύμφωνα με τα οποία:
• Η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Δεκέμβριο 2020, σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Δεκεμβρίου 2019, παρουσίασε μείωση κατά 2,1%!
Επίσης, κατά 4.9% μειώθηκε η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού στόλου.
Συγκεκριμένα τα υπό ελληνική σημεία πλοία περιορίστηκαν σε 1.832 από 1.871, που ήταν στο τέλος του 2019.
Από τα ίδια στοιχεία φαίνεται ότι η μεγάλη μείωση έχει γίνει σε φορτηγά (ανέρχονται σε 404 και ήταν το 2019 413) και σε δεξαμενόπλοια (είναι 466 και ήταν 499). Αντίθετα αυξημένα είναι τα επιβατηγά πλοία (ανήλθαν σε 704 από 698).
Από τα παραπάνω προκύπτει ξεκάθαρα ότι ούτε προσέλκυση πλοίων στο νηολόγιο κατάφεραν να πετύχουν τα κυβερνητικά μέτρα……
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η φωτό είναι από τη DKG Development. «Μαγνήτης» για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς. Μόλις χθες (...
-
«Ρεμπέτικο αντάμωμα» διοργανώνει το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την ίδρυσή...
-
Μακέτα της αγοράς με το νέο βιοκλιματικό στέγαστρο Η ανάπλαση του παρακείμενου χώρου πίσω από τον Πύργο του Πειραιά, που περιλαμβάνει τη τοπ...
-
Βήμα- βήμα επιδιώκουν οι λιμενικές αρχές να προχωρήσουν για να πέσει «φως» στο θρίλερ, που εξελίσσεται από το απόγευμα της Δευτέρας 28/7, με...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου