Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

Ο κορωναϊός έπληξε και τα δεξαμενόπλοια. Γιατί έγινε αυτό και τα θετικά μηνύματα για την επιδημία από Κίνα

Μετά από τα πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ και τα bulk carriers η επιδημία του κορωναϊού έπληξε και τα δεξαμενόπλοια.
Ως αποτέλεσμα της επιδημίας θεωρείται και η πτώση που σημειώθηκε στην κινεζική ζήτηση πετρελαίου, η οποία συνέβαλε στην αρνητική επίπτωση της αγοράς, που καταγράφεται τους πρώτους μήνες του 2020.
Όπως σημειώνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, η οποία δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της εταιρείας χρηματοοικονομικών και συμβούλων Capital Link Shipping, στη ναυλαγορά αποτυπώνεται αυτή ακριβώς την κατάσταση, καθώς ο δείκτης BDTI έχει μειωθεί από την αρχή του έτους κατά σχεδόν
46%, ενώ τα μέσα κέρδη για τις μονάδες VLCC, Suezmax και Aframax έχουν πέσει κατά περίπου 85%, 68% και 64% αντίστοιχα.
Αυτή η κατάσταση έχει σαφώς αντίκτυπο στην ελληνική Ναυτιλίας καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν μεγάλο μερίδιο της παγκόσμιας χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων. Έτσι, η πτώση της ναυλαγοράς και η μείωση των εσόδων έχει άμεσο αντίκτυπο στις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες και εφόσον παραταθεί η κρίση είναι σίγουρο ότι οι συνέπειες θα εμφανιστούν και στην εθνική οικονομία.
Στο μεταξύ, με τις μεγάλες περιοχές της Κίνας να βρίσκονται σε καραντίνα, ολόκληρη η οικονομία επιβραδύνθηκε σημαντικά, επηρεάζοντας μεταξύ άλλων τη ζήτηση για εισαγωγές αργού πετρελαίου. Εκτιμάται ότι η ζήτηση έχει μειωθεί μέχρι στιγμής κατά περίπου 20%. Ο αντίκτυπος ήταν εξίσου δραματικός για την παγκόσμια βιομηχανία πετρελαίου, λαμβάνοντας υπόψη ότι σήμερα η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, ο οποίος κανονικά εισάγει περισσότερα από 10 εκατομμύρια bpd. Αυτή η μείωση των εισαγωγών πετρελαίου αντανακλάται επίσης στις προσεγγίσεις λιμένων στην Κίνα, με εκτιμήσεις που δείχνουν πτώση περίπου 20% έως 30% που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο.
Ταυτόχρονα, τα διυλιστήρια στην Κίνα, καθώς και σε άλλες χώρες, επιβραδύνουν τις δραστηριότητές τους προκειμένου να προσαρμοστούν σε αυτή τη συγκράτηση της ζήτησης. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η κατάσταση θα επηρεάσει σοβαρά την αγορά, με προβλέψεις ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα μειωθεί το πρώτο τρίμηνο του έτους (πρώτη φορά σε δέκα χρόνια).
Δύο άλλοι παράμετροι επηρεάζουν επίσης την αγορά του αργού πετρελαίου:
1.    Η «είσοδος» στην αγορά του στόλου της Cosco Shipping Tanker (Dalian) Co μετά την απόφαση της αμερικάνικης κυβέρνησης να άρει τις κυρώσεις από τον στόλο της, με αποτέλεσμα να διατίθενται περισσότερα πλοία για μεταφορές των μικρότερων ποσοτήτων.
2.    Οι συνεχιζόμενες συνομιλίες στη Λιβύη, με δυνατότητα επίτευξης συμφωνίας, για να περάσει στην αγορά επιπλέον ένα εκατομμύριο bpd αργού πετρελαίου.
Τα θετικά νέα έρχονται από την Κίνα, όπου φαίνεται επιβράδυνση των νέων κρουσμάτων κορωνοϊου, με ορισμένους ειδικούς να αναμένουν περαιτέρω μείωση της εξάπλωσης του ιού που θα λάβει χώρα μέχρι το τέλος Μαρτίου. Αυτό σημαίνει ότι κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα μπορούσαμε να δούμε μια ισχυρή διόρθωση στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών, όπως θα απαιτούσαν οι εισαγωγείς στην Κίνα για να καλύψουν την «χαμένη» περίοδο παραγωγής, οδηγώντας σε σημαντική προσωρινή αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου και επομένως για πετρελαιοφόρα.
 
Για να διαβάσετε το προηγούμενο άρθρο για τις επιπτώσεις του κορωνοϊου στη Ναυτιλία πατήστε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις