Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020

Πως ο «κορονοϊός» πλήττει τη Ναυτιλία!

Ο «κορονοϊός» πλήττει σοβαρά και τη Ναυτιλία!
Ήδη, τον τελευταίο ενάμιση μήνα καταγράφεται μείωση στη ναυλαγορά εμπορευματικών μεταφορών ξηρού φορτίου αλλά και σε δεξαμενόπλοια, με τις πρώτες να έχουν κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα εμπορικών ναύλων από το 2016.
Αυτή η πτώση, που έρχεται ως επακόλουθο της μείωσης της ζήτησης εξαιτίας της νέας επιδημίας του «κορονοϊού», όπως σημειώνει
σε ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking Inc, η οποία δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της εταιρείας χρηματοοικονομικών και συμβούλων Capital Link Shipping,  προκαλεί περισσότερες ανησυχίες καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης της Κίνας πέφτει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με τις προβλέψεις για το πρώτο τρίμηνο του 2020 να τον προσδιορίζουν στο 4%, ο χαμηλότερος από το 1992!
Η σημασία της πορείας της οικονομίας της Κίνας για τη Ναυτιλία είναι, τις δύο τελευταίες δεκαετίες, πολύ μεγάλη καθώς η βιομηχανική δύναμή της βοήθησε να κατευθύνει τη συντριπτική πλειοψηφία της ζήτησης πρώτων υλών και πόρων. Γι’ αυτό δεν αποτελεί έκπληξη ότι πολλοί εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τις επιπτώσεις που θα έχει η εκδήλωση του «κορωνοϊού» στην οικονομία της Κίνας και κατ’ επέκταση στην πορεία των ναυλαγορών.
Το θέμα είναι ότι οι συνέπειες από την εμφάνιση της νέας επιδημίας δεν περιορίστηκαν στις αγορές εμπορευματικών μεταφορών, αλλά έχουν επηρεαστεί σημαντικά και άλλες εμπορικές πτυχές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Αυτό αποτυπώθηκε στην παραγωγή ναυπηγικών εργασιών, τη συντήρηση και τις επισκευές, τις μεταβολές των πληρωμάτων, τις εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης φορτίων (με πολλούς εμπόρους να έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις ανωτέρας βίας) μέχρι την πώληση και την αγορά πλοίων, καθώς παρουσιάστηκαν δυσκολίες στις επιθεωρήσεις των σκαφών σε περιοχές που έχουν πληγεί σοβαρά από την εμφάνιση του ιού.
Αυτή η εικόνα θεωρείται πιθανό να μειώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον πλοίων, με μειώσεις τιμών πλοίων, ιδιαίτερα στον κλάδο των bulk carriers.
Παρόλα αυτά υπάρχουν βάσιμες ελπίδες ανάκαμψης στο δεύτερο ή στο τρίτο τρίμηνο του έτους είτε λόγω αγοραστικών κινήσεων που θα γίνουν μετά την ύφεση της επιδημίας είτε και λόγω κινήτρων που ενδέχεται να δώσει η κινέζικη κυβέρνηση για ν’ αντισταθμίσει τις συνέπειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις