Παρασκευή 9 Μαΐου 2025

Απίστευτο! Πέντε (5) χρόνια δεν εκδίδεται Προεδρικό Διατάγμα που θα μειώσει το κόστος ταξιδιού των κατοίκων της Σαλαμίνας με τα φέρρι

Απίστευτο και όμως συμβαίνει: Οι κάτοικοι της Σαλαμίνας περιμένουν εδώ και πέντε (5)  χρόνια να εκδοθεί ένα Προεδρικό Διάταγμα για να εφαρμοστεί και για αυτούς το μεταφορικό ισοδύναμο και μειωθεί το κόστος των (καθημερινών) ταξιδιών τους με τα φέρρι μπόουτ!
Το Προεδρικό Διάταγμα είναι αναγκαίο ώστε να θεσμοθετηθεί η εφαρμογή από τις ναυτιλιακές εταιρείες, που πραγματοποιούν τα δρομολόγια Περάματος- Σαλαμίνας, ενός Ηλεκτρονικού Συστήματος Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων μεταφοράς οχημάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.), που είναι αναγκαίο, ώστε να λαμβάνει στοιχεία η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας για τα ακτοπλοϊκά ταξίδια που έχουν πραγματοποιήσει οι δικαιούχοι του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Ωστόσο, αυτό το ΠΔ που έπρεπε να έχει εκδοθεί από το 2020 βρίσκεται σε κάποια… συρτάρια με το Υπουργείο Ναυτιλίας να διαβεβαιώνει μέχρι σήμερα ότι βρίσκεται υπό επεξεργασία!
«Για την επίλυση του ζητήματος, προσχέδιο π.δ. περί ηλεκτρονικού συστήματος κράτησης, έκδοσης και παραγωγής παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς στα επιβατηγά - οχηματαγωγά και οχηματαγωγά πλοία έχει διαβιβασθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προς σχολιασμό επί των φορολογικών στοιχείων που απαιτείται να περιέχονται στα παραστατικά θαλάσσιας μεταφοράς», απάντησε, στις 29/4, ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας σε ερώτηση της βουλευτού Β’ Πειραιά της Ελληνικής Λύσης Σοφίας- Χάϊδως Ασημακοπούλου.
Στο μεταξύ το κόστος ταξιδιού όλο και αυξάνεται.
«Το 2020 το κόμιστρο σε Ι.Χ., κάτω από τα 4,25μ. ήταν στα 4,75 ευρώ και σήμερα είναι στα 6,50 ευρώ. Δηλαδή, αυξήθηκε κατά 37% περίπου. Στα μεγαλύτερα οχήματα, οι αυξήσεις είναι μεγαλύτερες», ανέφερε στην ερώτησή της στη Βουλή η κ. Ασημακοπούλου. Και πρόσθεσε:
«Όπως αντιλαμβάνεστε, για τους κατοίκους της Σαλαμίνας, που είναι αναγκασμένοι να πηγαινοέρχονται καθημερινά, για λόγους εργασίας, αλλά και για όσες και όσους εργάζονται και δεν είναι κάτοικοι Σαλαμίνας, πρέπει να ξοδεύουν 15 ευρώ, κάθε μέρα (ο οδηγός και οι επιβάτες χρεώνονται επιπλέον), που είναι προφανώς δυσβάσταχτο για έναν εργαζόμενο, ειδικά στις μέρες μας, που η ακρίβεια, συρρικνώνει ακόμη περισσότερο, τους ήδη χαμηλούς μισθούς».


Η ίδια σημειώνει πως το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι σε πλήρη εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2019 αλλά «οι μόνιμοι κάτοικοι της Σαλαμίνας και οι εργαζόμενοι στη Σαλαμίνα εξακολουθούν, αδίκως, να εξαιρούνται». Η εξαίρεση αφορά και τις «ωφελούμενες μονάδες και ωφελούμενες επιχειρήσεις με κατοικία ή μόνιμη έδρα αντίστοιχα, σε όλα τα νησιά της Επικράτειας πλην Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας», που επεκτάθηκε το μέτρο από το 2021.
Η βουλευτής παραθέτει, δε, στοιχεία από έγγραφα του Υπουργείου που χρονολογούνται από το 2020 και επεκτείνονται μέχρι το 2024, από τα οποία προκύπτει ότι για να εφαρμοστεί το ευνοϊκό μέτρο για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους στη Σαλαμίνα πρέπει να δημιουργηθεί το Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α για την έκδοση των εισιτηρίων στα φέρρι ώστε να αντλούνται τα αναγκαία στοιχεία από τις κρατικές αρχές και να επιστρέφουν μέρος του ναύλου.
Μάλιστα, αναφέρεται απάντηση με ημερομηνία 13/1/2023 του τότε υφυπουργού Ναυτιλίας σύμφωνα με την οποία «πολύ σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί το προεδρικό διάταγμα (για το πως θα λειτουργήσει το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής εισιτηρίων στο νησί) και πολύ σύντομα, όπως διορθώσαμε τις υπόλοιπες αδικίες, και η Σαλαμίνα θα ενταχθεί στο μεταφορικό ισοδύναμο».
Δυόμιση χρόνια μετά, ο νυν υπουργός εμφανίζεται ακόμα να διαβεβαιώνει ότι το προσχέδιο του π.δ. «έχει διαβιβασθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προς σχολιασμό (…)».

@ Το ερώτημα είναι ξεκάθαρο: Γιατί έχει «φρενάρει» η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις