Πρόκειται για το με σημαία δεύτερου νηολογίου της Πορτογαλίας πλοίο γενικού φορτίου (tweendeckers, δηλαδή που διαθέτει τρία καταστρώματα με το δεύτερο να είναι υπόφραγμα (tweendecker, στη ναυτική ορολογία «κουραδόρος», που πολλές φορές μπορεί και απομακρύνεται) «Kathrin», χωρητικότητας 7.984 τόνων, που από τον περασμένο Ιούλιο, οπότε αναχώρησε από λιμάνι του Βιετνάμ με το «εκρηκτικό» φορτίο του, βρίσκει «κλειστά» λιμάνια, όπου προσπάθησε να προσεγγίσει.
Το Γερμανικών συμφερόντων, κατασκευής 2010 «Kathrin» απέπλευσε στις 22 Ιουλίου από το Hai Phong του Βιετνάμ με αρχικό προορισμό τη Ναμίμπια, Ωστόσο, οι εκεί αρχές, στις 25 Αυγούστου, αρνήθηκαν να επιτρέψουν στο πλοίο να εισέλθει σε λιμάνι τους, επικαλούμενες πληροφορίες από τον διαχειριστή του πλοίου ότι το φορτίο του περιλαμβάνει οκτώ εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικά RDX Hexogen με προορισμό το Ισραήλ.
Από το Maritime- Executive |
Το RDX, που συχνά αναφέρεται ως κυκλονίτη είναι ίσως η πιο ισχυρή εκρηκτική ύλη σε στρατιωτική χρήση. Η κύρια χρήση του στις ένοπλες δυνάμεις είναι σε πολύ μικρές ποσότητες για την κατασκευή πυροκροτητών.
Την πληροφορία για τη μεταφορά εκρηκτικών που προορίζονται για το Ισραήλ επιβεβαίωσε και ο υπουργός Εξωτερικών της Πορτογαλίας, Πάουλο Ράνγκελ ενώ έχει ήδη γίνει γνωστό ότι η πορτογαλική κυβέρνηση έχει εξετάσει το ενδεχόμενο να διαγράψει από το πορτογαλικό (δεύτερο) νηολόγιο το πλοίο, αναγκάζοντάς το να αλλάξει σημαία.
Στο μεταξύ, στις 31 Αυγούστου η Ειδική Εισηγήτρια των Ηνωμένων Εθνών για τα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη Francesca Albanese είπε ότι οκτώ εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικά στο MV Kathrin «είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, βασικά συστατικά των βομβών και των πυραύλων αεροσκαφών» που χρησιμοποιεί το Ισραήλ εναντίον των Παλαιστινίων. Η Albanese κάλεσε άλλα κράτη να εμποδίσουν το πλοίο να ελλιμενιστεί στα λιμάνια τους.
Από το Reuters |
Έτσι, μετά και από παρέμβαση της Διεθνούς Αμνηστίας της Σλοβενίας δεν επιτράπηκε στο πλοίο να προσεγγίσει στο Μαυροβούνιο και στο λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας, όπου θα ξεφορτώνονταν τα κοντέϊνερ με την εκρηκτική ύλη, για να μεταφερθούν από άγνωστο «δρόμο» στο Ισραήλ.
Μετά και από αυτή την απαγόρευση το «Kathrin» κατευθύνθηκε προς τη Μάλτα, όπου δήλωσε ότι επιθυμεί να αλλάξει πλήρωμα. Ωστόσο από την Αρχή των Μεταφορών της Μάλτας ανακοινώθηκε ότι δεν θα του επιτραπεί η προσέγγιση σε λιμάνι αν και όπως φαίνεται το πλοίο παραμένει από τις 7 Οκτωβρίου αγκυροβολημένο έξω από τη Μάλτα.
Για να διαβάσετε για την κινητοποίηση των λιμενεργατών του Πειραιά πατήστε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου