Του Σταύρου Μαλαγκονιάρη
Εικόνα μεγάλης κινητικότητας γύρω από την επένδυση της Cosco στον Πειραιά καλλιεργείται από Μέσα Ενημέρωσης αν και η νέα πρέσβης των ΗΠΑ Κίμπερλι Γκιλφόϊλ εμφανίζεται, στις δημόσιες τοποθετήσεις, εξαιρετικά συγκρατημένη.
Συγκεκριμένα, η κ. Γκιλφόϊλ τόσο στη συνέντευξη της στον «Αντέννα» και στη δημοσιογράφο Μαρία Σαράφογλου όσο και σε ομιλία της στο συνέδριο Greece Talks του Travel.gr και της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» δεν παρουσίασε κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο για τον περιορισμό της επιρροής της κινεζικής εταιρείας λέγοντας μόνο ότι «είναι κάτι που το εξετάζω».
Η νέα πρέσβης εναρμονισμένη- προφανώς- με την πολιτική των ΗΠΑ υπό τη δεύτερη διακυβέρνηση του Ντόναλτ Τραμπ χαρακτήρισε «ατυχές» το γεγονός της παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά στη Cosco, αναγνωρίζοντας, ωστόσο, ότι έγινε σε περίοδο οικονομικής ύφεσης, χωρίς να υπάρξει άλλος πλειοδότης.
Ωστόσο, εξέφρασε την εκτίμηση «πως υπάρχουν τρόποι να παρακαμφθεί» η κινεζική επιρροή «είτε επιδιώκοντας την αύξηση της απόδοσης σε άλλες περιοχές ή ίσως κάποια μέρα βγει [ο ΟΛΠ] προς πώληση».
Από δημοσιεύματα των προηγούμενων ημερών φάνηκε να «προωθείται» ως περιοχή, που θα χρησιμοποιηθεί για «αντίβαρο» του Πειραιά, η Ελευσίνα.
Ωστόσο, για τη διαμόρφωση ενός νέου λιμανιού στην περιοχή απαιτούνται μεγάλα κονδύλια για τις αναγκαίες υποδομές ενώ οι γνωρίζοντες λένε πως το βύθισμα στον δίαυλο του κόλπου της Ελευσίνας είναι περιορισμένο δεν μπορεί να αυξηθεί θεαματικά με εκβαθύνσεις για διάφορους λόγους. Κατά συνέπεια δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν μεγάλα πλοία μεταφοράς κοντέινερ
Πάντως, φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από εγχώρια συμφέροντα για να δημιουργηθεί ένα λιμάνι- αντίβαρο στον Πειραιά.
«Είναι πολύ σημαντικό το ότι επιθυμούν τόσα πολλά άτομα (…) να έρθουν αμερικανικές υποδομές εδώ για να στηρίξουν την περιοχή, να βελτιώσουν, ίσως την απόδοση από άλλα λιμάνια και περιοχές, για να αντισταθμίσουν την κινεζική επιρροή στο λιμάνι του Πειραιά», είπε η πρέσβης στη συνέντευξή της στον «Αντέννα» ενώ μιλώντας στο συνέδριο πρόσθεσε πως «εξετάζω νέες ευκαιρίες για να συνεργαστούμε για το λιμάνι του Πειραιά περαιτέρω. Η Ελλάδα και η Ανατολική Μεσόγειος είναι πολύ σημαντικές και έχω και τη στήριξη του (υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας] Σταύρου Παπασταύρου. Εδώ και δέκα μήνες ετοιμάζουμε κάποια πράγματα. Υπάρχουν θέματα, δεσμεύσεις, αμερικανικές εταιρείες».
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση έχει αρχίσει να «συζητάει» αυτά τα σχέδια.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας μιλώντας στην 6η Υπουργική Συνάντησης της Εταιρικής Σχέσης για την Διατλαντική Ενεργειακή Συνεργασία (P-TEC) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ανέφερε ότι δρομολογούνται «στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια» ενώ σε συνέντευξή του στο Mega είπε, μεταξύ άλλων, ότι «με την έγκριση του πρωθυπουργού, το επόμενο βήμα από τις συμφωνίες του Ζάππειου [για τα ενεργειακά] είναι οι συζητήσεις για αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά ναυπηγεία και λιμάνια».
«Θα γίνουν αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα, σε λιμάνι ή λιμάνια που θα έχουν παράλληλα ενεργειακή χρήση, με σιδηρόδρομο και αεροδρόμιο κοντά και με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν το εμπορικό αλλά και το γεωστρατηγικό– γεωπολιτικό, ενδεχομένως και αμυντικό κομμάτι» επισήμανε ο κ. Κικίλιας.
Πέρα, όμως, απ’ αυτό δεν αποκλείεται στον κυβερνητικό σχεδιασμό να εντάσσεται και η άσκηση πιέσεων προς τη Cosco μέσω των δημόσιων αρχών, που σχετίζονται με τις δραστηριότητές της.
Σε αυτή την κατεύθυνση, κάποιοι, εντάσσουν την προώθηση νομοσχεδίου για τη «δημιουργία ενός κεντρικού δημόσιου φορέα αποτελεσματικής εποπτείας όλων των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών και προαγωγής της ασφάλειας λιμένων και πλοίων με αναφορά στα πλέον σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας», όπως αναφέρεται σε εισηγητικό σημείωμα του υπουργού Ναυτιλίας, στο προσχέδιο, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Να σημειωθεί ότι μια τέτοια δημόσια αρχή, η Δημοσία Αρχή Λιμένων δημιουργήθηκε το 2016 με την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά στη Cosco. Η κινέζικη εταιρεία και χρήστες του λιμανιού, όπως έγραφε, χαρακτηριστικά, η «Καθημερινή» (21.2.2018) αντέδρασαν έντονα αμφισβητώντας την αναγκαιότητα ης ύπαρξής της.
«Αν μη τι άλλο, αύξησε τη γραφειοκρατία στο ελληνικό λιμενικό σύστημα αφού ήρθε να προστεθεί στους υπάρχοντες πέντε εποπτικούς φορείς των λιμανιών και ειδικότερα στη Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου, στο Λιμενικό Σώμα, στο ΤΑΙΠΕΔ, στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) και την Επιτροπή Ανταγωνισμού», αναφερόταν στο δημοσίευμα.
Πραγματικά το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ με νομοθετική ρύθμιση προέβλεψε την κατάργησή της και πλέον την επανασυστήνει με τίτλο «Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων», με διευρυμένες αρμοδιότητες, μεταξύ των οποίων την παρακολούθηση των ζητημάτων που συνδέονται με την προστασία του περιβάλλοντος, την εξασφάλιση της παροχής αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών από τους φορείς διαχείρισης λιμένων, την παρακολούθηση, την εποπτεία, τη λήψη μέτρων και την επιβολή κυρώσεων, σχετικά με την τήρηση των υποχρεώσεων των φορέων που προκύπτουν από τις συμβάσεις παραχώρησης κ.α
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η κυβερνητική απόφαση να κλείσουν από την Δευτέρα 3/11 204 υποκαταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ). Σ...
-
Του Σταύρου Μαλαγκονιάρη Εικόνα μεγάλης κινητικότητας γύρω από την επένδυση της Cosco στον Πειραιά καλλιεργείται από Μέσα Ενημέρωσης αν και ...
-
Το Youth Festival 2025 έρχεται, για πρώτη φορά, στον Πειραιά και γίνεται επίκεντρο της νεολαίας, φιλοξενώντας μια μεγάλη γιορτή αφιερωμένη σ...
-
Φωτό αρχείου Ρύπανση «τραυμάτισε» τη θάλασσα στην Πειραϊκή! Με θλίψη περίοικοι είδαν, το μεσημέρι της Τετάρτης 22/10, να έχει σχηματιστεί στ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου