Φωτό: Goran Vesic/ Instagram |
Η μεγάλη, αυτή, επιχείρηση γίνεται από την κυβέρνηση της Σερβίας και όπως γνωστοποίησε με ανάρτησή του στο Instagram ο υπουργός Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών Γκόραν Βέσιτς ανελκύστηκε ήδη το πρώτο σκάφος.
«Ανασύραμε το πρώτο στρατιωτικό πλοίο των Ναζί από τον Δούναβη, το οποίο ανήκε στους στόλους του Δούναβη και της Μαύρης Θάλασσας της Kriegsmarine (σ.σ. το Πολεμικό Ναυτικό της Ναζιστικής Γερμανίας)», ανέφερε, στην ανάρτησή του, ο Σέρβος υπουργός παραθέτοντας φωτογραφικό υλικό από την ανέλκυση του πρώτου σκάφους.
Η ανάρτηση του Σέρβου υπουργού |
Το επόμενο διάστημα, όπως έγραψε, ακόμα ο υπουργός, θα ανελκυστούν άλλα 21 σκάφη, που βρίσκονται στον βυθό του ποταμού εδώ και 80 χρόνια. Σε δεύτερη φάση θα ανελκυστούν από το βυθό αυτής της σημαντικής πλωτής οδού της Κεντρικής Ευρώπης άλλα περίπου 80 σκάφη.
Κάθε πλοίο, που ανελκύεται περνάει από ενδελεχή επιθεώρηση με την αποσυναρμολόγηση και εξουδετέρωση των εκρηκτικών που έχουν μείνει μέσα σε αυτό. Πρόκειται για μια εργασία που διαρκεί 10 ημέρες.
Το κόστος του προγράμματος έχει γραφτεί ότι υπολογίζεται σε 30 εκατομμύρια δολάρια ενώ με την ολοκλήρωσή του, όπως προανήγγειλε ο Βέσιτς ένας μέρος αυτού του στόλου θα καταστεί επισκέψιμο για το κοινό.
Φωτό: Goran Vesic/ Instagram |
Τον Αύγουστο του 1944 οι γερμανικές δυνάμεις είχαν υποχρεωθεί από τον Κόκκινο Στρατό να υποχωρούν σε όλη την ανατολική Ευρώπη.
Οι ρωσικές δυνάμεις είχαν προχωρήσει μέχρι τα σερβορουμανικά σύνορα, καταλαμβάνοντας τις Σιδηρές Πύλες του Δούναβη (σ.σ. είναι μια σειρά φαραγγιών στα σύνορα Σερβίας και Ρουμανίας, συνολικού μήκους 134 χιλιομέτρων, μαζί με τις ενδιάμεσες κοιλάδες), κόβοντας τη μοναδική οδό για έναν στολίσκο 200 γερμανικών περιπολικών πλοίων και σκαφών υποστήριξης, που είχε την ονομασία Kampfgruppe Zieb και ανήκε στο Kriegsmarine.
Φωτό: Goran Vesic/ Instagram |
Έτσι, στις 6 και 7 Σεπτεμβρίου 1944, το Kampfgruppe Zieb στάλθηκε στον πυθμένα του Δούναβη, αποκλείοντας εν μέρει τον ποταμό και καθυστερώντας προσωρινά την προέλαση των σοβιετικών δυνάμεων μέσω του του ποταμού.
Φωτό: Goran Vesic/ Instagram |
Φωτό: Goran Vesic/ Instagram |
Φωτό: Goran Vesic/ Instagram |
Τα πλοία αυτά που ήταν από οπλισμένο σκυρόδεμα άρχισαν να κατασκευάζονται από τους Γερμανούς και στην Ελλάδα από το 1942, σε ένα εργοτάξιο που οργάνωσαν στην Γερμανική Σκάλα
Στόχευαν να χτίσουν ένα σύνολο από 34 σκάφη, μεταφορικής ικανότητας από 250 έως 700 τόνους το καθένα, εκ των οποίων άλλα θα ήταν φορτηγά, άλλα υδροφόρες και άλλα φορτηγίδες (μπάριζες). Τελικά μόνον 25 τσιμεντόπλοια αποπερατώθηκαν στο Πέραμα, εκ των οποίων τα περισσότερα όπως λένε, παρουσίασαν κατασκευαστικές αστοχίες. (Πηγή: Γιάννης Γαβρίλης, Τσιμεντόπλοια περιοδικό Εφοπλιστής, τεύχος 4, Ιούνιος 1993)
• Οι φωτογραφίες προέρχονται από την ανάρτηση του Γκόραν Βέσιτς (Goran Vesic) στο Instagram
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου