Με… αιχμές προς την κυβέρνηση εμφανίζεται το εφοπλιστικό Κομίτι (Committee) του Λονδίνου στην ετήσια έκθεσή του, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα και καταγράφει όλες τις ναυτιλιακές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Συγκεκριμένα, στο εισαγωγικό σημείωμά τους οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου σε ότι αφορά την Ελλάδα εστιάζουν τόσο στη «γραφειοκρατική επιβάρυνση των πλοίων, που φέρουν ελληνική σημαία» όσο και στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, δύο θέματα για τα οποία η κυβέρνηση Μητσοτάκη εμφανίζεται να δίνει μεγάλο βάρος.
Ειδικότερα, για το θέμα της γραφειοκρατίας για την οποία ο πρωθυπουργός έκανε, για μια ακόμα φορά εξαγγελίες, κατά τη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση των Ποσειδωνίων, οι εφοπλιστές του Λονδίνου σημειώνουν ότι χωρίς να υποτιμούν την πρόοδο, που έχει γίνει προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών και τη μείωση της γραφειοκρατίας «προτρέπουμε το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να μειώσει δραστικά τη γραφειοκρατική επιβάρυνση των πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία, διαφορετικά θα χάσει τη σημασία του για την Ελληνική Διαχειριζόμενη (ελληνόκτητη) Ναυτιλία».
«Χρειάζονται πράξεις και όχι μόνο υποσχέσεις», σημειώνουν δεικτικά οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου.
Επίσης για τη Ναυτική Εκπαίδευση, για την οποία ο υπουργός Ναυτιλίας έχει εξαγγείλει ότι το 2025 θα είναι έτος ναυτικής εκπαίδευσης, οι Έλληνες εφοπλιστές σημειώνουν:
«Καθώς ο ίδιος ο ελληνικός στόλος συνεχίζει να γίνεται πιο εξελιγμένος και οι ελληνικές εταιρείες επενδύουν σε όλο και περισσότερους τύπους πλοίων, είναι επιτακτική ανάγκη να μπορούμε να επανδρώνουμε με Έλληνες αξιωματικούς και πλήρωμα».
Και «πετάνε το μπαλάκι» στην κυβέρνηση καλώντας την:
1. «Να νομοθετήσει για τη δημιουργία ιδιωτικών σχολείων για να ανθίσουν και περισσότερες επενδύσεις σε σχολεία που χρηματοδοτούνται από το κράτος»
2. Να αντιμετωπιστούν ιδιαίτερα προβλήματα που υπάρχουν και είναι οι ελλείψεις και οι (χαμηλές) και οι αμοιβές του διδακτικού προσωπικού στις ελληνικές ναυτικές ακαδημίες.
«Αυτά περιορίζουν τον αριθμό των εισακτέων ετησίως», σημειώνουν οι εφοπλιστές του Λονδίνου.
Ο ελληνόκτητος στόλος
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στην έκθεση ο ελληνόκτητος στόλος ανερχόταν στις 4 Μαρτίου 2024 σε 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών μεταφορικής ικανότητας 208.252.588 κόρων, περισσότερα κατά 102 πλοία σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Από αυτά μόλις τα 496 (ποσοστό 11,6%) φέρουν την ελληνική σημαία ενώ τα περισσότερα (1.159) έχουν υψωμένη τη σημαία ευκαιρίας της Λιβερίας και 1096 έχουν υψωμένη τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ.
Επίσης, υπάρχουν 373 πλοία διαφορών κατηγοριών υπό κατασκευή. Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50%, γεγονός που δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για παραγγελίες πλοίων νέας τεχνολογίας από ελληνικές εταιρείες.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η φωτό είναι από τη DKG Development. «Μαγνήτης» για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς. Μόλις χθες (...
-
«Ρεμπέτικο αντάμωμα» διοργανώνει το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την ίδρυσή...
-
Μακέτα της αγοράς με το νέο βιοκλιματικό στέγαστρο Η ανάπλαση του παρακείμενου χώρου πίσω από τον Πύργο του Πειραιά, που περιλαμβάνει τη τοπ...
-
Βήμα- βήμα επιδιώκουν οι λιμενικές αρχές να προχωρήσουν για να πέσει «φως» στο θρίλερ, που εξελίσσεται από το απόγευμα της Δευτέρας 28/7, με...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου