Τρίτη 19 Μαρτίου 2024

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έκαναν παραγγελίες για νεότευκτα πλοία συνολικού ύψους άνω των 750 εκατ. δολαρίων

Επιστροφή στις ναυπηγικές εσχάρες για τους Έλληνες εφοπλιστές, που μόνο το τελευταίο διάστημα, προχώρησαν σε επενδύσεις άνω των 750 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων, κυρίως δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny το τελευταίο διάστημα Έλληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 14 ποντοπόρων πλοίων, από τα οποία τα 11 δεξαμενόπλοια!
Η «μερίδα του λέοντος» των νέων παραγγελιών κατευθύνθηκε σε ναυπηγεία της Κίνας λόγω των ευνοϊκών τραπεζικών χρηματοδοτήσεων, που χορηγούνται μετά από σειρά αλλαγών στο χρηματοοικονομικό σύστημα της Κίνας, επιβεβαιώνοντας, ταυτόχρονα, τη στενή σχέση του ελληνικού εφοπλισμού με τη «χώρα του δράκου».
Αναλυτικά:
• Σε κινέζικα ναυπηγεία τοποθέτησαν παραγγελίες:
1. Για την κατασκευή δύο φορτηγών- χύδην (bulk carrier), χωρητικότητας 66.000 τόνων, το καθένα, η εταιρεία Meadway Shipping, συμφερόντων του Κώστα Δελαπόρτα. Η παράδοση των πλοίων θα γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2026 ενώ δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος της επένδυσης.
Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής» η Meadway Shipping & Trading πρόκειται να μετονομαστεί σε DryDel Shipping.
2. Για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 158.000 τόνων το καθένα, που θα διαθέτουν εξοπλισμό μείωσης των ρύπων (scrubber)  η εταιρεία TMS Cardiff, συμφερόντων Χρήστου Γ. Οικονόμου, γιου του μεγαλοεφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Η παραγγελία έγινε με την άσκηση δικαιώματος option που διατηρούσε η εταιρεία. Η παράδοση των πλοίων θα γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2026 και το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 160,6 εκατομ. δολάρια.
3. Για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 158.000 τόνων το καθένα, που θα διαθέτουν εξοπλισμό μείωσης των ρύπων (scrubber) και με δυνατότητα πρόωσης με διπλό καύσιμο (φυσικό αέριο και ντίζελ) τοποθέτησε παραγγελία η Polembros, συμφερόντων Σπύρου Πολέμη. Η παραγγελία έγινε με την άσκηση δικαιώματος option που διατηρούσε η εταιρεία. Η παράδοση των πλοίων θα γίνει το 2025 και το ύψος της επένδυσης δεν έχει γίνει γνωστό.
4. Για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς φυσικού αερίου (45.000 CBM) τοποθέτησε παραγγελία η Benelux Overseas, συμφερόντων Κώστα Αγγέλου. Η παραγγελία έγινε με την άσκηση δικαιώματος option που διατηρούσε η εταιρεία. Η παράδοση του πλοίου θα γίνει το 2027 και το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 63 εκατομμύρια δολάρια.
Σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας τοποθέτησαν παραγγελίες:
1. Η TEN του  Ομίλου Τσάκου, για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου με διατήρηση δικαιώματος option για άλλο ένα, χωρητικότητας 154.000 τόνων το καθένα. Τα πλοία θα έχουν δυνατότητες μεταφοράς πετρελαίου από υπεράκτιες πλατφόρμες εξόρυξης (shuttle tankers) και θα έχουν ναύλωση με την εταιρεία EXXON. Η παράδοση θα γίνει τον Αύγουστο του 2026 και το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 149 εκατομμύρια δολλάρια το καθένα.
2. Η Chemnav, συμφερόντων του Παύλου Κορώνη, ασκώντας το δικαίωμα option που διατηρούσε τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 50.000 τόνων το καθένα, που διαθέτουν εξοπλισμό μείωσης των ρύπων (scrubber) και με δυνατότητα πρόωσης με διπλό καύσιμο (φυσικό αέριο και ντίζελ). Η παράδοσή τους θα γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2026 και το κόστος ανέρχεται σε 47,8 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα.
Τέλος, σε ναυπηγεία του Βιετνάμ που ανήκουν σε θυγατρική της κορεάτικης Hyundai, τοποθέτησε παραγγελία για κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 115.000 τόνων  το καθένα, η Latsco Shipping, του Ομίλου Λάτση. Τα πλοία θα διαθέτουν εξοπλισμό μείωσης των ρύπων (scrubber) και η παράδοσή τους θα γίνει τμηματικά το 2026 και το 2027. Το κόστος του κάθε πλοίου ανέρχεται 69,5 εκατομμύρια δολάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις