Οι εφοπλιστές κερδίζουν από υψηλούς ναύλους, φοροαπαλλαγές κ.λπ αλλά τα οφέλη της Ελλάδας από τη Ναυτιλία μειώνονται διαρκώς!
Αυτή η εικόνα εμφανίζεται πίσω από το επικοινωνιακό περίβλημα της Ναυτιλιακής δραστηριότητας, όπως παρουσιάζεται στην Ετήσια Έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (2020- 2021), που δόθηκε, αυτές τις μέρες, στη δημοσιότητα.
Συγκεκριμένα:
1) Στην έκθεση αναφέρεται ότι «το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατομμύρια gt».
Εκείνο, που δεν αναφέρεται είναι ότι το ελληνικό νηολόγιο, δηλαδή τα υπό ελληνική σημαία πλοία διαρκώς μειώνονται.
Πέρυσι, στην αντίστοιχη έκθεση της ΕΕΕ αναφερόταν ότι «το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 706 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,19 εκατομμύρια gt».
Δηλαδή, μέσα σε ένα χρόνο τα υπό ελληνική σημαία πλοία, που είναι ο βασικότερος θύλακας απασχόλησης των Ελλήνων ναυτεργατών, μειώθηκαν κατά 21 (ποσοστό 3%) και κατά περίπου 2 εκατομμύρια gt από πλευράς χωρητικότητας.
Κατά συνέπεια παρά τα φιλοεφοπλιστικά μέτρα της κυβέρνησης, που επέτρεψαν τη ναυτολόγηση Ελλήνων ακόμα και με μισθούς πείνας των Διεθνών Συμβάσεων, όπως ζητούσε επίμονα ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης, αλλά και τη δυνατότητα ναυτολόγησης αλλοδαπών πλοιάρχων σε υπό ελληνική σημαία πλοία, οι εφοπλιστές εξακολουθούν να εμπιστεύονται περισσότερο τις σημαίες ευκαιρίας…..
2) Στην έκθεση αναφέρεται διθυραμβικά- και προβάλλεται από την πλειοψηφία των Μέσων Ενημέρωσης, που ανήκουν σε εφοπλιστικά συμφέροντα, ότι «με στόλο 4.901 πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt)».
Ωστόσο, αν ανατρέξει κανένας σε παλαιότερες εκθέσεις της ΕΕΕ θα διαπιστώσει ότι και ο ελληνόκτητος στόλος φθίνει καθώς το 2019 ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αριθμούσε 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt). Δηλαδή, σε απόλυτα νούμερα υπάρχει μείωση μέσα σε μια διετία κατά 35 πλοία.
Πέρυσι, προφανώς για αποφυγή συγκρίσεων δεν αναφερόταν ο απόλυτος αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων, όπως φέτος δεν αναφέρεται ο ακριβής αριθμός της συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου, όπου αλλού υπάρχουν αναφορές σε κόρους (gt) και αλλού σε τόνους (dwt)
3) Η…. απομάκρυνση της Ναυτιλίας από την Ελλάδα και η δραματική μείωση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών αποτυπώνεται στη μείωση των εισροών ναυτιλιακού συναλλάγματος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, που δημοσιεύονται στην έκθεση της ΕΕΕ, το 2020 εισήλθαν στην Ελλάδα από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα 13.814,2 εκατομ. € (το 2019 είχαν εισέλθει 17.303,1 εκατομ. € και το 2018 16.629,9 € όταν σε παλαιότερα έτη εισέρρεαν κοντά στα 20 εκατομ. €). Από αυτά, όπως γίνεται κάθε χρόνο, επανηξήχθησαν 9.873 εκατομ. €. Δηλαδή, το καθαρό αποτέλεσμα από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2020 ήταν μόλις 3.941,2 εκατ. €!
Στην έκθεση της ΕΕΕ η φετινή μείωση αποδίδεται στη πανδημία. Μια άλλη «ανάγνωση» θα αποδώσει αυτή τη μείωση στα φιλοεφοπλιστικά μέτρα της κυβέρνησης, που λήφθηκαν πριν από ένα χρόνο, πράγμα που ενισχύεται από το γεγονός της σταθερής πτωτικής πορείας του ναυτιλιακού συναλλάγματος των τελευταίων ετών.
Τέλος, αξίζει να γίνει ακόμα ένα σχόλιο για μια αναφορά στο εισαγωγικό άρθρο του προέδρου της ΕΕΕ Θ. Βενιάμη σύμφωνα με την οποία «η προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, σε συνδυασμό με την απαιτούμενη περαιτέρω αύξηση της δυναμικότητας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και τον αναμενόμενο εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης, θα συντελέσουν καθοριστικά, ώστε να μην χαθεί η ναυτική τεχνογνωσία από τον τόπο μας και να αυξηθεί η παρουσία των Ελλήνων ναυτικών στην ελληνόκτητη ναυτιλία, στόχοι που, σε κάθε περίπτωση, απαιτούν επιμονή και προσήλωση για την επίτευξή τους».
Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι εκστρατείες προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα γίνονται εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Όμως, ποτέ δεν υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα καθώς προϋπόθεση για να γίνει ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα, όπως έχουν δείξει μελέτες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και άλλων διεθνών Οργανισμών είναι να αυξηθούν οι απολαβές και γενικά να υπάρχουν ελκυστικοί όροι εργασίας και όχι να αναζητούνται μειώσεις μισθών, όπως κάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές και ανταποκρίθηκε πρόθυμα η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Επίσης, δεν γίνεται να αυξηθεί η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα όσο υπάρχει μια διαρκώς αυξανόμενη ανεργία ακόμα και στους αξιωματικούς!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η φωτό είναι από τη DKG Development. «Μαγνήτης» για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς. Μόλις χθες (...
-
«Ρεμπέτικο αντάμωμα» διοργανώνει το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την ίδρυσή...
-
Μακέτα της αγοράς με το νέο βιοκλιματικό στέγαστρο Η ανάπλαση του παρακείμενου χώρου πίσω από τον Πύργο του Πειραιά, που περιλαμβάνει τη τοπ...
-
Βήμα- βήμα επιδιώκουν οι λιμενικές αρχές να προχωρήσουν για να πέσει «φως» στο θρίλερ, που εξελίσσεται από το απόγευμα της Δευτέρας 28/7, με...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου