Δραματικό σήμα κινδύνου για τους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος εκπέμπει η «Ριζοσπαστική Ενότητα Μεταλλεργατών», συνδικαλιστική παράταξη του κλάδου, καταγγέλλοντας τη κυβέρνηση ότι δεν έχει προβλέψη τη λήψη μέτρων προστασίας από τον «κορονοϊό».
«Οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευή δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Η προστασία της υγείας και του εισοδήματος τους πρέπει επιτέλους να αποτελέσει στόχο προτεραιότητας», υπογραμμίζει σε ανάρτησή του στο facebook ο συντονιστής της παράταξης Γιώργος Αλεβιζόπουλος, παρουσιάζοντας ένα «πακέτο» 9 μέτρων για
την προστασία των εργαζόμενων.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ρ.Ε.Μ., που γνωστοποίησε με την ανάρτησή του στο fb ο κ. Αλεβιζόπουλος έχει ως εξής:
"Μέτρα μόνο για τη στήριξη της ακτοπλοΐας επέλεξε να ανακοινώσει ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης, χωρίς να κάνει έστω μια αναφορά στη ναυπηγοεπισκευή και τους εργαζόμενους σε αυτή. Προφανώς ξέχασε ότι, η μεγαλύτερη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη της χώρας και η λειτουργία της εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου του, στα πλαίσια της εποπτείας που ασκεί στον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά.
Από την πρώτη στιγμή επισημάναμε ότι, οι μεταλλεργάτες, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στις οικογένειες μας, στους συναδέλφους μας και στον ίδιο μας τον εαυτό πρέπει να τηρήσουμε τα μέτρα πρόληψης ώστε να μη θέσουμε σε κίνδυνο τη ζωή τη δική μας και των συνανθρώπων μας. Αυτό ωστόσο δεν απαλλάσσει τους εργοδότες και την κυβέρνηση από τις δικές του ευθύνες τόσο για την προστασία της υγείας και του εισοδήματος των εργαζομένων όσο και για τη διασφάλιση της επιβίωσης και της συνέχειας του κλάδου.
Επειδή λοιπόν η κυβέρνηση επέλεξε να μην ασχοληθεί με τον κλάδο μας σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, διατυπώνουμε προτάσεις για τις οποίες τους καλούμε να προχωρήσουν άμεσα σε παρεμβάσεις για την υλοποίηση τους. Ειδικότερα προτείνουμε:
1. Να ληφθούν μέτρα ώστε σε κάθε πλοίο που προσεγγίζει τη Ζώνη για εργασίες ναυπηγοεπισκευής, το πλήρωμα να μην έρχεται σε επαφή με τους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευή
2. Σε κάθε πλοίο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία να υποχρεούται να διαθέτει χημικές τουαλέτες με όλα τα αναγκαία (σαπούνι – απολυμαντικό υγρό κλπ) καθώς και κατάλληλους και επαρκείς χώρους για την αλλαγή ενδυμασίας των εργαζομένων
3. Οι εργολάβοι να ρυθμίσουν την εργασία σε βάρδιες έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στους χώρους δουλειάς τηρώντας ταυτόχρονα όσα προβλέπει η τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας
4. Όσοι εργολάβοι χρησιμοποιούν λάντζες για τη μεταφορά εργαζομένων στο πλοίο, ο αριθμός των επιβαινόντων να μην υπερβαίνει τα 10 άτομα κάθε φορά
5. Για τα πλοία που οι εργασίες δεν χρειάζεται να γίνουν άμεσα καθώς δεν έχουν ναύλο, να ανασταλούν οι εργασίες και όλοι οι εργαζόμενοι να μπουν στο Ταμείο Ανεργίας για τρεις μήνες
6. Ο ΟΛΠ - COSCO να μειώσει στο 50% τις τιμές στους ντόκους δεξαμενισμού προκειμένου να υπάρχει μικρότερη πίεση για άμεση παράδοση και έτσι να αυξηθούν οι χρόνοι παραμονής των πλοίων για επισκευή και να αποφευχθεί η ταυτόχρονη εργασία μεγάλου αριθμού εργαζομένων
7. Στα μέτρα για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση να συμπεριληφθούν και οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευατική ζώνη, αφού ορισμένοι εργολάβοι έχουν ήδη κλείσει τις επιχειρήσεις τους
8. Να ενεργοποιηθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί υποχρεώνοντας τους εργοδότες να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας καθώς και τα μέτρα που προβλέπονται στο ΠΔ 70/90
9. Να υποχρεωθεί ο ΟΛΠ – COSCO να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα που αφορούν στις υποδομές και στη δυνατότητα ασφαλούς εργασίας, και να μη συνεχίσει στη λογική του παγώματος κάθε εργασίας συντήρησης και αναβάθμισης με την ανοχή της κυβέρνησης, όπως έχουμε ήδη καταγγείλει
Οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευή δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Η προστασία της υγείας και του εισοδήματος τους πρέπει επιτέλους να αποτελέσει στόχο προτεραιότητας.
Καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στη λήψη μέτρων για να μην αποτελέσει η πανδημία του κοροναίου τη χαριστική βολή σε έναν πολλαπλώς δοκιμαζόμενο κλάδο".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου