Σε 7 θέματα επικεντρώνει η διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) για να μπει η ευρύτερη περιοχή σε αναπτυξιακή προοπτική, όπως αποτυπώθηκε σε συνάντηση της διοίκησης με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη και τον υφυπουργού, Νίκο Παπαθανάση.
Τα θέματα αυτά κατανέμονται σε τρεις άξονες: α) παραναυτιλιακές δραστηριότητες, β) ναυπηγοεπισκευή και γ) εμπόριο και είναι τα εξής:
1. Απλοποίηση των διαδικασιών του εφοδιασμού πλοίων και των ναυτιλιακών υπηρεσιών από και προς τα λιμάνια μας,
2. Επιτάχυνση υλοποίησης του «Master Plan» της ΟΛΠ ΑΕ, με προτεραιότητα τα πολυτελή ξενοδοχεία για τους επιβάτες της κρουαζιέρας,
3. Επίσπευση των διαδικασιών των διαγωνισμών των Εμπορευματικών Κέντρων σε Θριάσιο Ι & ΙΙ, καθώς και την ανάπτυξη των «city logistics»,
4. Αναβάθμιση του «Open Mall» στην πόλη του Πειραιά και τη δημιουργία «Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου - ΑΚΕ» στα εμπορικά κέντρα των μικρότερων Δήμων,
5. Δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς Τροφίμων» στο λιμάνι του Πειραιά μέσω ΣΔΙΤ σε συνεργασία Ε.Β.Ε.Π., Περιφέρειας, ΟΚΑΑ και Υπερταμείου,
6. Δημιουργία «επιμελητηριακού μητρώου» εταιρειών ναυπηγοεπισκευής για την αδειοδότηση εργασιών και αναβάθμιση με εξειδίκευση στην εφαρμογή πράσινων τεχνολογιών για τις ανάγκες της ναυτιλίας του μέλλοντος και,
7. Ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων.
Στη διάρκεια της συζήτησης η αντιπροσωπεία του ΕΒΕΠ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Βασίλη Κορκίδη επεσήμανε, ακόμα, ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μπορεί να «ξεκλειδώσει» την ανταγωνιστικότητα της χώρας, αφού η γεωγραφική του θέση και το μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων δημιουργούν ένα ζωτικό κόμβο μεταφορών, διαμετακομιστικού εμπορίου, εισαγωγών και εξαγωγών, μεταποίησης και ναυπηγοεπισκευής, επικοινωνιών, εφοδιασμού πλοίων και πολλών υπηρεσιών της ναυτιλίας.
Επίσης υπογραμμίστηκε ότι προτεραιότητα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, αλλά και άλλων οργανωμένων Επιμελητηρίων, είναι η εξέλιξή τους σε σύγχρονα «κέντρα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων» και σε «κέντρα ψηφιακών γνώσεων», που θα οδηγήσουν την επιχειρηματικότητα με ασφάλεια στη ψηφιοποίηση, την ψηφιακή οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Το Ε.Β.Ε.Π. έχει σχεδιάσει και δρομολογήσει «επτά θύρες ανάπτυξης» στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και της Δυτικής Αττικής.
Τι είπε ο υπουργός
Από την πλευρά του ο υπουργός δεν φαίνεται να μπήκε σε λεπτομερή συζήτηση, απλά επανέλαβε τις γνωστές θέσεις της Νέας Δημοκρατίας λέγοντας ότι στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα η πιο φιλοεπιχειρηματική και φιλοεπενδυτική χώρα της Ε.Ε., καταργώντας όλα τα εμπόδια που καθιστούν δύσκολο το επιχειρείν.
Επίσης;, υπογράμμισε ότι με συνέπεια και αποφασιστικότητα, μπορεί να επιταχυνθεί η ανάπτυξη σε ρυθμούς 3,5-4% του ΑΕΠ από τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης.
«Κόπηκαν» δύο σημεία της πρότασης του ΕΒΕΠ;
Αντίθετα, τον ουσιαστικά λόγο είχε ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης, τεχνοκράτης, με θητεία στη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ και το τελευταίο διάστημα με διευθυντική θέση στη Νέα Δημοκρατία.
Ο κ. Παπαθανάσης, λοιπόν, δήλωσε ότι ήδη το Υπουργείο εξετάζει θετικά τα πέντε από τα επτά σημεία του υπομνήματος του Ε.Β.Ε.Π., χωρίς να διευκρινιστεί ποια είναι τα δύο σημεία, που δεν εξετάζονται.
@ (Σχόλιο) Η συνάντηση αυτή ανέδειξε δύο βασικά πράγματα: 1) Φάνηκε στη πράξη πως θα λειτουργήσει το κυβερνητικό σχήμα, στο οποίο σε κάθε κρίσιμο Υπουργείο έχει οριστεί ως υφυπουργός κάποιος τεχνοκράτης, που θα «τρέχει» τα θέματα, περιορίζοντας τον υπουργό να υπερασπίζεται, απολογείται ή να εξηγεί- κατά περίπτωση- το έργο που θα γίνεται (κατά τους κακεντρεχείς, ο υπουργός απλά θα… υπουργεύει).
2) Το ΕΒΕΠ φάνηκε ανέτοιμο να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο, περιοριζόμενο σε ορισμένα θέματα, που αφορούσαν συγκεκριμένες επιχειρήσεις (και ορισμένα μέλη της διοίκησης;).
Για παράδειγμα, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόταση για την ανάπτυξη του τουρισμού, διότι προφανώς κανένας δεν μπορεί να πιστέψει ότι μόνο η κατασκευή των ξενοδοχείων του ΟΛΠ λείπει για να συρρέουν τουρίστες στην πόλη….
Επίσης, δεν υπάρχει καμία πρόταση για αξιοποίηση περιοχών, προσέλκυση εργασιών στη ναυπηγική βιομηχανία κ.α.
Τα θέματα αυτά κατανέμονται σε τρεις άξονες: α) παραναυτιλιακές δραστηριότητες, β) ναυπηγοεπισκευή και γ) εμπόριο και είναι τα εξής:
1. Απλοποίηση των διαδικασιών του εφοδιασμού πλοίων και των ναυτιλιακών υπηρεσιών από και προς τα λιμάνια μας,
2. Επιτάχυνση υλοποίησης του «Master Plan» της ΟΛΠ ΑΕ, με προτεραιότητα τα πολυτελή ξενοδοχεία για τους επιβάτες της κρουαζιέρας,
3. Επίσπευση των διαδικασιών των διαγωνισμών των Εμπορευματικών Κέντρων σε Θριάσιο Ι & ΙΙ, καθώς και την ανάπτυξη των «city logistics»,
4. Αναβάθμιση του «Open Mall» στην πόλη του Πειραιά και τη δημιουργία «Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου - ΑΚΕ» στα εμπορικά κέντρα των μικρότερων Δήμων,
5. Δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς Τροφίμων» στο λιμάνι του Πειραιά μέσω ΣΔΙΤ σε συνεργασία Ε.Β.Ε.Π., Περιφέρειας, ΟΚΑΑ και Υπερταμείου,
6. Δημιουργία «επιμελητηριακού μητρώου» εταιρειών ναυπηγοεπισκευής για την αδειοδότηση εργασιών και αναβάθμιση με εξειδίκευση στην εφαρμογή πράσινων τεχνολογιών για τις ανάγκες της ναυτιλίας του μέλλοντος και,
7. Ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων.
Στη διάρκεια της συζήτησης η αντιπροσωπεία του ΕΒΕΠ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Βασίλη Κορκίδη επεσήμανε, ακόμα, ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μπορεί να «ξεκλειδώσει» την ανταγωνιστικότητα της χώρας, αφού η γεωγραφική του θέση και το μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων δημιουργούν ένα ζωτικό κόμβο μεταφορών, διαμετακομιστικού εμπορίου, εισαγωγών και εξαγωγών, μεταποίησης και ναυπηγοεπισκευής, επικοινωνιών, εφοδιασμού πλοίων και πολλών υπηρεσιών της ναυτιλίας.
Επίσης υπογραμμίστηκε ότι προτεραιότητα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, αλλά και άλλων οργανωμένων Επιμελητηρίων, είναι η εξέλιξή τους σε σύγχρονα «κέντρα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων» και σε «κέντρα ψηφιακών γνώσεων», που θα οδηγήσουν την επιχειρηματικότητα με ασφάλεια στη ψηφιοποίηση, την ψηφιακή οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Το Ε.Β.Ε.Π. έχει σχεδιάσει και δρομολογήσει «επτά θύρες ανάπτυξης» στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και της Δυτικής Αττικής.
Τι είπε ο υπουργός
Από την πλευρά του ο υπουργός δεν φαίνεται να μπήκε σε λεπτομερή συζήτηση, απλά επανέλαβε τις γνωστές θέσεις της Νέας Δημοκρατίας λέγοντας ότι στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα η πιο φιλοεπιχειρηματική και φιλοεπενδυτική χώρα της Ε.Ε., καταργώντας όλα τα εμπόδια που καθιστούν δύσκολο το επιχειρείν.
Επίσης;, υπογράμμισε ότι με συνέπεια και αποφασιστικότητα, μπορεί να επιταχυνθεί η ανάπτυξη σε ρυθμούς 3,5-4% του ΑΕΠ από τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης.
«Κόπηκαν» δύο σημεία της πρότασης του ΕΒΕΠ;
Αντίθετα, τον ουσιαστικά λόγο είχε ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης, τεχνοκράτης, με θητεία στη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ και το τελευταίο διάστημα με διευθυντική θέση στη Νέα Δημοκρατία.
Ο κ. Παπαθανάσης, λοιπόν, δήλωσε ότι ήδη το Υπουργείο εξετάζει θετικά τα πέντε από τα επτά σημεία του υπομνήματος του Ε.Β.Ε.Π., χωρίς να διευκρινιστεί ποια είναι τα δύο σημεία, που δεν εξετάζονται.
@ (Σχόλιο) Η συνάντηση αυτή ανέδειξε δύο βασικά πράγματα: 1) Φάνηκε στη πράξη πως θα λειτουργήσει το κυβερνητικό σχήμα, στο οποίο σε κάθε κρίσιμο Υπουργείο έχει οριστεί ως υφυπουργός κάποιος τεχνοκράτης, που θα «τρέχει» τα θέματα, περιορίζοντας τον υπουργό να υπερασπίζεται, απολογείται ή να εξηγεί- κατά περίπτωση- το έργο που θα γίνεται (κατά τους κακεντρεχείς, ο υπουργός απλά θα… υπουργεύει).
2) Το ΕΒΕΠ φάνηκε ανέτοιμο να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο, περιοριζόμενο σε ορισμένα θέματα, που αφορούσαν συγκεκριμένες επιχειρήσεις (και ορισμένα μέλη της διοίκησης;).
Για παράδειγμα, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόταση για την ανάπτυξη του τουρισμού, διότι προφανώς κανένας δεν μπορεί να πιστέψει ότι μόνο η κατασκευή των ξενοδοχείων του ΟΛΠ λείπει για να συρρέουν τουρίστες στην πόλη….
Επίσης, δεν υπάρχει καμία πρόταση για αξιοποίηση περιοχών, προσέλκυση εργασιών στη ναυπηγική βιομηχανία κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου