Η συζήτηση που άνοιξε με την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά για τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας μέσω διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου της σύμβασης παραχώρησης της αξιοποίησης και διαχείρισης εκμετάλλευσης του Εμποροναυτιλιακού Κέντρου Πειραιά (Πύργος Πειραιά), φέρνει στο «φως» ορισμένες άγνωστες πτυχές του Πύργου- φάντασμα.
Ας δούμε, λοιπόν, μερικά πράγματα, που έχουμε ακούσει ή δεν ξέρουμε καν για τον Πύργο- φάντασμα και την ιστορία του.
1. Πότε κατασκευάστηκε; Ο Πύργος ανεγέρθη από το Δήμο επί δημαρχίας του χουντικού δήμαρχου Αριστείδη Σκυλίτση το 1971 (αρ. αδείας 2058/1971 – αναθεώρηση 657/1979) σε οικόπεδο μεταξύ των οδών Ποσειδώνος – Δημοσθένους – Τσαμαδού – Ιπποκράτους – Μακράς Στοάς, εκτάσεως 4.517 τ.μ.., αφού κατεδαφίστηκε το ιστορικό Ρολόι , όπου στεγαζόταν το Δημαρχείο.
2. Από πόσους ορόφους αποτελείται το κτήριο; Έχει δύο υπόγεια, το δεύτερο υπόγειο είναι για το λεβητοστάσιο και άλλες εγκαταστάσεις και το πρώτο υπόγειο έχει χώρους στάθμευσης και κοινόχρηστους χώρους. Εκτός από το ισόγειο, υπάρχει ημιόροφος και από εκεί πάνω 22 όροφοι.
Όλοι οι όροφοι έχουν σχεδιαστεί για την διαμόρφωση χώρων γραφείων (άλλωστε αρχικά προοριζόταν για την εγκατάσταση του Δήμου). Στον 20ο όροφο προβλεπόταν η διαμόρφωση αίθουσας διαλέξεων και στον 21ο όροφο η δημιουργία χώρου εστίασης.
3. Σε ποια φάση σταμάτησαν οι εργασίες κατασκευής και για πιο λόγο; Μετά τα δύο πρώτα χρόνια της ανέγερσης του φέροντα οργανισμού παρέμεινε ημιτελές στο στάδιο αυτό από τον 3ο μέχρι και τον 22ο όροφο λόγω υπερβολικού κόστους.
4. Έγιναν προσπάθειες αποπεράτωσης και αξιοποίησης; Έγιναν. Μια πολύ σοβαρή πρόταση είχε γίνει, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1980, από τον τότε υπουργό Ναυτιλίας, τον αείμνηστο Ευάγγελο Γιαννόπουλο, που είχε προτείνει να αναλάβει την αποπεράτωση το Δημόσιο και να στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τότε, η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από το Δήμο καθώς ακόμα υπήρχε η αντίληψη ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί και να αξιοποιηθεί απ’ αυτόν.
5. Πόσο υπολογίζεται σήμερα το κόστος αποπεράτωσης; Το κόστος αποπεράτωσης προϋπολογίζεται από την σχετική μελέτη ανάλογα τη χρήση (γραφεία, ξενοδοχείο κλπ) από 29.000.000 ευρώ έως 50.000.000 ευρώ περίπου.
6. Ποια είναι η αξία του κτηρίου; Η εκτιμώμενη αγοραία αξία του ακινήτου στην κατάσταση που ευρίσκεται σήμερα, όπως προκύπτει από τη μελέτη, ανέρχεται σε 15.700.000 ευρώ περίπου, ενώ η αντικειμενική αξία αυτού, που προκύπτει από το Taxis, ανέρχεται σε 50.000.000 ευρώ περίπου.
7. Ποιες δυνατότητες αξιοποίησης υπάρχουν; Με βάση την κατατεθείσα μελέτη, προκύπτει ότι εξετάζονται και αναλύονται τρία σενάρια αξιοποίησης μετά την αποπεράτωση του κτιρίου που αφορούν:
α) Την ένταξη χρήσης γραφείων σε όλες τις επιφάνειες των ορόφων
β) Τη χρήση αμιγώς ξενοδοχειακής μονάδας
γ) Τη μικτή χρήση γραφείων και ξενοδοχειακής μονάδας με εγκατάσταση εστιατορίου - μπαρ στον 19ο όροφο.
8. Για πόσα χρόνια εξετάζεται να παραχωρηθεί; Εξετάζεται η μακροχρόνια μίσθωση από 25 έως 99 έτη. Στην περίπτωση της μίσθωσης, η περίοδος μπορεί να ανέλθει κατά το Νόμο μέχρι 99 έτη, μόνο εάν πρόκειται για τουριστική αξιοποίηση του ακινήτου.
9. Τι μίσθωμα υπολογίζει να λάβει ο Δήμος; Το οριζόμενο μίσθωμα κατά την ανάλυση της μελέτης, θα καταβάλλεται μετά την ολοκλήρωση της αποπεράτωσης της κατασκευής, εκτιμιταίο σε διάστημα δυόμιση (2,5) ετών, με ετήσιο μίσθωμα 900.000 ευρώ.
Στην περίπτωση της παραχώρησης εκμετάλλευσης, το εκτιμώμενο αντάλλαγμα λαμβανομένων υπ’ όψιν των ανωτέρω (αποπεράτωση κλπ) μπορεί να ανέρχεται από 785.000 έως 942.000 ευρώ κατ’ έτος.
@ (Σχόλιο) Και για να μην ξεχνιόμαστε: Στο προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού του Γ. Μώραλη το 2014 αναφερόταν: «Άμεσα κατεδαφίζουμε τον «Πύργο» και κατασκευάζουμε ένα πολυδύναμο κέντρο που θα στεγάσει σωματεία, φορείς και τις κοινωφελείς δραστηριότητες της πόλης, καθώς και το Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο Πειραιά».
Καλά, αυτό ξεχάστηκε. Χρειάστηκε, όμως, να φτάσουμε λίγους μήνες πριν από τις εκλογές για να αποφασιστεί ο τρόπος αξιοποίησης του Πύργου. Μακάρι να διαψευστούμε αλλά αυτά τα… προεκλογικά, πολύ τα φοβόμαστε…
Α, και είπαμε: Ομόφωνη η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε ένα «παρών», ούτε μια επιφύλαξη.
Μακάρι να διαψευστούμε και όλα να πάνε καλά. Ποιος δεν το θέλει;
Ας δούμε, λοιπόν, μερικά πράγματα, που έχουμε ακούσει ή δεν ξέρουμε καν για τον Πύργο- φάντασμα και την ιστορία του.
1. Πότε κατασκευάστηκε; Ο Πύργος ανεγέρθη από το Δήμο επί δημαρχίας του χουντικού δήμαρχου Αριστείδη Σκυλίτση το 1971 (αρ. αδείας 2058/1971 – αναθεώρηση 657/1979) σε οικόπεδο μεταξύ των οδών Ποσειδώνος – Δημοσθένους – Τσαμαδού – Ιπποκράτους – Μακράς Στοάς, εκτάσεως 4.517 τ.μ.., αφού κατεδαφίστηκε το ιστορικό Ρολόι , όπου στεγαζόταν το Δημαρχείο.
2. Από πόσους ορόφους αποτελείται το κτήριο; Έχει δύο υπόγεια, το δεύτερο υπόγειο είναι για το λεβητοστάσιο και άλλες εγκαταστάσεις και το πρώτο υπόγειο έχει χώρους στάθμευσης και κοινόχρηστους χώρους. Εκτός από το ισόγειο, υπάρχει ημιόροφος και από εκεί πάνω 22 όροφοι.
Όλοι οι όροφοι έχουν σχεδιαστεί για την διαμόρφωση χώρων γραφείων (άλλωστε αρχικά προοριζόταν για την εγκατάσταση του Δήμου). Στον 20ο όροφο προβλεπόταν η διαμόρφωση αίθουσας διαλέξεων και στον 21ο όροφο η δημιουργία χώρου εστίασης.
3. Σε ποια φάση σταμάτησαν οι εργασίες κατασκευής και για πιο λόγο; Μετά τα δύο πρώτα χρόνια της ανέγερσης του φέροντα οργανισμού παρέμεινε ημιτελές στο στάδιο αυτό από τον 3ο μέχρι και τον 22ο όροφο λόγω υπερβολικού κόστους.
4. Έγιναν προσπάθειες αποπεράτωσης και αξιοποίησης; Έγιναν. Μια πολύ σοβαρή πρόταση είχε γίνει, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1980, από τον τότε υπουργό Ναυτιλίας, τον αείμνηστο Ευάγγελο Γιαννόπουλο, που είχε προτείνει να αναλάβει την αποπεράτωση το Δημόσιο και να στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τότε, η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από το Δήμο καθώς ακόμα υπήρχε η αντίληψη ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί και να αξιοποιηθεί απ’ αυτόν.
5. Πόσο υπολογίζεται σήμερα το κόστος αποπεράτωσης; Το κόστος αποπεράτωσης προϋπολογίζεται από την σχετική μελέτη ανάλογα τη χρήση (γραφεία, ξενοδοχείο κλπ) από 29.000.000 ευρώ έως 50.000.000 ευρώ περίπου.
6. Ποια είναι η αξία του κτηρίου; Η εκτιμώμενη αγοραία αξία του ακινήτου στην κατάσταση που ευρίσκεται σήμερα, όπως προκύπτει από τη μελέτη, ανέρχεται σε 15.700.000 ευρώ περίπου, ενώ η αντικειμενική αξία αυτού, που προκύπτει από το Taxis, ανέρχεται σε 50.000.000 ευρώ περίπου.
7. Ποιες δυνατότητες αξιοποίησης υπάρχουν; Με βάση την κατατεθείσα μελέτη, προκύπτει ότι εξετάζονται και αναλύονται τρία σενάρια αξιοποίησης μετά την αποπεράτωση του κτιρίου που αφορούν:
α) Την ένταξη χρήσης γραφείων σε όλες τις επιφάνειες των ορόφων
β) Τη χρήση αμιγώς ξενοδοχειακής μονάδας
γ) Τη μικτή χρήση γραφείων και ξενοδοχειακής μονάδας με εγκατάσταση εστιατορίου - μπαρ στον 19ο όροφο.
8. Για πόσα χρόνια εξετάζεται να παραχωρηθεί; Εξετάζεται η μακροχρόνια μίσθωση από 25 έως 99 έτη. Στην περίπτωση της μίσθωσης, η περίοδος μπορεί να ανέλθει κατά το Νόμο μέχρι 99 έτη, μόνο εάν πρόκειται για τουριστική αξιοποίηση του ακινήτου.
9. Τι μίσθωμα υπολογίζει να λάβει ο Δήμος; Το οριζόμενο μίσθωμα κατά την ανάλυση της μελέτης, θα καταβάλλεται μετά την ολοκλήρωση της αποπεράτωσης της κατασκευής, εκτιμιταίο σε διάστημα δυόμιση (2,5) ετών, με ετήσιο μίσθωμα 900.000 ευρώ.
Στην περίπτωση της παραχώρησης εκμετάλλευσης, το εκτιμώμενο αντάλλαγμα λαμβανομένων υπ’ όψιν των ανωτέρω (αποπεράτωση κλπ) μπορεί να ανέρχεται από 785.000 έως 942.000 ευρώ κατ’ έτος.
@ (Σχόλιο) Και για να μην ξεχνιόμαστε: Στο προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού του Γ. Μώραλη το 2014 αναφερόταν: «Άμεσα κατεδαφίζουμε τον «Πύργο» και κατασκευάζουμε ένα πολυδύναμο κέντρο που θα στεγάσει σωματεία, φορείς και τις κοινωφελείς δραστηριότητες της πόλης, καθώς και το Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο Πειραιά».
Καλά, αυτό ξεχάστηκε. Χρειάστηκε, όμως, να φτάσουμε λίγους μήνες πριν από τις εκλογές για να αποφασιστεί ο τρόπος αξιοποίησης του Πύργου. Μακάρι να διαψευστούμε αλλά αυτά τα… προεκλογικά, πολύ τα φοβόμαστε…
Α, και είπαμε: Ομόφωνη η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε ένα «παρών», ούτε μια επιφύλαξη.
Μακάρι να διαψευστούμε και όλα να πάνε καλά. Ποιος δεν το θέλει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου