Την τελευταία του πνοή άφησε σήμερα τα ξημερώματα ο εφοπλιστή Περικλής Παναγόπουλος σε ηλικία 83 ετών.
Ο εφοπλιστής, που έκανε, με απόλυτη επιτυχία, πράξη την αρχή «όλα πωλούνται στην κατάλληλη στιγμή», ήταν πάντα έτοιμος για ένα μεγάλο επικερδές deal, ακόμα και εάν αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να ξαναρχίσει να «κτίζει» από την αρχή.
Ο Περικλής Παναγόπουλος έμαθε όλα τα μυστικά της διαχείρισης των ναυτιλιακών εταιρειών στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη στα γραφεία της στον Πειραιά, στο Λονδίνο και στη Γένοβα.
Δέκα χρόνια μετά την έναρξη της εργασίας του στην εταιρεία Home Lines, το 1965, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Το 1971 αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία Royal Cruise Line, η οποία διαμορφώνει το στόλο της από νεότευκτα πλοία. Ωστόσο, στο απόγειο της πορείας της η εταιρεία πωλείται. Οι αγοραστές της Royal Cruise Line ήταν Νορβηγοί. Η εταιρεία Kloster, λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».
Ήταν το 1989, οπότε ο Περικλής Παναγόπουλος ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος.
Το 1994 και ενώ η Αδριατική έχει αρχίζει να γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη κάνει ένα ακόμα μεγάλο επιχειρηματικό βήμα, ιδρύει την Superfast Ferries, που με τα θρυλικά «κόκκινα» πλοία κάνει πολύ συντομότερη τη διαδρομή Πάτρας- Ιταλίας, αποκτώντας σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.
Πέντε χρόνια αργότερα αποφασίσει να επεκταθεί στην εσωτερική ακτοπλοΐα, άλλα πάντα με προσεκτικές κινήσεις και έτσι αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των μετοχών των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.
Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group. Συνολικά εισέπραξε το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό ήταν και το τελευταίο μεγάλο επιχειρηματικό deal του Περικλή Παναγόπουλου
Τον Ιανουάριο του 2009 ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής από σπείρα εγκληματιών με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο. Ο ίδιος ο εφοπλιστής στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία» είχε περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια στις στιγμές που είχε περάσει στα χέρια των απαγωγέων του.
Ο Περικλής Παναγόπουλος είχε αποκτήσει από τον πρώτο γάμο του δύο παιδιά, τον Αλέξανδρο και την Ειρήνη ενώ σε δεύτερο γάμο παντρεύτηκε την Κατερίνα Παναγοπούλου/
Η κ. Παναγοπούλου γνωστοποίησε την θλιβερή είδηση του θανάτου του αγαπημένου της συζύγου με μια ολιγόλογη ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται τα εξής:
«Έφυγε» ο Πατριάρχης της Επιβατηγού Ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, Επίτιμος Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ.. Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι.
Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του.
Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών».
Ο εφοπλιστής, που έκανε, με απόλυτη επιτυχία, πράξη την αρχή «όλα πωλούνται στην κατάλληλη στιγμή», ήταν πάντα έτοιμος για ένα μεγάλο επικερδές deal, ακόμα και εάν αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να ξαναρχίσει να «κτίζει» από την αρχή.
Ο Περικλής Παναγόπουλος έμαθε όλα τα μυστικά της διαχείρισης των ναυτιλιακών εταιρειών στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη στα γραφεία της στον Πειραιά, στο Λονδίνο και στη Γένοβα.
Δέκα χρόνια μετά την έναρξη της εργασίας του στην εταιρεία Home Lines, το 1965, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Το 1971 αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία Royal Cruise Line, η οποία διαμορφώνει το στόλο της από νεότευκτα πλοία. Ωστόσο, στο απόγειο της πορείας της η εταιρεία πωλείται. Οι αγοραστές της Royal Cruise Line ήταν Νορβηγοί. Η εταιρεία Kloster, λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».
Ήταν το 1989, οπότε ο Περικλής Παναγόπουλος ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος.
Το 1994 και ενώ η Αδριατική έχει αρχίζει να γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη κάνει ένα ακόμα μεγάλο επιχειρηματικό βήμα, ιδρύει την Superfast Ferries, που με τα θρυλικά «κόκκινα» πλοία κάνει πολύ συντομότερη τη διαδρομή Πάτρας- Ιταλίας, αποκτώντας σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.
Πέντε χρόνια αργότερα αποφασίσει να επεκταθεί στην εσωτερική ακτοπλοΐα, άλλα πάντα με προσεκτικές κινήσεις και έτσι αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των μετοχών των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.
Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group. Συνολικά εισέπραξε το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό ήταν και το τελευταίο μεγάλο επιχειρηματικό deal του Περικλή Παναγόπουλου
Τον Ιανουάριο του 2009 ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής από σπείρα εγκληματιών με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο. Ο ίδιος ο εφοπλιστής στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία» είχε περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια στις στιγμές που είχε περάσει στα χέρια των απαγωγέων του.
Ο Περικλής Παναγόπουλος είχε αποκτήσει από τον πρώτο γάμο του δύο παιδιά, τον Αλέξανδρο και την Ειρήνη ενώ σε δεύτερο γάμο παντρεύτηκε την Κατερίνα Παναγοπούλου/
Η κ. Παναγοπούλου γνωστοποίησε την θλιβερή είδηση του θανάτου του αγαπημένου της συζύγου με μια ολιγόλογη ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται τα εξής:
«Έφυγε» ο Πατριάρχης της Επιβατηγού Ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, Επίτιμος Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ.. Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι.
Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του.
Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου