Με μια νέα «πανηγυρική» ανακοίνωση για την πορεία της «ελληνόκτητης» Ναυτιλίας επέλεξε να εμφανιστεί η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τη νέα χαριστική συμφωνία κυβέρνησης- εφοπλιστών για την… εθελοντική φορολόγησή τους!
Για να διαβάσετε την ανάρτηση για την νέα συμφωνία εθελοντικής φορολόγησης των εφοπλιστών πατήστε εδώ.
Με τον πομπώδη τίτλο «Οικονομικά και στατιστικά στοιχεία δραστηριότητας αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν εγκαταστήσει γραφείο στην Ελλάδα και εξομοιούμενων ημεδαπών σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 27/1975 (ανάλυση μικρο-οικονομικών στοιχείων έτους 2017)- Ελληνικό πλέγμα ναυτιλιακών δραστηριοτήτων» παραθέτει σε 4 πυκνογραμμένες σελίδες τα εξής βασικά στοιχεία:
1. «η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη σημασία για τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας, αναδεικνύοντας τη συνεισφορά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της στην απασχόληση και στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της χώρας μας» (απόσπασμα δήλωσης του κ. Φ. Κουβέλη.
2. Αύξηση κατά 6,04% του συνολικού ποσοστού συναλλάγματος από τα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία του Ν. 25/75 για το έτος 2017 (2,98 δισ. δολάρια) σε σχέση με το 2016 (2,81 δισ. δολάρια), καταγράφηκε σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
3. Στα συγκεκριμένα γραφεία το 2017 καταγράφηκε αύξηση 3,63% σε σχέση με το 2016 του απασχολούμενου προσωπικού.
4. Παράλληλα το ποσοστό της ελληνικής σημαίας(20,54%) επί του συνόλου του διαχειριζόμενου στόλου, με κριτήριο τη χωρητικότητα, εξακολούθησε και το 2017 να είναι υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά των πλοίων που φέρουν άλλες σημαίες.
@ (Σχόλιο) Και τώρα ας διαβάσουμε, λίγο πιο διαφορετικά, τα ίδια στοιχεία και ταυτόχρονα να δούμε κάποια πράγματα, που κρύβει σκοπίμως το Υπουργείο Ναυτιλίας.
1. Πρόσφατα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής θέτουν σοβαρά εν αμφιβόλω το εάν Ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας. Και εξηγούμαι:
α) Όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης ποντοπόρων πλοίων εμφανίζονται να έχουν έδρα στη Λιβερία, στο Παναμά ή σε κάποια άλλη ανάλογη χώρα και εδώ έχουν παραρτήματα με βάση το νόμο 25/75. Άρα αυτός είναι ο κανόνας.
β) Στη τελευταία έρευνα διάρθρωσης επιχειρήσεων της Στατιστικής Αρχής, που αφορά το 2016 και δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβρη του 2018 προκύπτει ξεκάθαρα ότι ο τομέας των Μεταφορών και της Αποθήκευσης (Logistics) έχει πολύ μικρή συμβολή τόσο στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία της ελληνικής οικονομίας όσο και στην απασχόληση.
Ας δούμε δύο- τρία χαρακτηριστικά στοιχεία της έρευνας της Στατιστικής Αρχής
• Κατά το έτος 2016 δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα συνολικά 793.946 επιχειρήσεις στους τομείς της βιομηχανίας, των κατασκευών, του εμπορίου και των υπηρεσιών (πλην των προσωπικών υπηρεσιών). Οι κλάδοι με το μεγαλύτερο πλήθος επιχειρήσεων ήταν το χονδρικό και λιανικό εμπόριο με 255.503 επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 32,2%, ο κλάδος των επαγγελματικών, επιστημονικών και τεχνικών υπηρεσιών με 152.320 επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 19,2% και ακολουθούν οι υπηρεσίες παροχής καταλύματος και εστίασης με 118.052 επιχειρήσεις και ποσοστό 14,9%
• Οι κλάδοι που συνεισέφεραν την μεγαλύτερη ακαθάριστη προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία κατά το έτος 2016 ήταν η μεταποίηση με 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ (23,0%), το χονδρικό και λιανικό εμπόριο με 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ (23,0%) και οι μεταφορές και αποθήκευση με 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ (12,5%). (σ.σ. τρίτες εδώ οι μεταφορές)
• Στα μεγέθη της απασχόλησης, ο κλάδος του χονδρικού και λιανικού εμπορίου κατείχε την πρώτη θέση το 2016 με 708.428 απασχολούμενους (29,9%), εκ των οποίων 470.267 ήταν μισθωτοί (28,3%). Ακολουθεί ο κλάδος των υπηρεσιών παροχής καταλύματος και εστίασης με 488.149 απασχολούμενους (20,6%), εκ των οποίων 379.905 μισθωτοί (22,9%) και εν συνεχεία ο κλάδος της μεταποίησης με 311.369 απασχολούμενους (13,2%), εκ των οποίων 254.053 μισθωτοί (15,3%). (σ.σ. πολύ κάτω εδώ οι μεταφορές)
2) Επειδή είδαν εκεί στην Ακτή Βασιλειάδη πως οι πανηγυρισμοί για το ναυτιλιακό συνάλλαγμα δεν τους… βγαίνουν καθώς όλοι θυμόμαστε τα capital controls, που… μηδένισαν το κοντέρ «ανακάλυψαν» για πρώτη φορά το «Εισαχθέν συνάλλαγμα για την λειτουργία των γραφείων των ναυτιλιακών εταιρειών».
Και ο υπουργός πανηγυρίζει ότι αυτό το συνάλλαγμα αυξήθηκε κατά 6,04%. Όμως, στη δήλωσή του παραβλέπει δύο πολύ σημαντικά στοιχεία, που οι υπηρεσίες του Υπουργείου κάνοντας πολύ σωστά τη δουλειά τους αναφέρουν στην μακροσκελή έκθεσή τους. Ποια είναι;
α) Το «εισαχθέν συνάλλαγμα για την λειτουργία των γραφείων των ναυτιλιακών εταιρειών» αυξήθηκε, το 2017, κατά 6,04% σε σχέση με το 2016 και ανήλθε σε 2,98 δις δολ. ΗΠΑ.
Όμως, τον ίδιο χρόνο αυξήθηκε κατά 8,08% «το σύνολο των καταβληθέντων εξόδων για τα διαχειριζόμενα πλοία -καταβαλλόμενες πληρωμές και δαπάνες στο εξωτερικό», σε σύγκριση με το 2016 και ανήλθαν σε 1,65 δισεκ. δολάρια ΗΠΑ.
Κατά συνέπεια το καθαρό εισαχθέν πόσο είναι 1,33 δισεκ. δολάρια (περίπου 1,16 δισεκ. €). Κανένας δεν είναι σε θέση να απαντήσει πόσα από αυτά έμειναν τελικά στην Ελλάδα και κυρίως πιο το όφελος του κράτους δεδομένου ότι είναι και αφορολόγητα….
β) Από μια προσεκτική ανάγνωση της διαχρονικής εξέλιξης αυτού του εισρέοντος ποσού διαπιστώνει κανένας ότι το ύψος του εξαρτάται από τη πορεία της ναυλαγοράς και το κόστος των καυσίμων (τα χρόνια με υψηλούς ναύλους τα έσοδα είναι μεγαλύτερα). Κατά συνέπεια ΔΕΝ υπάρχει καμία παρέμβαση του κράτους στην αύξηση αυτών των χρημάτων.
γ) «το 70 % του ναυτιλιακού συναλλάγματος για κάλυψη των δαπανών των εγκατεστημένων γραφείων (από το συνολικό ποσό των 2,98 δις δολαρίων) δηλαδή 2,1 δις δολάρια, εισάγεται από 110 εγκατεστημένα γραφεία ήτοι 8,14% του συνόλου των γραφείων, τα οποία δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαχείρισης πλοίων (σ.σ για να υπάρχει αντιπροσωπευτικότητα το παγκόσμια αποδεκτό ποσοστό του δείγματος σε μια έρευνα πρέπει να είναι της τάξεως του 12% με 15% του συνόλου)
Δηλαδή πρόκειται για μια ενδεικτική εγγραφή, με βάση μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των γραφείων, οπότε τίποτα δεν εγγυάται ότι αυτό είναι και το τελικό αποτέλεσμα.
Και επανερχόμαστε στο αρχικό ερώτημα: Προς τι οι… πανηγυρισμοί;
3) Αυξήθηκε το απασχολούμενο προσωπικό στα γραφεία κατά 3,06% ή κατά 594 θέσεις εργασίας. Θετικό. Για τη μείωση των θέσεων εργασίας των ναυτικών κατά 6,5% ή κατά 1.485 θέσεις εργασίας (στοιχείο απογραφής 2016. Θέσεις εργασίας 21.440 από 22.925), θα μιλήσει κανένας;
4) Για τα «ελληνόκτητα πλοία» με σημαίες Κύπρου, Νήσων Μάρσαλ, Λιβερίας ή οτιδήποτε άλλο δεν θα ασχοληθώ περισσότερο. Ας πανηγυρίζουν οι εφοπλιστές και η ηγεσία του Υπουργείου όσο θέλουν. Απ’ αυτά τα πλοία, που το καθένα έχει (αν έχει) ένα ή δύο Έλληνες ναυτικούς η χώρα μας ΔΕΝ έχει κανένα όφελος. Φόρους δεν πληρώνουν, θέσεις εργασίας δεν προσφέρουν, επισκευές κάνουν στο εξωτερικό… Τι έχουμε να περιμένουμε;
Για να διαβάσετε τα σχόλια του Pireas2day.blogspot.gr σε προηγούμενη "πανηγυρική" ανακοίνωση του Υπουργείου για τη πορεία της Ναυτιλίας πατήστε εδώ
Για να διαβάσετε την ανάρτηση για την νέα συμφωνία εθελοντικής φορολόγησης των εφοπλιστών πατήστε εδώ.
Με τον πομπώδη τίτλο «Οικονομικά και στατιστικά στοιχεία δραστηριότητας αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν εγκαταστήσει γραφείο στην Ελλάδα και εξομοιούμενων ημεδαπών σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 27/1975 (ανάλυση μικρο-οικονομικών στοιχείων έτους 2017)- Ελληνικό πλέγμα ναυτιλιακών δραστηριοτήτων» παραθέτει σε 4 πυκνογραμμένες σελίδες τα εξής βασικά στοιχεία:
1. «η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη σημασία για τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας, αναδεικνύοντας τη συνεισφορά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της στην απασχόληση και στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της χώρας μας» (απόσπασμα δήλωσης του κ. Φ. Κουβέλη.
2. Αύξηση κατά 6,04% του συνολικού ποσοστού συναλλάγματος από τα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία του Ν. 25/75 για το έτος 2017 (2,98 δισ. δολάρια) σε σχέση με το 2016 (2,81 δισ. δολάρια), καταγράφηκε σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
3. Στα συγκεκριμένα γραφεία το 2017 καταγράφηκε αύξηση 3,63% σε σχέση με το 2016 του απασχολούμενου προσωπικού.
4. Παράλληλα το ποσοστό της ελληνικής σημαίας(20,54%) επί του συνόλου του διαχειριζόμενου στόλου, με κριτήριο τη χωρητικότητα, εξακολούθησε και το 2017 να είναι υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά των πλοίων που φέρουν άλλες σημαίες.
@ (Σχόλιο) Και τώρα ας διαβάσουμε, λίγο πιο διαφορετικά, τα ίδια στοιχεία και ταυτόχρονα να δούμε κάποια πράγματα, που κρύβει σκοπίμως το Υπουργείο Ναυτιλίας.
1. Πρόσφατα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής θέτουν σοβαρά εν αμφιβόλω το εάν Ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας. Και εξηγούμαι:
α) Όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης ποντοπόρων πλοίων εμφανίζονται να έχουν έδρα στη Λιβερία, στο Παναμά ή σε κάποια άλλη ανάλογη χώρα και εδώ έχουν παραρτήματα με βάση το νόμο 25/75. Άρα αυτός είναι ο κανόνας.
β) Στη τελευταία έρευνα διάρθρωσης επιχειρήσεων της Στατιστικής Αρχής, που αφορά το 2016 και δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβρη του 2018 προκύπτει ξεκάθαρα ότι ο τομέας των Μεταφορών και της Αποθήκευσης (Logistics) έχει πολύ μικρή συμβολή τόσο στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία της ελληνικής οικονομίας όσο και στην απασχόληση.
Ας δούμε δύο- τρία χαρακτηριστικά στοιχεία της έρευνας της Στατιστικής Αρχής
• Κατά το έτος 2016 δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα συνολικά 793.946 επιχειρήσεις στους τομείς της βιομηχανίας, των κατασκευών, του εμπορίου και των υπηρεσιών (πλην των προσωπικών υπηρεσιών). Οι κλάδοι με το μεγαλύτερο πλήθος επιχειρήσεων ήταν το χονδρικό και λιανικό εμπόριο με 255.503 επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 32,2%, ο κλάδος των επαγγελματικών, επιστημονικών και τεχνικών υπηρεσιών με 152.320 επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 19,2% και ακολουθούν οι υπηρεσίες παροχής καταλύματος και εστίασης με 118.052 επιχειρήσεις και ποσοστό 14,9%
• Οι κλάδοι που συνεισέφεραν την μεγαλύτερη ακαθάριστη προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία κατά το έτος 2016 ήταν η μεταποίηση με 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ (23,0%), το χονδρικό και λιανικό εμπόριο με 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ (23,0%) και οι μεταφορές και αποθήκευση με 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ (12,5%). (σ.σ. τρίτες εδώ οι μεταφορές)
• Στα μεγέθη της απασχόλησης, ο κλάδος του χονδρικού και λιανικού εμπορίου κατείχε την πρώτη θέση το 2016 με 708.428 απασχολούμενους (29,9%), εκ των οποίων 470.267 ήταν μισθωτοί (28,3%). Ακολουθεί ο κλάδος των υπηρεσιών παροχής καταλύματος και εστίασης με 488.149 απασχολούμενους (20,6%), εκ των οποίων 379.905 μισθωτοί (22,9%) και εν συνεχεία ο κλάδος της μεταποίησης με 311.369 απασχολούμενους (13,2%), εκ των οποίων 254.053 μισθωτοί (15,3%). (σ.σ. πολύ κάτω εδώ οι μεταφορές)
2) Επειδή είδαν εκεί στην Ακτή Βασιλειάδη πως οι πανηγυρισμοί για το ναυτιλιακό συνάλλαγμα δεν τους… βγαίνουν καθώς όλοι θυμόμαστε τα capital controls, που… μηδένισαν το κοντέρ «ανακάλυψαν» για πρώτη φορά το «Εισαχθέν συνάλλαγμα για την λειτουργία των γραφείων των ναυτιλιακών εταιρειών».
Και ο υπουργός πανηγυρίζει ότι αυτό το συνάλλαγμα αυξήθηκε κατά 6,04%. Όμως, στη δήλωσή του παραβλέπει δύο πολύ σημαντικά στοιχεία, που οι υπηρεσίες του Υπουργείου κάνοντας πολύ σωστά τη δουλειά τους αναφέρουν στην μακροσκελή έκθεσή τους. Ποια είναι;
α) Το «εισαχθέν συνάλλαγμα για την λειτουργία των γραφείων των ναυτιλιακών εταιρειών» αυξήθηκε, το 2017, κατά 6,04% σε σχέση με το 2016 και ανήλθε σε 2,98 δις δολ. ΗΠΑ.
Όμως, τον ίδιο χρόνο αυξήθηκε κατά 8,08% «το σύνολο των καταβληθέντων εξόδων για τα διαχειριζόμενα πλοία -καταβαλλόμενες πληρωμές και δαπάνες στο εξωτερικό», σε σύγκριση με το 2016 και ανήλθαν σε 1,65 δισεκ. δολάρια ΗΠΑ.
Κατά συνέπεια το καθαρό εισαχθέν πόσο είναι 1,33 δισεκ. δολάρια (περίπου 1,16 δισεκ. €). Κανένας δεν είναι σε θέση να απαντήσει πόσα από αυτά έμειναν τελικά στην Ελλάδα και κυρίως πιο το όφελος του κράτους δεδομένου ότι είναι και αφορολόγητα….
β) Από μια προσεκτική ανάγνωση της διαχρονικής εξέλιξης αυτού του εισρέοντος ποσού διαπιστώνει κανένας ότι το ύψος του εξαρτάται από τη πορεία της ναυλαγοράς και το κόστος των καυσίμων (τα χρόνια με υψηλούς ναύλους τα έσοδα είναι μεγαλύτερα). Κατά συνέπεια ΔΕΝ υπάρχει καμία παρέμβαση του κράτους στην αύξηση αυτών των χρημάτων.
γ) «το 70 % του ναυτιλιακού συναλλάγματος για κάλυψη των δαπανών των εγκατεστημένων γραφείων (από το συνολικό ποσό των 2,98 δις δολαρίων) δηλαδή 2,1 δις δολάρια, εισάγεται από 110 εγκατεστημένα γραφεία ήτοι 8,14% του συνόλου των γραφείων, τα οποία δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαχείρισης πλοίων (σ.σ για να υπάρχει αντιπροσωπευτικότητα το παγκόσμια αποδεκτό ποσοστό του δείγματος σε μια έρευνα πρέπει να είναι της τάξεως του 12% με 15% του συνόλου)
Δηλαδή πρόκειται για μια ενδεικτική εγγραφή, με βάση μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των γραφείων, οπότε τίποτα δεν εγγυάται ότι αυτό είναι και το τελικό αποτέλεσμα.
Και επανερχόμαστε στο αρχικό ερώτημα: Προς τι οι… πανηγυρισμοί;
3) Αυξήθηκε το απασχολούμενο προσωπικό στα γραφεία κατά 3,06% ή κατά 594 θέσεις εργασίας. Θετικό. Για τη μείωση των θέσεων εργασίας των ναυτικών κατά 6,5% ή κατά 1.485 θέσεις εργασίας (στοιχείο απογραφής 2016. Θέσεις εργασίας 21.440 από 22.925), θα μιλήσει κανένας;
4) Για τα «ελληνόκτητα πλοία» με σημαίες Κύπρου, Νήσων Μάρσαλ, Λιβερίας ή οτιδήποτε άλλο δεν θα ασχοληθώ περισσότερο. Ας πανηγυρίζουν οι εφοπλιστές και η ηγεσία του Υπουργείου όσο θέλουν. Απ’ αυτά τα πλοία, που το καθένα έχει (αν έχει) ένα ή δύο Έλληνες ναυτικούς η χώρα μας ΔΕΝ έχει κανένα όφελος. Φόρους δεν πληρώνουν, θέσεις εργασίας δεν προσφέρουν, επισκευές κάνουν στο εξωτερικό… Τι έχουμε να περιμένουμε;
Για να διαβάσετε τα σχόλια του Pireas2day.blogspot.gr σε προηγούμενη "πανηγυρική" ανακοίνωση του Υπουργείου για τη πορεία της Ναυτιλίας πατήστε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου