Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Τι θέλει η Αυστρία στο Αιγαίο; Ερωτηματικά από τη συνάντηση Φ. Κουβέλη με τη πρέσβη της Αυστρίας

Κατανοητή η ναυτιλιακή διπλωματία αλλά θέλει και προσοχή….
Τις τελευταίες ημέρες ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης έχει επιδοθεί σε σειρά συναντήσεων με πρέσβεις ξένων κρατών αλλά ορισμένες από τις συζητήσεις, που έχουν γίνει- τουλάχιστον σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις- προκαλούν μεγάλα ερωτηματικά.

Για παράδειγμα, έγινε, προ ημερών (9.10), συνάντηση του κ. Κουβέλη με την πρέσβη της Αυστρίας, η οποία σημειωτέον έχει, μέχρι τέλος του έτους, την προεδρία στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρέσβης, λοιπόν, επικεντρώθηκε, όπως, ήταν αναμενόμενο στο μεταναστευτικο/ προσφυγικό και εκτός από τις γνωστές τυπικότητες για το «σημαντικό ρόλο του FRONTEX στη διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος» επεσήμανε «την ανάγκη συνολικής αξιολόγησης του ζητήματος σε επίπεδο Ε.Ε».
@ Εδώ δημιουργούνται δύο ερωτήματα:
1. Ο FRONTEX εκτός από καθήκοντα αστυνόμευσης, στα οποία δεν έδειξε και… εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα, από πότε και πως ενεπλάκη στη διαχείριση του προσφυγικού;
2. Σε ποια κατεύθυνση επιδιώκει η Αυστρία την συνολική αξιολόγηση του ζητήματος; Για να σταματήσουν και με τη… βούλα οι συζητήσεις για απορρόφηση προσφύγων και σε άλλα κράτη της ΕΕ;
Παρακάτω στην ανακοίνωση του Υπουργείου διαβάζουμε ότι:
«Επιπρόσθετα, η κ. Πρέσβης υποστήριξε την περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων συνεργασίας της ελληνικής ακτοφυλακής με τις όμορες ευρωπαϊκές ακτοφυλακές, τόσο στον τομέα της δια θαλάσσης μετανάστευσης όσο και επί θεμάτων ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, τόσο σε διμερές όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο».
@ Εδώ οι απορίες είναι πιο σύνθετες:
1.    Ποια κράτη εννοεί η Αυστρία… συνιστώντας «συνεργασία της ελληνικής ακτοφυλακής με τις όμορες ευρωπαϊκές ακτοφυλακές» όχι μόνο για την δια θαλάσσης μετανάστευση αλλά και για θέματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος;»
Οι «όμορες ακτοφυλακές», που σχετίζονται και με τα τρία θέματα (μεταναστευτικό δια θαλάσσης, ασφάλεια ναυσιπλοΐας και προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος) είναι η Ιταλική, με την οποία είναι δεδομένη η συνεργασία σε Αδριατική και Ιόνιο και η… Τουρκία.
Όμως, εάν συμφωνήσουμε και αποδεχτούμε εμπλοκή της Τουρκίας («σε διμερές επίπεδο» κατά την αυστριακή σύσταση) στα θέματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας του περιβάλλοντος, δεχόμαστε, ουσιαστικά, «από το παράθυρα» συνεκμετάλλευση του Αιγαίου….
Αυτή ήταν η πρόταση της Αυστρίας και τι απάντησε ο υπουργός εκτός από τα τετριμμένα περί εφαρμογής της νομοθεσίας της ΕΕ και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού;









































@@ Την Παρασκευή 12/10 έγινε, ακόμα, γνωστό ότι ο υπουργός συναντήθηκε με τον Πρέσβη της Σιγκαπούρης κ. Koh Yong Guan, «κατόπιν πρωτοβουλίας της σιγκαπουριανής πλευράς».
«Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τις δύο πλευρές να επιβεβαιώνουν τη σημασία της συνέχισης και εμβάθυνσης του εποικοδομητικού επίπεδου συνεργασίας που έχει εγκαθιδρυθεί μεταξύ των δύο χωρών σε βάθος χρόνου», αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου, από την οποία πληροφορούμαστε ότι συζητήθηκαν κυρίως θέματα συνεργασίας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, που αφορούν σχεδόν αποκλειστικά τους εφοπλιστές….
@ Είπαμε «διπλωματία» αλλά όχι και έτσι «συνέχιση και εμβάθυνση του εποικοδομητικού επιπέδου συνεργασίας». Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας δεν γνωρίζει ότι η Σιγκαπούρη φαντάζει, τα τελευταία χρόνια, ως ο πιο προσφιλής προορισμός ναυτιλιακών εταιρειών εφόσον αρχίζουν να φεύγουν από το Λονδίνο και γενικότερα την Ευρώπη.
Πρόσφατη μελέτη του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου Θάνο Πάλλη και του συναδέλφου του Γιώργου Βαγγέλα για λογαριασμό και σε συνεργασία με την Ernst &Young «τα επόμενα χρόνια, ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων παγκόσμιων ναυτιλιακών κέντρων θα ενταθεί. Mε τα σημερινά δεδομένα, το 56% θα εξέταζε μετεγκατάσταση των λειτουργιών διαχείρισης πλοίων τους εκτός Ελλάδας και μόνο το 9% αποκλείει το ενδεχόμενο».
H μετεγκατάσταση είναι πιθανή λόγω υφιστάμενου φορολογικού και κανονιστικού περιβάλλοντος, στη Σιγκαπούρη (52%) και το Λονδίνο (48%) με αυξητική τάση ως αποτέλεσμα του Brexit.
Τρεις στους τέσσερις συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν τη Σιγκαπούρη ως το ναυτιλιακό κέντρο που θα κυριαρχήσει σε παγκόσμιο επίπεδο την επόμενη 10ετία ενώ ακολουθούν το Ντουμπάι και το Λονδίνο.
Ε, ας συνεργαστούμε με τη Σιγκαπούρη για να φύγουν μια ώρα νωρίτερα οι εταιρείες από τον Πειραιά, με «κέρδος» την υποστήριξη των εφοπλιστικών θέσεων στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό….

Όπου υπάρχει η ένδειξη @ το κείμενο είναι σχόλιο του συντάκτη και όπου υπάρχει η ένδειξη @@ ξεκινάει ειδησεογραφικό κείμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις