Τετάρτη 29 Αυγούστου 2018

Γιατί δεν άνοιξε ούτε... μύτη στους 1041 επιβαίνοντες του «Ελ. Βενιζέλος»

Με υποδειγματικό τρόπο έγινε, μέσα στη νύχτα, από το πλήρωμα του «Ελευθέριος Βενιζέλος», η προετοιμασία για την εγκατάλειψη του πλοίου από τους 875 επιβάτες του.
Όπως προκύπτει από φωτογραφικό υλικό, που έχει κυκλοφορήσει μέσα από το πλοίο και τις μαρτυρίες επιβατών, από το πλήρωμα:
1. Δίνονταν προς τους επιβάτες οι αναγκαίες οδηγίες. Και
2. Μοιράστηκαν σε όλους σωσίβια και σε όσους υπήρχε ανάγκη, κυρίως σε μερικά παιδιά μάσκες με οξυγόνο.

Εάν θυμηθούμε παλαιότερα περιστατικά σε αντίστοιχες πυρκαγιές επιβατηγών πλοίων, με πολλά θύματα και μεγάλο πανικό, μπορούμε αβίαστα να συμπεράνουμε ότι:
Το πλήρωμα έδειξε άριστα αντανακλαστικά και υψηλοτάτου επιπέδου εκπαίδευση.
Επίσης, καθοριστικής σημασίας αποδείχτηκε το γεγονός της ομοιογένειας του πληρώματος (όλοι Έλληνες ναυτικοί) και η αμεσότητα της επικοινωνίας, που είχε με τη πλειοψηφία των επιβατών. 
Πρόκειται για δύο στοιχεία, που σε άλλες περιπτώσεις έλειπαν από το πλήρωμα, το οποίο αποτελείτο από ναυτικούς διαφόρων εθνοτήτων, χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας με την πλειοψηφία των επιβατών.
«Ο καθένας έκανε ό,τι νόμιζε», είχε πει ένας επιβάτης περιγράφοντας την κατάσταση, που επικρατούσε στο επιβατηγό- οχηματαγωγό «Norman Atlantic» όταν ξέσπασε πυρκαγιά στο γκαράζ του πλοίου ενώ ταξίδευε, το Δεκέμβρη του 2014, στην Αδριατική (πηγή: Documento #21
9.04.2017). Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρχει μεγάλος αριθμός θυμάτων.
«Μας ανέβασαν στο κατάστρωμα, μας μοίρασαν σωσίβια και κάποια στιγμή ήμασταν έτοιμοι να κατέβουμε από βάρκες αλλά όπως μας είπαν το ελέγξαν, μείναμε με τα σωσίβια και γυρίσαμε τελικά πίσω», περιέγραφε σε βίντεο στο site newsit.gr ένας επιβάτης του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Το αποτέλεσμα ήταν στο «Ελ. Βενιζέλος» να μην ανοίξει ούτε… μύτη.
Παράλληλα, φαίνεται ότι στο ελληνικό επιβατηγό- οχηματαγωγό λειτούργησαν και τα πυροσβεστικά μέσα του πλοίου, επιτρέποντας στο πλήρωμα (141 άτομα) να ελέγξει τη φωτιά, που είχε ξεσπάσει, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, σε ένα από τα γκαράζ.

Για την αιτία της φωτιάς δεν έχει ακόμα γίνει κάτι γνωστό. Άλλωστε θα χρειαστούν αρκετές μέρες για εισέλθουν στο γκαράζ πραγματογνώμονες και επιθεωρητές και να προχωρήσουν έρευνες για την εξακρίβωση των αιτίων.
Οι πρώτες αναφορές πάντως έλεγαν ότι η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό αυτοκίνητο.
Το πλοίο μεταφέρει, συνολικά, 80 φορτηγά και 152 Ι.Χ.

Η φωτιά ξέσπασε λίγο μετά τα μεσάνυχτα, όταν το κατασκευής 1992 πλοίο ταξιδεύοντας από Πειραιά για Χανιά βρισκόταν ανοιχτά της Ύδρας.
«Την ώρα της φωτιάς ήμουν στο κατάστρωμα. Ξαφνικά άρχισε να βγαίνει πολύ καπνός. Χαμός γινόταν... Δεν μπορούσες να ανασάνεις μέσα», ανέφερε μία γυναίκα που ταξίδευε με το πλοίο.
«Κατά τις 12.00 έξω από την Ύδρα βγαίναν καπνοί από το αμπάρι (γκαράζ). Μας ανέβασαν στο κατάστρωμα, μας μοίρασαν σωσίβια και κάποια στιγμή ήμασταν έτοιμοι να κατέβουμε από βάρκες αλλά όπως μας είπαν το ελέγξαν, μείναμε με τα σωσίβια και γυρίσαμε τελικά πίσω» είπε ένας επιβάτης στη κάμερα του newsit. Και πρόσθεσε:
«Φτάσαμε ένα βήμα πριν πηδήξουμε. Βγήκαν οι βάρκες, ρίξανε ανεμόσκαλες αλλά φάνηκε ότι το ελέγξανε προσωρινά και τελικά αποφάσισαν να γυρίσουμε πίσω»
«Ειδικά, στο τέλος ο καπνός ήταν πολύς. Υπήρχαν κάποια παιδάκια με μάσκες, ανεβάσανε και το ΕΚΑΒ επάνω», κατέληξε ο ίδιος.
Ένας από τους επιβάτες που έζησαν το θρίλερ με τη φωτιά στο «Ελ. Βενιζέλος» περιέγραψε στο Twitter τις δραματικές στιγμές. Ήταν ο χρήστης με το όνομα Σπύρος που  έγραψε ότι «Μας μεταφέρανε όλους από την αριστερή πλευρά του πλοίου. Δεν μας είπαν γιατί». (σ.σ. Μεταφέρθηκαν προφανώς από την πλευρά που ερχόταν λιγότερος καπνός)
Οι επιβάτες είχαν συγκεντρωθεί σε δύο σταθμούς συγκέντρωσης στο πρυμναίο τμήμα.
Κοντά στο πλοίο βρίσκονταν για την παροχή βοήθειας εφόσον χρειαζόταν να προχωρήσει η διαδικασία εγκατάλειψης τουλάχιστον 8 πλοία.
Παράλληλα, είχε κινητοποιηθεί το Λιμενικό Σώμα και η Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Το μήκους 175 μέτρων πλοίο επέστρεψε στον Πειραιά, πλέοντας με μειωμένη ταχύτητα και για λόγους ασφαλείας «έδεσε», περίπου στις 4 τα ξημερώματα, στην Ακτή Ξαβερίου, μακριά από άλλα πλοία.
Αμέσως, ανέβηκαν στο «Ελ. Βενιζέλος» στελέχη του ΕΚΑΒ για την παροχή πρώτων βοηθειών και ξεκίνησε η διαδικασία αποβίβασης.
Καθώς δεν ήταν δυνατό να ανοίξει η πόρτα του γκαράζ η αποβίβαση των επιβατών έγινε, σταδιακά, με σκάλες οχημάτων της Πυροσβεστικής.
Λίγο πριν από τις 7 το πρωί ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποβίβασης χωρίς να ανοίξει ούτε… μύτη!
Παράλληλα, με τα πυροσβεστικά συστήματα του πλοίου είχε ξεκινήσει και η επιχείρηση κατάσβεσης στην οποία συμμετείχαν 10 οχήματα της Π.Υ με 48 πυροσβέστες και δύο ομάδες της ΕΜΑΚ.

@ Μετά απ' αυτό περιμένουμε από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ιδιαίτερα την άμεσα εμπλεκόμενη ΑΝΕΚ να αναγνωρίσει δημόσια την σημασία της ύπαρξης ομοιογενούς πληρώματος, που μιλάει την ίδια γλώσσα με την πλειοψηφία των επιβατών. Και να σταματήσουν εταιρείες και κυβερνήσεις να συζητάνε για απομάκρυνση των Ελλήνων ναυτικών από το ξενοδοχειακό προσωπικό. Έτσι;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις