Σε τρεις άξονες κινήθηκε η συζήτηση της επιτρόπου αρμόδιας για θέματα Μεταφορών Βιολέτας Μπουλκ με μέλη της διοίκησης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), που έγινε, τη Δευτέρα 4.6, στη διάρκεια επίσκεψης της επιτρόπου από τη Σλοβενία στα γραφεία της ΕΕΕ, στο Πειραιά.
Όπως έγινε γνωστό στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν:
1. Επίκαιρα ναυτιλιακά θέματα που σχετίζονται με την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, όπως η ψηφιοποίηση,
Το θέμα αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς έχει ανοίξει μια συζήτηση στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαμόρφωση ενιαίων προτύπων για τις δηλώσεις, που υποχρεούνται να κάνουν τα πλοία κατά τον κατάπλου τους σε ευρωπαϊκά λιμάνια.
Η επίτροπος αναφέρθηκε, ακριβώς, στη νέα νομοθετική πρωτοβουλία για τη δημιουργία του περιβάλλοντος της Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Θυρίδας, το οποίο θα μειώσει σημαντικά το διοικητικό βάρος και το κόστος για τους διαχειριστές πλοίων.
2. Οι διεθνείς εξελίξεις στο θέμα της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα,
3. Η ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς της ΕΕ
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης υπογράμμισε σε δηλώσεις του ότι:
«Η ελληνική ναυτιλία, η οποία κατέχει το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο που δραστηριοποιείται σε μεταφορές φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών (cross-trading), όχι μόνο έχει στρατηγικό ρόλο στο εμπόριο της ΕΕ με τρίτες χώρες προς όφελος της ευημερίας των πολιτών της, αλλά παράλληλα αντιπροσωπεύει έναν αληθινό πρεσβευτή της εξέχουσας θέσης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την αναγνώριση της σημασίας του ελληνόκτητου στόλου».
@ Ο πρόεδρος της ΕΕΕ μπορεί να δηλώνει ότι «εκτιμούμε ιδιαίτερα την αναγνώριση της σημασίας του ελληνόκτητου στόλου» αλλά ξέρει πολύ καλά ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν δίνει… μία για τα πλοία με σημαίες τρίτων χωρών, όπως οι σημαίες ευκαιρίες, που επιλέγουν οι εφοπλιστές. Οπότε, η εκτίμηση είναι άνευ αντικρίσματος….
Όπως έγινε γνωστό στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν:
1. Επίκαιρα ναυτιλιακά θέματα που σχετίζονται με την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, όπως η ψηφιοποίηση,
Το θέμα αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς έχει ανοίξει μια συζήτηση στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαμόρφωση ενιαίων προτύπων για τις δηλώσεις, που υποχρεούνται να κάνουν τα πλοία κατά τον κατάπλου τους σε ευρωπαϊκά λιμάνια.
Η επίτροπος αναφέρθηκε, ακριβώς, στη νέα νομοθετική πρωτοβουλία για τη δημιουργία του περιβάλλοντος της Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Θυρίδας, το οποίο θα μειώσει σημαντικά το διοικητικό βάρος και το κόστος για τους διαχειριστές πλοίων.
2. Οι διεθνείς εξελίξεις στο θέμα της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα,
3. Η ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς της ΕΕ
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης υπογράμμισε σε δηλώσεις του ότι:
«Η ελληνική ναυτιλία, η οποία κατέχει το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο που δραστηριοποιείται σε μεταφορές φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών (cross-trading), όχι μόνο έχει στρατηγικό ρόλο στο εμπόριο της ΕΕ με τρίτες χώρες προς όφελος της ευημερίας των πολιτών της, αλλά παράλληλα αντιπροσωπεύει έναν αληθινό πρεσβευτή της εξέχουσας θέσης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την αναγνώριση της σημασίας του ελληνόκτητου στόλου».
@ Ο πρόεδρος της ΕΕΕ μπορεί να δηλώνει ότι «εκτιμούμε ιδιαίτερα την αναγνώριση της σημασίας του ελληνόκτητου στόλου» αλλά ξέρει πολύ καλά ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν δίνει… μία για τα πλοία με σημαίες τρίτων χωρών, όπως οι σημαίες ευκαιρίες, που επιλέγουν οι εφοπλιστές. Οπότε, η εκτίμηση είναι άνευ αντικρίσματος….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου