Η κινητοποίηση των κατοίκων και της δημοτικής παράταξης «Αλλάζουμε τον Πειραιά για Όλους και Όλες» έγινε πέρυσι τον Σεπτέμβριο καταγγέλλοντας ότι «η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος τριών χιλιομέτρων (…) παρότι διέρχεται μέσα από κατοικημένη περιοχή, ανάμεσα σε κατοικίες επιχειρήσεις και σχολεία, έχει αφεθεί να μετατραπεί σε σκουπιδότοπο, σε εστία ρύπανσης και μόλυνσης χωρίς να συγκινείται κανένας....».
Οι ίδιοι έκαναν ενέργειες και προσφυγές για τον καθαρισμό της γραμμής, τον απόδοσή της στον Δήμο και τη μετατροπή της σε μια "πράσινη διαδρομή". Παράλληλα, διεκδίκησαν η αξιοποίησή της να συνδυαστεί με τη διάσωση του ανενεργού εμβληματικού σταθμού Πελοποννήσου στον Άγιο Διονύσιο (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ πατήστε εδώ).
Τα αιτήματα είχαν τεθεί από χρόνια, είχαν γίνει διαδικασίες αλλά μέσα σε αυτό τον χρόνο η δημοτική αρχή του Πειραιά κινήθηκε δραστήρια και για τα δύο θέματα. Συγκεκριμένα:
![]() |
| Από τη περυσινή κινητοποίηση των κατοίκων |
• Όπως αποκάλυψε το pireas2day.blogspot.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) υπογράφτηκε προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Πειραιά και του Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΣΥΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» για την εκπόνηση προμελέτης «Αποκατάστασης και Επανάχρησης του Κτηρίου – Μνημείου του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού του Αγίου Διονυσίου, στον Δήμο Πειραιά», προϋπολογισμού 119.699,53 €
Βασική επιδίωξη της παρέμβασης, όπως ορίζεται στο σχετικό κείμενο είναι η λειτουργία του κτιρίου και του περιβάλλοντος χώρου (μετά την αποκατάστασή τους) ως χώρου που θα φιλοξενήσει την ιστορία και τα τεκμήρια του ρεμπέτικου τραγουδιού που αναπτύχθηκε και άνθησε στον Πειραιά κατά το πρώτο μισό και πλέον του εικοστού αιώνα.
Επί πλέον φιλοδοξία είναι, να αποτελέσουν οι εγκαταστάσεις του κτιρίου χώρο φιλοξενίας για μελέτη, έρευνα και δραστηριότητες που σχετίζονται με το ρεμπέτικο τραγούδι, τους ανθρώπους που το υπηρέτησαν, και την άυλη κληρονομιά έφθασε έως τις μέρες μας.
• Υπογράφτηκε σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης μεταξύ του Δήμου Πειραιά και της ΓΑΙΑΟΣΕ, της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής, από τη Λεύκα έως τον Άγιο Διονύσιο.
Στόχος η μετατροπή της εγκαταλελειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής σε μια σύγχρονη, ανοιχτή και πράσινη διαδρομή, που θα ενώνει γειτονιές της Δ΄ και της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας, όπως είναι τα Καμίνια, η Παλαιά Κοκκινιά, η Αγιά Σοφιά, ο Άγιος Διονύσιος, ενισχύοντας την πεζή και ποδηλατική μετακίνηση.
Η διμερής σύμβαση υπεγράφη από τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ Παναγιώτη Μπαλωμένο, με την οποία παραχωρείται, μέσω μισθώματος για διάστημα 25 ετών στον δήμο, η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή μήκους περίπου 1.300 μέτρων και συνολικής επιφάνειας 8.278 τ.μ.
Παράλληλα, θα δημιουργηθούν υποδομές για άθληση και σημεία για κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις, ενισχύοντας την αστική αναζωογόνηση και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Η μίσθωση συνοδεύεται από τη δέσμευση ότι δεν θα γίνουν μόνιμες κατασκευές, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής, εφόσον απαιτηθεί στο μέλλον από τον ΟΣΕ.
Επιπλέον, υπεγράφη τριμερές Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Δήμου Πειραιά, ΓΑΙΑΟΣΕ και Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, καθώς το ΤΕΕ θα αναλάβει δωρεάν να εκπονήσει την πρότυπη μελέτη ανάπλασης της σιδηροδρομικής γραμμής.



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου