«Φρένο» σε παραπλανητικές διαφημίσεις μείωσης τιμών σε σουπερμάρκετ βάζει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δικαιώνοντας Γερμανική ένωση προστασίας καταναλωτών!
Η σημαντική απόφαση ανοίγει το δρόμο στις εθνικές αρχές να επιβάλλουν ότι η διαφημιζόμενη μείωση τιμών πρέπει να υπολογίζεται βάσει της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών και όχι της προηγούμενης μέρας! Το ερώτημα είναι οι ελληνικές αρχές θα κινηθούν σε αυτή την κατεύθυνση;
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η υπόθεση ξεκίνησε όταν Γερμανική ένωση προστασίας καταναλωτών αμφισβήτησε ενώπιον γερμανικού δικαστηρίου τον τρόπο με τον οποίο εκπτωτικό σουπερμάρκετ διαφήμιζε στα εβδομαδιαία του έντυπα μειώσεις τιμών ή «τιμές ευκαιρίας» για προϊόντα όπως μπανάνες ή ανανάδες.
Σύμφωνα με την ένωση προστασίας καταναλωτών, κακώς το σουπερμάρκετ υπολόγισε τη διαφημιζόμενη μείωση της τιμής βάσει της τιμής που ίσχυε ακριβώς πριν από την προσφορά (στο πρώτο παράδειγμα 1,69 ευρώ), διότι, σύμφωνα με το δίκαιο της Ένωσης, όφειλε να υπολογίσει τη μείωση βάσει της χαμηλότερης τιμής που ίσχυσε τις τελευταίες 30 ημέρες (στο πρώτο παράδειγμα, 1,29 ευρώ, η οποία όμως είναι ίδια με την υποτιθέμενη «μειωμένη» τιμή). Δεν αρκεί να αναγράφεται στη διαφημιστική ανακοίνωση η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών. Οι εκτιμήσεις αυτές ισχύουν και όσον αφορά τον χαρακτηρισμό τιμών ως «τιμών ευκαιρίας».
Το επιληφθέν γερμανικό δικαστήριο υπέβαλε προδικαστικά ερωτήματα ως προς τα ανωτέρω ζητήματα.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απάντησε ότι μείωση τιμής που ανακοινώνεται από έμπορο υπό τη μορφή είτε ποσοστού είτε διαφημιστικής ένδειξης, με σκοπό να υπογραμμιστεί το πλεονέκτημα της ανακοινωθείσας τιμής, πρέπει να καθορίζεται βάσει της χαμηλότερης τιμής που εφαρμοζόταν από τον έμπορο κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από τη μείωση της τιμής.
«Εμποδίζονται έτσι οι έμποροι να παραπλανήσουν τους καταναλωτές, αυξάνοντας την τιμή πριν από την ανακοίνωσή της μείωσής της και παρουσιάζοντας ψευδείς μειώσεις τιμών», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Το ερώτημα παραμένει: Οι ελληνικές αρχές τι θα κάνουν; Θα αφήσουν τα σουπερμάρκετ να εμφανίζουν εικονικές εκπτώσεις;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Μια αποπνικτική οσμή «πνίγει» από το πρωί της Τρίτης 8/10, την περιοχή πίσω από τον σταθμό του «ηλεκτρικού σιδηρόδρομου, στον Πειραιά. Προέρ...
-
Ήταν περίπου 2 το μεσημέρι της Δευτέρας 14/10, όταν το λιμάνι του Keelung στη βορειοανατολική ακτή της Ταιβάν, μεγάλο κέντρο διακίνησης κοντ...
-
Σοκ και δέος στο κόλπο της Σαλαμίνας! Ξαφνικά ένα μεγάλο φορτηγό πλοίο, μήκους 200 μέτρων, ξεκίνησε μια «τρελή» πορεία, στην οποία προκάλεσε...
-
Φωτό αρχείου Και ξαφνικά το πρωί της Δευτέρας 8/9 η θάλασσα στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας πήρε… χρώμα! Για την ακρίβεια «βάφτηκε» με λαδομπογιά… ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου