Τορπίλη… έριξε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης στην κρουαζιέρα, σε μια περίοδο που η Ελλάδα θεωρείται ως ο πιο πρόσφατος δημοφιλής τουριστικός προορισμός!
Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός σε συνέντευξή του στο Bloomberg δήλωσε ότι από τον επόμενο χρόνο θα μπορούσαν να τεθούν περιορισμοί στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στα πιο δημοφιλή νησιά, με περιορισμό των θέσεων ελλιμενισμού ή καθιέρωση μιας διαγωνιστικής διαδικασίας για τις θέσεις αυτές.
Οι δηλώσεις Μητσοτάκη προκάλεσαν αναστάτωση στον κλάδο, όπως φάνηκε με την πτώση των μετοχών των εταιρειών κρουαζιέρας κατά 7,5% μόλις δημοσιοποιήθηκε η συνέντευξη στο Boomberg.
«Αν και κάπως ασαφή, τα νέα από την Ελλάδα δεν είναι σαφώς θετικά», γράφει ο αναλυτής Patrick Scholes της χρηματοοικονομικής εταιρείας Truist Securities στους πελάτες τους, σύμφωνα με το Maritime Executive. Ωστόσο, επισημαίνει ότι είναι «πολύ νωρίς για ακριβή ποσοτικοποίηση». Η ομάδα της Truist εκτιμά ότι οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν έκθεση μεταξύ 5 και 14% στην Ανατολική Μεσόγειο.
Όπως σημειώνει η Truist Securities γράφει ότι η Ελλάδα είδε τις αφίξεις επιβατών κρουαζιερόπλοιων να αυξάνονται κατά 50% το 2023, κυρίως με επίκεντρο τα δημοφιλή λιμάνια της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Οι κρουαζιέρες κατά κανόνα ξεκινούν από τον Πειραιά ή εκτός Ελλάδας, σταματώντας στα δημοφιλή λιμάνια για ταξίδια που κυμαίνονται από λίγες ημέρες έως μία εβδομάδα ή και περισσότερο.
Το Bloomberg επικαλείται στοιχεία από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος που αναφέρει ότι 800 αφίξεις πλοίων καταγράφτηκαν, το 2023, στη Σαντορίνη με 1,3 εκατομμύρια επισκέπτες. Αναφέρουν ότι αυξήθηκε κατά 17% σε σχέση με το 2022. Πολλοί επισκέπτες στη Σαντορίνη, όπου τα κρουαζιερόπλοια πρέπει να αγκυροβολήσουν και να προσελκύσουν επιβάτες στο ηφαιστειακό νησί, αναφέρουν μεγάλες αναμονές. Συγκεκριμένα, μεγάλη αναμονή απαιτείται και για την επιβίβαση στο τελεφερίκ Η Σαντορίνη πριν από σχεδόν μια δεκαετία άρχισε να αναζητά ελέγχους στα κρουαζιερόπλοια λόγω υπερπληθυσμού και τα πλοία έχουν γίνει μόνο μεγαλύτερα από τότε.
Ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός είναι η Μύκονος, που είναι ένας συχνός τουριστικός προορισμός γενικά. Το Bloomberg αναφέρει 749 επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων το 2023. Αναφέρουν ότι αυξήθηκαν κατά 23%.
Μετά τις πρωθυπουργικές δηλώσεις η Ελλάδα φαίνεται να προστίθεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο τουριστικών προορισμών που παλεύουν με τον υπερτουρισμό και τα προβλήματα που δημιουργούνται με τους πολυσύχναστους δρόμους αλλά και καταγγελίες ότι τα λιμάνια είναι κατακλυσμένα από επιβάτες κρουαζιέρας που προσελκύουν λιγότερο κόσμο για τα ξενοδοχεία και τους ξενώνες.
Στην Ευρώπη, η Βενετία έχει μετακινήσει τα κρουαζιερόπλοια μακριά από τη λιμνοθάλασσα λόγω της κατακραυγής για ζημιές στα ιστορικά κτίρια που προκαλούνται από τα μεγάλα πλοία, ενώ πόλεις από το Άμστερνταμ έως τη Βαρκελώνη έχουν λάβει μέτρα για να μετακινήσουν τα πλοία από το κέντρο της πόλης. Στις ΗΠΑ, το Τζούνο, η Αλάσκα μόλις κατέληξε σε εθελοντική συμφωνία με τον κλάδο της κρουαζιέρας για τη ρύθμιση του αριθμού των καθημερινών επιβατών από το 2026, ενώ προορισμοί από το Bar Harbor, το Maine έως το Key West της Φλόριντα έχουν επίσης επιδιώξει να απαγορεύσουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η φωτό είναι από τη DKG Development. «Μαγνήτης» για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς. Μόλις χθες (...
-
«Ρεμπέτικο αντάμωμα» διοργανώνει το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την ίδρυσή...
-
Μακέτα της αγοράς με το νέο βιοκλιματικό στέγαστρο Η ανάπλαση του παρακείμενου χώρου πίσω από τον Πύργο του Πειραιά, που περιλαμβάνει τη τοπ...
-
Βήμα- βήμα επιδιώκουν οι λιμενικές αρχές να προχωρήσουν για να πέσει «φως» στο θρίλερ, που εξελίσσεται από το απόγευμα της Δευτέρας 28/7, με...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου