Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Μεγάλες απώλειες σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών κατέγραψε το 2022 ο Πειραιάς! Γιατί υποχώρησε στη 3η θέση των λιμανιών

Μεγάλες απώλειες καταγράφει ο Πειραιάς στον τομέα της κρουαζιέρας!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχει υποχωρήσει στον τομέα της κρουαζιέρας τόσο σε αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων όσο και σε αριθμό αφίξεων επιβατών κρουαζιέρας στη τρίτη θέση πίσω από τη Σαντορίνη και τη Μύκονο.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι ο Πειραιάς είχε το 2022 (μέχρι 30/9) 511 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 632.642 επιβάτες. Οι αριθμοί αυτοί είναι αυξημένοι σε σχέση με το 2021 και το 2020, οπότε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, είχε «νεκρώσει» η κρουαζιέρα αλλά κατά πολύ χαμηλότεροι συγκριτικά με το 2019, οπότε είχαν καταπλεύσει 622 κρουαζιερόπλοια (μείωση 17,8%) και είχαν αφιχθεί 1.098.091 επιβάτες (μείωση 42,3%).
Το θέμα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πόλη καθώς οι τοπικοί φορείς έχουν «επενδύσει», όλα αυτά τα χρόνια, στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας προσδοκώντας μεγαλύτερα οφέλη απ’ αυτήν και όχι τέτοια δραματική υποχώρηση.
Παράλληλα, καθώς πολλά κρουαζιερόπλοια έχουν εγκαταλείψει τον Πειραιά επιλέγοντας για τις αναχωρήσεις τους άλλα λιμάνια, όπως το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη ή το Ηράκλειο, δημιουργούνται εύλογες ανησυχίες και ερωτηματικά για το εάν ο ΟΛΠ/Cosco ενδιαφέρεται, πραγματικά, ν’ αναπτύξει τον τομέα της κρουαζιέρας καθώς μέχρι τώρα φαίνεται το βάρος του να πέφτει στον τομέα του κοντέϊνερ και στο τομέα μεταφοράς αυτοκινήτων.
Αντίθετα, η Σαντορίνη και η Μύκονος κατέγραψαν, το 2022, μια σημαντική αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε σύγκριση με το 2019 φτάνοντας τις 686 (ήταν 592) και τις 608 (ήταν 550) αντίστοιχα αν και σε αριθμούς επιβατών είχαν μείωση (στη Σαντορίνη αφίχθησαν το 2022 826.602 επιβάτες έναντι 980.771 το 2019 και στη Μύκονο αφίχθησαν το 2022 685.918 επιβάτες έναντι 787.490 το 2019). Ωστόσο, με αυτές τις αποδόσεις «προσπέρασαν» τον Πειραιά και κατάλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις του σχετικού πίνακα.

Ακολουθεί, σταθερά, στη τέταρτη θέση η Κέρκυρα με 392 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 572.609 αφίξεις επιβατών έναντι 420 αφίξεις το 2019 και 767.673 επιβάτες.
Αξιοσημείωτη η άνοδος του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης, που έχουν αποσπάσει από τον Πειραιά αναχωρήσεις πλοίων .
Το Λαύριο βρέθηκε το 2022 στην 11η θέση του σχετικού πίνακα με 86 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 94.948 επιβάτες ενώ το 2019 δεν είχε ούτε (1) άφιξη πλοίου!
Αντίστοιχα, η Θεσσαλονίκη το 2019 είχε μόλις 6 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 4.865 επιβάτες ενώ το 2022 έφτασε στις 61 με 36.670 επιβάτες.
Σημαντική αύξηση σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων κατέγραψαν, ακόμα, η Ρόδος (381 αφίξεις πλοίων με 370.343 επιβάτες το 2022 έναντι 258 αφίξεις πλοίων με 308.914 το 2019) και το Ηράκλειο με 227 αφίξεις πλοίων με 304.257 επιβάτες έναντι 204 αφίξεις με 307.043 επιβάτες το 2019.
Για τα νησιά της περιοχής του Πειραιά τα ίδια στοιχεία αναφέρουν ότι:
Στην Ύδρα προσέγγισαν το 2022 54 κρουαζιερόπλοια με 6.775 επιβάτες έναντι 37 πλοία με 4.947 επιβάτες το 2019.
Στις Σπέτσες προσέγγισαν 35 κρουαζιερόπλοια με 6.775 επιβάτες έναντι 37 κρουαζιερόπλοια με 4.947 επιβάτες το 2019.
Στο σύνολο της χώρας το 2022 καταγράφτηκαν 4.614 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 4.381.876 επιβάτες, αριθμός πολύ μεγαλύτερος από το 2021 και το 2020 που λόγω πανδημίας ήταν εξαιρετικά μειωμένη η κίνηση αλλά χαμηλότερος από το 2019 οπότε καταγράφτηκαν 3.979 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 5.552.384 επιβάτες.
Να σημειωθεί ότι η καταμέτρηση των αφίξεων δεν σηματοδοτεί και αριθμό κρουαζιερόπλοιων καθώς κάθε πλοίο σε κάθε κρουαζιέρα τους πραγματοποιεί αφίξεις σε περισσότερα από ένα λιμάνια. Κατά συνέπεια σε κάθε ταξίδι μπορεί το κάθε κρουαζιερόπλοιο να έχει 2 ή και 3 αφίξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις