Πέμπτη 28 Απριλίου 2022

Νέο εργατικό ατύχημα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Εργάτης έπεσε από ύψος 12 μέτρων!

Από τη συγκέντρωση έξω από
το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Η φωτό από τον 902.gr

 Νέο εργατικό ατύχημα σημειώθηκε, νωρίς το πρωί της Πέμπτης 28/4, στην προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, που διαχειρίζεται η ΣΕΠ/ Cosco, στο Ικόνιο Κερατσινίου, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά ένας 38χρονος εργάτης.
Τραγική ειρωνεία: Σήμερα γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία!
Αμέσως, το σωματείο εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ κήρυξε στάση εργασίας και πραγματοποίησε πορεία στο Υπουργείο Ναυτιλίας, όπου πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον υπουργό Γ. Πλακιωτάκη.
Μετά το τέλος της συνάντησης προγραμματίζεται να γίνει Γενική Συνέλευση των εργαζόμενων για να καθορίσουν την παραπέρα στάση τους.
Όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο Ναυτιλίας ο 38χρονος εργαζόταν για

τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων σε υπό ξένη σημαία φορτηγό πλοίο μεταφοράς κοντέινερ, που ήταν παραβεβλημένο στην προβλήτα, όταν «έπεσε από ύψος από το σημείο που εργαζόταν, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στο κατάστρωμα του πλοίου, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ ο εργάτης έπεσε από ύψος 12 μέτρων όταν υποχώρησαν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του πλοίου.
Όπως τονίζει το Σωματείο, «ο συνάδελφος μας τηρούσε τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας» αλλά σύμφωνα με ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής σελίδας 902.gr δεν είχε προηγηθεί έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο, που ήταν με σημαία Χονγκ- Κονγκ «CSCL Pacific Ocean» της Cosco Ship.
O 38χρονος εργάτης  μεταφέρθηκε έχοντας τις αισθήσεις του, από ασθενοφόρο όχημα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. σε ιδιωτικό  θεραπευτήριο όπου και νοσηλεύεται, «με πολλαπλά κατάγματα στη μέση, τα πόδια και το κεφάλι», όπως έγινε γνωστό από το Σωματείο.
Προανάκριση διενεργείται από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.
Να σημειωθεί, όπως μετέδωσε ο 902.gr ότι λίγο πριν το μεσημέρι της Τετάρτης είχε γίνει και άλλο σοβαρό ατύχημα όταν ένα κοντέινερ έπεσε στον ουρανό και στο πίσω σημείο μιας νταλίκας, της οποίας ο οδηγίες γλίτωσε ευτυχώς με ελαφρά τραύματα.
Επίσης, τον περασμένο Οκτώβρη είχε σημειωθεί άλλο θανατηφόρο ατύχημα, που είχε προκαλέσει σειρά κινητοποιήσεων των εργαζόμενων, οι οποίοι διεκδικούσαν τη λήψη μέτρων ασφαλείας στον χώρο δουλειάς τους (για να διαβάσετε το ρεπορτάζ του pireas2day.blogspot.gr πατήστε εδώ)

Ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία
Τα Τμήματα Εργατικής Πολιτικής και Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε ανακοίνωσή τους τονίζουν μεταξύ άλλων ότι "έξι μήνες μετά το τραγικό εργατικό δυστύχημα στο λιμάνι του Πειραιά (σ.σ. όπου έχασε την ζωή του ένας εργάτης) στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, τα ξημερώματα συνέβη ένα νέο εργατικό ατύχημα, κατά τη διάρκεια εργασιών φορτοεκφόρτωσης πάνω σε πλοίο, υποχώρησαν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του πλοίου και ένας λιμενεργάτης έπεσε στο κενό από ύψος 12 μέτρων.  Εχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση".
"Ο τραυματίας λιμενεργάτης- συνεχίζει η ανακοίνωση-  τηρούσε τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας.  Ωστόσο, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι δεν είχε προηγηθεί έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο.  Ένα από τα πάγια αιτήματα των εργαζομένων είναι ο προληπτικός έλεγχος για τα μέτρα ασφαλείας στα πλοία, πριν ανέβουν οι λιμενεργατικές ομάδες για δουλειά σε αυτά.  Αυτή η διαδικασία είναι κρίσιμη διότι κάθε πλοίο είναι ένα διαφορετικό περιβάλλον εργασίας. Πριν από έξι μήνες διαπιστώναμε ότι οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους".
"Έξι μήνες μετά και παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί.  Οι αιτίες παραμένουν οι ίδιες, ίδιοι παραμένουν και οι υπεύθυνοι, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. και απαριθμεί τα εξής σημεία:
"1. Οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προκαλούν μακροχρόνια κόπωση και  επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους.
2. Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.
3. Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.
4. Η επιλογή της εργοδοσίας να στέλνει εργαζόμενους με ελλιπή εκπαίδευση στο χώρο δουλειάς και η  συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα, που σημαίνει επιπλέον εργασιακό stress του συνόλου των εργαζομένων και κατά συνέπεια αυξάνει την επικινδυνότητα σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.
5. Η ανύπαρκτη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας και τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο τέρμιναλ.
6.  Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να υποβαθμίσει την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
7. Η  απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταργήσει την συνευθύνη αναθέτοντος και εργολάβου της εταιρείας σε περίπτωση υπεργολαβίας.  Αποτέλεσμα, η κάθε ΣΕΠ/Cosco να είναι έξω από το κάδρο και η ευθύνη να περιορίζεται μόνο στις εργολαβικές εταιρείες.  Η όποια αναφορά με διθυραμβικά σχόλια περιορίζεται στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και στην άνοδό του στη διεθνή κατάταξη των λιμανιών.  Όμως οι λιμενεργάτες, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας μένουν στο σκοτάδι και δουλεύουν κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες
".
" Πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες του ατυχήματος και να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες.Πρέπει παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα", αναφέρει η ανακοίνωση

Τα ναυτεργατικά σωματεία
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ-ΝΑΤ με κοινή ανακοίνωσή τους "καταγγέλλουν το νέο εργατικό «ατύχημα», που σαν τραγική ειρωνεία σημειώθηκε σήμερα, Παγκόσμια Μέρα Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία". Και σημειώνουν τα εξής:
"Ένας ακόμη λιμενεργάτης σακατεύτηκε, όταν κατά τη διάρκεια εργασιών πάνω στο πλοίο «CSCL PACIFIC OCEAN» της ναυτιλιακής εταιρείας COSCO SHIPPING, έσπασαν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του πλοίου, με αποτέλεσμα ο λιμενεργάτης να πέσει στο κενό, από ύψος 12 μέτρων. Ο τραυματίας εργάτης τηρούσε τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας.
Δεν είχε προηγηθεί κανένας έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο. Ένα από τα πάγια αιτήματα του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, που έχει οδηγήσει σε πολύμηνους αγώνες τους λιμενεργάτες στις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της COSCO, είναι ο προληπτικός έλεγχος για τα μέτρα ασφαλείας στα πλοία, πριν ανέβουν οι λιμενεργάτες για δουλειά σε αυτά.
Το συγκεκριμένο πλοίο είχε περάσει από έλεγχο στις 12/04/2021 στο Rotterdam, με στοιχεία του Paris MoU και δεν του έγινε καμία παρατήρηση!!!, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά, ότι τα πιστοποιητικά και οι επιθεωρήσεις των πλοίων, δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στα πλοία, με αποτέλεσμα να σακατεύονται και να σκοτώνονται οι εργάτες που δουλεύουν σ΄ αυτά.
Οι ζωές των ναυτεργατών, των λιμενεργατών, συνολικά των εργαζομένων, για το κεφάλαιο είναι κόστος και η προστασία, η πρόληψη του επαγγελματικού κινδύνου, δεν χωράνε στα κέρδη τους. Οι ναυτεργάτες έχουν διαχρονικά πληρώσει, βαρύ φόρο αίματος, στο βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών".


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις