Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021

Τραγικός θάνατος λιμενεργάτη στο λιμάνι του Πειραιά. Τι καταγγέλλουν εργαζόμενοι και κόμματα

Γερανογέφυρες στην προβλήτα ΙΙ (φωτό αρχείου)
Το θέμα της τήρησης των μέτρων ασφάλειας των εργαζόμενων στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Πειραιά «ανοίγει» με τον θάνατο του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή.
Ο τραγικός θάνατος του άτυχου λιμενεργάτη προκάλεσε αναστάτωση μεταξύ των συναδέλφων του, που πραγματοποίησαν συνέλευση και σταμάτησαν την εργασία τους «νεκρώνοντας» το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά.
Η απεργία, που πραγματοποιούν το Σωματείο Εργαζομένων στην προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ, ΕΝΕΔΕΠ, και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ τελειώνει σήμερα (26/10/2021) τα μεσάνυχτα ενώ στις 11 το πρωί έγινε συγκέντρωση στη πύλη του ΣΕΜΠΟ, με την συμμετοχή και άλλων εργατικών σωματείων και συλλογικοτήτων της περιοχής.
Την παύση εργασιών, πάντως, μέχρι τις 11 το βράδυ της Τρίτης 26/10 ανακοίνωσε, σε ένδειξη πένθους, και η εταιρεία DPPort Services, που έχει αναλάβει υπεργολαβικά την εκτέλεση των εργασιών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ.

Το ατύχημα
Το ατύχημα έγινε το μεσημέρι της Δευτέρας 25/10 αλλά

η πρώτη ενημέρωση από το Υπουργείο Ναυτιλίας έγινε, στις 7 το απόγευμα ενώ μια ολιγόλογη επίσημη ανακοίνωση εκδόθηκε, με πολύωρη καθυστέρηση, μόλις το πρωί της Τρίτης 26/10.
Σύμφωνα με αυτή την ανακοίνωση «ενημερώθηκε απογευματινές ώρες χθες, (σ.σ. Δευτέρα 25/10) η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου, για τον θανάσιμο τραυματισμό 46χρονου ημεδαπού εργαζόμενου στην Λιμενική Εγκατάσταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά-Προβλήτα ΙΙ».
Νωρίτερα, το απόγευμα της Δευτέρας, η εταιρεία DPPort Services σε ανακοίνωσή της γνωστοποίησε το εργατικό ατύχημα. 

Η ανακοίνωση της εταιρείας
όπως αναρτήθηκε στη σελίδα της στο fb

Ωστόσο, σημεία της ανακοίνωσης έρχονται σε αντίθεση με όσα καταγγέλλει ο πρόεδρος του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ Μάρκος Μπεκρής σε δηλώσεις του, που υπάρχουν καταγεγραμμένες σε βίντο. Συγκεκριμένα:
•    DPPort Services: "Το ατύχημα συνέβη «στην απογευματινή βάρδια και ώρα 17:16 της 25ης Οκτωβρίου του 2021. Ο εκλιπών βρισκόταν για άγνωστο λόγο πλησίον της γερανογέφυρας νούμερο 10 του Προβλήτα ΙΙ.»
•    Σωματείο: «Ο συνάδελφος μας δούλευε στη βάρδια 3- 11 στη γερανογέφυρα 10. Περίπου στην αρχή της βάρδιας έγινε το τραγικό δυστύχημα».
Ο κ. Μπεκρής υποστήριξε ότι ο ισχυρισμός πως ο άτυχος εργάτης δεν δούλευε «είχε βγει για να ξεπλύνει ευθύνες άλλων»
.
Η εταιρεία αναφέρει στην ίδια ανακοίνωση πως «η γερανογέφυρα ξεκίνησε να κινείται με εξαιρετικά αργή ταχύτητα σύμφωνα, με τη συνήθη λειτουργία της, όταν για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους ήρθε σε επαφή με τη γέφυρα, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο»

Τα μέτρα ασφαλείας

Το θέμα της τήρησης των προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας στο ΣΕΜΠΟ «άνοιξε» με τον θάνατο του άτυχου εργάτη.
Σε συγκέντρωση των εργαζόμενων ο πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ Μάρκος Μπεκρής περιέγραψε τις συνθήκες δουλειάς λέγοντας μεταξύ άλλων:
«(…) τρέχα να βάλεις «παπουτσάκια» (σ.σ. τοποθετούνται στα κοντέινερ για να στερεώνονται το ένα πάνω στο άλλο), τρέχα να λύσεις και να δέσεις στα σκοτεινά, τρέχα να δουλέψεις και με αέρηδες και με βροχές και με χιόνια, πήγαινε στα μηχανήματα χωρίς ασφαλιστικά. Αφήνουμε την πόστα ελλιπή για να φύγει το καράβι, για να φύγουν τα «κουτιά» και σήμερα δεν θα γυρίσει ένας από μας».
«Φωνάζουμε για αυτά τα θέματα της Υγείας και της Ασφάλειας τόσα χρόνια. Σακάτηδες είμαστε. Τις μέσες μας και τα χέρια μας έχουμε αφήσει εδώ πάνω και τώρα αφήσαμε ένα συνάδελφο μας», ανέφερε ο ίδιος, υπενθυμίζοντας τον θάνατο ενός ακόμα εργάτη το 2017 από καρδιακή προσβολή επειδή «φοβόταν να φέρει τα χαρτιά του για να δείξει ότι έχει πρόβλημα στη καρδιά».


Σε ανακοίνωση του Σωματείου αναφέρεται ακόμα χαρακτηριστικά:
«Δεν είναι η “κακιά” στιγμή. Είναι αποτέλεσμα της εντατικοποίησης της εργασίας, των ελλιπών μέτρων ασφάλειας της υγείας μας και της ακεραιότητάς μας. Είναι αποτέλεσμα των απανωτών κόντρα βαρδιών, των υπερωριών, το πετάμε “νέους εργάτες” να κολυμπήσουν χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση. Είναι αποτέλεσμα των εκβιασμών από την εργοδοσία μπροστά στις ανανεώσεις των συμβάσεων, να μην υπολογίζεται κούραση, ασθένειες, να “φοβόμαστε ” να πούμε όχι.  Είναι αποτέλεσμα  να θυσιάζονται ζωές για τα κέρδη της COSCO.
Φθάνει πια. Ο θάνατος σήμερα του εργάτη, φίλου, οικογενειάρχη θα είναι ο τελευταίος».
Οι εργαζόμενοι ζητάνε να υλοποιηθούν άμεσα τα παρακάτω μέτρα :  
•    6ωρες πόστες
•    Κατάργηση των κόντρα βαρδιών
•    Μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης. Να μη κυνηγάμε το μεροκάματο από δω και από εκεί για να τα βγάλουμε πέρα, σκοτωμένοι από το άγχος, τη πίεση να ζήσουν οι οικογένειές μας
•    Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζόμενους

Ανακοινώσεις από ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ

Το θέμα της τήρησης των μέτρων ασφαλείας θέτουν με ανακοινώσεις τους ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ.
Συγκεκριμένα, σε κοινή ανακοίνωσή τους τα τμήματα Ναυτιλίας και Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν, μεταξύ άλλων τα εξής:
«Ο λιμενεργάτης Δημήτρης Δαγκλής τη Δευτέρα 25.10 άφησε την τελευταία του πνοή στο container τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.  Είναι ένα ακόμη τραγικό προαναγγελθέν εργατικό δυστύχημα.  
 
Οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους:
Οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προξενούν μακροχρόνια κόπωση και  επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους.
Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.
Οι ελλιπείς ομάδες εργασίας εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Η επιλογή της εργοδοσίας να στέλνει εργαζόμενους με ελλιπή εκπαίδευση στο χώρο δουλειάς και η  συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα, που σημαίνει επιπλέον εργασιακό stress του συνόλου των εργαζομένων και άρα και την επικινδυνότητα στο χώρο εργασίας σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.
Η ανύπαρκτη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας και τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο τέρμιναλ.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να υποβαθμίσει την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Η  απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταργήσει την συνευθύνη αναθέτοντος και εργολάβου της εταιρείας σε περίπτωση υπεργολαβίας.  Αποτέλεσμα, η κάθε ΣΕΠ/Cosco να είναι έξω από το κάδρο και η ευθύνη να περιορίζεται μόνο στις εργολαβικές εταιρείες.  Η όποια αναφορά με διθυραμβικά σχόλια περιορίζεται στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και στην άνοδό του στη διεθνή κατάταξη των λιμανιών.  Όμως οι λιμενεργάτες, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας μένουν στο σκοτάδι και δουλεύουν κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες
».  
 
Από το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ
εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
«Η εργατική τάξη θρηνεί έναν ακόμη νεκρό στο βωμό του κέρδους, ένα νέο άνθρωπο που έχασε με φρικτό τρόπο τη ζωή του, αυτή τη φορά στο κάτεργο της Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά.
Το τραγικό αυτό γεγονός έρχεται να επιβεβαιώσει τη σκληρή πραγματικότητα για τους εργαζόμενους στο λιμάνι, με τα τσακισμένα εργασιακά δικαιώματα, την εντατικοποίηση της δουλειάς, την απουσία ακόμη και στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας και υγιεινής, τα οποία δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τα μεγάλα λόγια για τις επενδύσεις και τη μετατροπή του Πειραιά σε διεθνή κόμβο εμπορευμάτων.
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση, όσο και οι προηγούμενες, είναι υπόλογες, γιατί από τη μια μεριά είχαν κάνει σημαία τους την επένδυση της Cosco κι από την άλλη στήριζαν τη μετατροπή του συγκεκριμένου χώρου σε εργασιακό γκέτο. Την ίδια στιγμή η ένταση της εκμετάλλευσης, αλλά και η διάλυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, δίνουν το σήμα στη μεγαλοεργοδοσία να ξεσαλώνει σε βάρος των εργαζομένων.
Το ΚΚΕ εκφράζει τα πιο θερμά συλλυπητήριά του στην οικογένεια του νεκρού εργάτη».

•   Το πρώτο βίντεο προέρχεται από τη σελίδα της "Εφημερίδας των Συντακτών" και το δεύτερο από τη σελίδα του ΠΑΜΕ
   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις