Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

Κοντέινερ: Τι πυροδότησε κούρσα… ανταγωνισμού για τα «χρυσά κουτιά» της Ναυτιλίας

Σε ένα ξέφρενο ανταγωνισμό για την κατάκτηση μεριδίου από τα χρυσοφόρα «κουτιά» έχουν επιδοθεί μεγάλες και μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες.
Έτσι από πέρυσι ξεκίνησε ένα… ράλι παραγγελιών σε ναυπηγεία για την κατασκευή νέων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.
«Το 2021, ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν ξεπέρασε το 2017, το 2018, το 2019 και το 2020 μαζί», ανέφερε η VesselsValue, δίνοντας μια παραστατική εικόνα της κούρσας του ανταγωνισμού, που έχει ξεκινήσει στον χώρο της Ναυτιλίας, γύρω από τα κοντέινερ.
Η αρχή αυτής της… παραζάλης βρίσκεται στην πανδημία και στην αναστάτωση, που προκάλεσε στις εμπορευματικές μεταφορές με τα κοντέινερ να στοιβάζονται σε λιμάνια καθώς τα πλοία φάνηκαν να μην επαρκούν για τη μεταφορά τους με την «έκρηξη» των παραγγελιών διαφόρων προϊόντων μόλις εκτονώθηκε φάνηκε να υποχωρεί η πανδημία του κορονοϊού.
Οι πλοιοκτήτες εκτιμούν ότι αυτή η μεγάλη ζήτηση μεταφοράς κοντέινερ θα συνεχιστεί για αρκετά χρόνια και για αυτό έχουν ξεκινήσει, από πέρυσι, να παραγγέλνουν νέα πλοία.
Η Clarkson Research υπολόγισε ότι παραγγέλθηκαν συνολικά 4,2 εκατομμύρια TEU χωρητικότητας το 2021.
Αυτό θα ανέβαζε το συνολικό βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συνολικά 5,7 εκατομμύρια TEU, που αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συνολικά, οι  Clarkson ανέφεραν ότι σχεδόν το ένα τρίτο όλων των παραγγελιών πλοίων το 2021 αφορούσαν πλοία με καύσιμα LNG, με αυτό το έντονο ενδιαφέρον να μεταφέρεται στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων.
Η χώρα, που κατέκτησε τις περισσότερες παραγγελίες είναι η Κίνα και έπονται η Κορέα και η Ιαπωνία.
Αυτός ο… χορός παραγγελιών συνεχίστηκε και τους πρώτους μήνες του 2022.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τις τελευταίες μέρες, σύμφωνα με την εβδομαδιαία επισκόπηση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 40 πλοίων, διαφόρων μεγεθών, με συνολική μεταφορική ικανότητα 279.000 TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέινερ).
Οι περισσότερες παραγγελίες (6) τοποθετήθηκαν σε ναυπηγεία της Κίνας, τρεις σε ναυπηγεία της Κορέας και μια στην Ιαπωνία.
Από ελληνικής πλευράς υπήρξε μόνο μια παραγγελία από την εταιρεία Euroseas, συμφερόντων Αρ. Πίττα, σε ναυπηγεία της Κορέας για την κατασκευή τριών πλοίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEU το καθένα. Η παράδοση του θα γίνει το 2024 και το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 72 εκατομ. δολάρια.
Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από τα νέα πλοία κατασκευάζονται ώστε να έχουν την δυνατότητα να κινούνται και με εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο.
Πάντως, θα πρέπει να αναφερθεί ότι παρά τις αυξημένες παραγγελίες πλοίων λίγοι αναλυτές προβλέπουν ότι θα υπάρξει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα καθώς τα νέα πλοία δεν πρόκειται να φτάσουν στην αγορά νωρίτερα από το 2023 και το 2024.
Ορισμένοι μεγάλοι μεταφορείς, όπως η Maersk, ανέφεραν επίσης ότι η μεγάλη παραγγελία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν μέρος ενός προγράμματος αντικατάστασης στόλου και οι προσπάθειές τους ξεκινούσαν από τη μετάβαση προς τη μεθανόλη και τα εναλλακτικά καύσιμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις