Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

Δραματική καθίζηση του τζίρου των καταστημάτων το Νοέμβρη καταρρίπτει το μύθο της ανθούσας αγοράς

Καθίζηση…. υπέστη η αγορά του Πειραιά κατά την περίοδο των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων, το πρώτο 15νθημερο του Νοεμβρίου, διάστημα που χρονικά σχεδόν συνέπεσε με την εφαρμογή των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού.
Η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών λόγω της καθήλωσης των μισθών εν μέσω «κύματος» ακρίβειας σε βασικά είδη (τρόφιμα, καύσιμα) και δευτερευόντως τα αποσπασματικά κυβερνητικά μέτρα για τον κορωνοϊό κατέρριψαν το κυβερνητικό «αφήγημα», που ήθελε την περασμένη Κυριακή, τα καταστήματα να «πλημμυρίζουν» από κόσμο.
Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά το 82,14% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν πτωτικά και μόλις  το 14,29% απάντησε θετικά. Ένα ποσοστό της τάξης του 3,57% απάντησε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση στο εξής ερώτημα: «Εκτιμάτε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά ή δεν επηρέασαν το τζίρο της επιχείρησης;» Η πλειοψηφία 87,5% δήλωσε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά τον τζίρο της επιχείρησής τους, 10,71% απάντησαν ότι δεν επηρεάστηκαν και το 1,79% απάντησε Δ.Α.
Ωστόσο, από την ίδια έρευνα προέκυψε ότι οι περισσότεροι καταναλωτές σε ποσοστό 85,71% για την είσοδό τους στο κατάστημα διέθεταν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης και μόλις το 12,5% είχαν αρνητικό τεστ, που σημαίνει ότι μπορεί και να ήταν ανεμβολίαστοι.
Κατά συνέπεια, μπορούμε βάσιμα να υποθέσουμε ότι η αδυναμία του κόσμου να προχωρήσει σε αγορές οφείλεται στην μειωμένη αγοραστική δύναμή του, πράγμα, που δεν αποτυπώνεται στα στοιχεία της εν λόγω έρευνας.
Από εκεί και πέρα:
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου και στην ερώτηση εάν το κατάστημα λειτούργησε την Κυριακή 7/11, 69,64% απάντησαν θετικά, ενώ δεν άνοιξε το 30,36% και στο ερώτημα πως κινήθηκαν οι πωλήσεις σας τη συγκεκριμένη ημέρα, το 15,38% των ερωτηθέντων απάντησε  θετικά, το 82,05% απάντησε αρνητικά και 2,56% Δ.Α.
Στην ερώτηση εάν η επιχείρηση διαθέτει e-shop, το 53,57%  των ερωτηθέντων απάντησαν ότι διαθέτουν, αρνητικά απάντησε το 44,64% και το 1,79% Δ.Α.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι επιχειρήσεις που κάνουν διαδικτυακές πωλήσεις κατέγραψαν 6,67% αύξηση των πωλήσεών τους, το 43,33% δήλωσε σταθερότητα στις διαδικτυακές πωλήσεις την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων, μείωση το 23,33% και ένα ποσοστό της τάξης του 26,67% Δ.Α.
«Από τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρο πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν ενισχύουν ουσιαστικά  ταμειακά τις εμπορικές επιχειρήσεις,  ενώ ταυτόχρονα δεν διευκολύνουν στην πράξη τις αγορές των καταναλωτών. Έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει πως  το πάγιο αίτημα του Συλλόγου μας, αλλά και γενικότερα του εμπορικού κόσμου για κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων που δημιουργούν στρεβλώσεις στην αγορά, θα πρέπει επιτέλους να ικανοποιηθεί», επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο ΕΣΠ.

@ (Σχόλιο): Την περασμένη Κυριακή 7/11, οπότε όσα καταστήματα ήθελαν (ή υποχρεώθηκαν για λόγους ανταγωνισμού) να είναι ανοιχτά, τα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών μετέδιδαν «πανηγυρικά» ότι ο κόσμος…. πλημμύρισε τα καταστήματα, όπως ήθελε το κυβερνητικό αφήγημα.
Μάταια, κάποιοι ρεπόρτερ προσπαθούσαν να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους λέγοντας πως «ο κόσμος δεν ψωνίζει». Οι παρουσιαστές επέμεναν να μιλάνε για «κοσμοπλημμύρα», όπως ακουγόταν και στα δελτία ειδήσεων των άλλων τηλεοπτικών σταθμών. Αυτό λέγεται «εικονική πραγματικότητα», όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά (ΕΣΠ)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις