Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021

Η Cosco βάζει πλώρη για τη κατασκευή της 4ης προβλήτας κοντέϊνερ. Τι σημαίνει για το Κερατσίνι

Το θέμα της κατασκευής της 4ης προβλήτας κοντέινερ στο Κερατσίνι «ανοίγει», το αμέσως επόμενο διάστημα, από την πλευρά του ΟΛΠ/ Cosco, μετά την απόκτηση- μέσα σε «βροχή» καταγγελιών- του τελευταίου μετοχικού «πακέτου» του Οργανισμού, που κατείχε το Δημόσιο.
Σε αυτή την κατεύθυνση έχουν αρχίσει, ήδη, τα πρώτα δημοσιεύματα, στα οποία «κύκλοι του λιμανιού» εμφανίζονται να δηλώνουν ότι η κατασκευή της τέταρτης προβλήτας «είναι το επόμενο βήμα, το επόμενο πρότζεκτ. Η Cosco πήρε το 16% (σ.σ. των μετοχών, που είχε το δημόσιο). Τώρα ακολουθεί το θέμα της νέας προβλήτας».
Οι ίδιοι «κύκλοι» αποκαλύπτουν ότι «γίνονται συζητήσεις- διαπραγματεύσεις, ώστε το έργο να συμπεριληφθεί στο master plan» αλλά ομολογούν πως «το πότε δεν μπορεί να το πει κανείς. Είναι πολύ δύσκολη η πρόβλεψη».
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη επένδυση ενδιαφέρει άμεσα τη Cosco καθώς η αύξηση της χωρητικότητας σε κοντέινερ του λιμανιού σημαίνει αυτόματα και αύξηση της κερδοφορίας της. Γι’ αυτό υπάρχει και τόσο ενδιαφέρον για την υλοποίηση της επένδυσης.
Σαφώς, υπάρχουν οι αντιρρήσεις της πόλης, που κάνουν τους κυβερνητικούς παράγοντες να εμφανίζονται διστακτικοί να εγκρίνουν μια τέτοια επένδυση.
Ωστόσο, κατά την 12ετή και πλέον παρουσία των κινέζων στον Πειραιά έχει αποδειχτεί ότι για την επίτευξη των στόχων τους δείχνουν μεγάλη επιμονή και μεθοδικότητα, έχοντας και την ενεργό στήριξη της κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα και κατ’ επέκταση του κράτους της Κίνας, που τους έχει «ανοίξει» πόρτες ώστε να τους πετυχαίνουν όλους….

Τι σημαίνει, όμως, η κατασκευή της 4ης προβλήτας για την πόλη;
Ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος μιλώντας σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία εξετάστηκε το master plan του ΟΛΠ/ Cosco είχε πει:
«Η μία πρόταση της Cosco θέλει να δημιουργήσει μπροστά από την περιοχή στον Σκλαβενίτη χώρο εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ).
Αφού μπαζώσει επιπλέον 130 στρέμματα θάλασσας, θα τοποθετήσει 10 γερανογέφυρες με στόχο να διακινεί από εκεί 3.000.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο.
Αυτή η δραστηριότητα θα γίνεται μέσα στον οικιστικό ιστό δημιουργώντας 24 ώρες το 24ωρο αφόρητες συνθήκες ηχορύπανσης και φωτορύπανσης που θα διώξει τους ανθρώπους από τα σπίτια τους ή αν δεν μπορούν, θα τους οδηγήσει να κλείνονται μέσα σε αυτά προσπαθώντας να μετριάσουν το πρόβλημα
Ταυτόχρονα αυτή η παρέμβαση θα οδηγήσει σε δραματική μείωση των περιουσιών των ανθρώπων που τα προηγούμενα χρόνια δαπάνησαν ένα σωρό χρήματα για να αγοράσουν ή να χτίσουν σπίτια απέναντι στην θάλασσά τους ενώ τώρα θα βλέπουν τις γερανογέφυρες και το τείχος από τα κοντέινερ που θα μπει ανάμεσα στην πόλη και την θάλασσα
».
Εκτός, όμως, από τη τέταρτη προβλήτα η Cosco «θέλει μπροστά από την ΔΕΗ και στον χώρο του νέου μώλου Δραπετσώνας που γινόταν ναυπηγοεπισκευή και έδινε δουλειά σε αρκετούς συμπολίτες μας να μπαζώσει τη θάλασσα για άλλα 230 στρέμματα να διώξει τη ναυπηγοεπισκευή και να δημιουργήσει Terminal το οποίο θα διακινεί πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα τον χρόνο»
«Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το πρόβλημα της ανεργίας των εργατών της ναυπιγοεπισκευής οδηγούνται σε συρρίκνωση σήμερα και κλείσιμο αύριο εκατοντάδες μικρές και μεσαίες μονάδες ναυπηγοεπισκευής. Ταυτόχρονα από τους δρόμους της πόλης μας πρόκειται να περνούν χιλιάδες νταλίκες που θα μεταφέρουν τα αυτοκίνητα.
Η εταιρεία θέλει επίσης χωρίς να το αναφέρει στην πρότασή της αλλά εκεί οδηγούν τα πράγματα να πάψουν να λειτουργούν η ιχθυόσκαλα και το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου γιατί με το μπάζωμα της θάλασσας και το μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο του λιμανιού δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια βάρκες και καΐκια
».
«Κάποιοι θα πουν ότι αυτό σημαίνει ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, χρήματα. Η αλήθεια όμως είναι άλλη», υπογράμμισε ο δήμαρχος. Και κατέληξε:
«Ανάπτυξη σημαίνει το λιμάνι και οι πόλεις που το φιλοξενούν μέσα από μια ισορροπημένη σχέση να προχωρούν μπροστά.
Ανάπτυξη δεν σημαίνει το λιμάνι να σπρώχνεται μπροστά και η πόλη να βαδίζει βίαια προς τα πίσω.
Ανάπτυξη δεν σημαίνει μια εταιρεία να αυξάνει με γεωμετρικό τρόπο τα κέρδη της και οι άνθρωποι να βλέπουν με τον ίδιο γεωμετρικό τρόπο να απομειώνεται η περιουσία και η ποιότητα ζωής τους. Νέες δουλειές για να λειτουργήσουν προσθετικά δε σημαίνει ανεργία σε σημαντικούς παραγωγικούς κλάδους όπως στη ναυπηγοεπισκευή
».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις