Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

Ποιός αγόρασε μαζεμένα 12 πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Γιατί υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτά τα πλοία

«Έκρηξη» ενδιαφέροντος για τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ φέρνει η «απογείωση» των τιμών των μεταφορικών, που καταγράφεται από τις αρχές του χρόνου!
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny μόνο την προηγούμενη εβδομάδα άλλαξαν χέρια 20 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, που η αξία τους υπερβαίνει τα 417 εκατομ. δολάρια ενώ τοποθετήθηκαν και παραγγελίες για την κατασκευή 16 νέων πλοίων αυτής της κατηγορίας, αξίας 1,410 δισεκατομμυρίων δολαρίων!
Η επενδυτική «έκρηξη» αποδίδεται στη μεγάλη άνοδο των μεταφορικών, που καταγράφεται από τις αρχές του χρόνου, με μεγάλες κερδισμένες- όπως έγραψε αναλυτικά το pireas2day.blogspot.gr (πατήστε εδώ)- τις ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες.
Οι μεγάλες ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες για να καλύψουν τις ανάγκες τους σε μεταφορές προχωράνε σε αγορές ή σε ναυλώσεις πλοίων πλοιοκτητριών εταιρειών «απογειώνοντας»  τα ναύλα και παρέχοντας ασφαλή κερδοφορία.
Το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον υποδηλώνει ότι αυτή η κερδοφορία αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με διατήρηση των υψηλών τιμών των προϊόντων σε βάρος του καταναλωτή.
Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny το τελευταίο διάστημα τοποθετήθηκαν, από ξένες εταιρείες, παραγγελίες σε ναυπηγεία της Κίνας και της Κορέας για την κατασκευή συνολικά 16 νέων πλοίων.
Από αυτά τα 8 πλοία είναι μεγάλης μεταφορικής ικανότητας άνω των 23.000 TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέινερ), που ζητούνται για ναύλωση καθώς προσφέρουν οικονομίες κλίμακος στις μεγάλες μεταφορικές, με τη δυνατότητά τους να μεταφέρουν πολλά «κουτιά».
Η μεγαλύτερη παραγγελία για 6 πλοία μεταφορικής ικανότητας 23.000 TEU τον καθένα τοποθετήθηκε από τον γερμανικό όμιλο Hapag Lloyd σε ναυπηγεία της Κορέας. Το κόστος του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 165 κατομ. δολάρια. Η παραγγελία τοποθετήθηκε στο πλαίσιο άσκησης δικαιώματος option, που διατηρούσε η εταιρεία στα ναυπηγεία, όπου πλέον κατασκευάζει συνολικά 12 μεγάλα πλοία. Η παράδοσή τους έχει συμφωνηθεί για το 2024.
Τα άλλα δύο μεγάλα πλοία, χωρητικότητας 24.100 TEU το καθένα, θα κατασκευαστούν στην Κίνα μετά από παραγγελία της πολυεθνικής μεταφορικής/ ναυτιλιακής Evergreen Marine. Το κόστος του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 161 εκατομ. δολάρια και η παράδοσή τους θα γίνει το 2024.
Τα άλλα 8 πλοία, που παραγγέλθηκαν από διάφορες εταιρείες θα είναι μικρότερης χωρητικότητας, από 1.023 TEU μέχρι 2.400 TEU.

Το μεγάλο deal στην αγορά από «δεύτερο χέρι»
Μεγάλη κινητικότητα καταγράφτηκε και στην αγορά από «δεύτερο χέρι».
Το μεγαλύτερο deal κλείστηκε από την Global Ship Lease η οποία αγόρασε, από την Borealis Finance LLC, enbloc αντί 234 εκατομ. δολαρίων 12 πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
 «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη συμφωνία για την απόκτηση αυτών των 12 πλοίων, τα οποία είναι θετικά στις ταμειακές ροές από την πρώτη μέρα, χωρίς επιπλέον έκδοση κοινών μετοχών. Τα πλοία έχουν έναν ελκυστικό συνδυασμό υπάρχουσας μεσοπρόθεσμης κάλυψης ναύλωσης και ανοδικού δυναμικού στο εγγύς μέλλον από την ανανέωση ναύλωσης σε μια από τις ισχυρότερες αγορές ναύλωσης εμπορευματοκιβωτίων, στις οποίες τόσο οι τιμές ναύλωσης όσο και οι διάρκειες είναι σημαντικά υψηλότερες από τα επίπεδα των τελευταίων ετών», σχολίασε σε δηλώσεις του ο εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease Γιώργος Γιουρούκος.
Από αυτά τα πλοία, που η μεταφορική ικανότητά τους είναι από 1.118 TEU το μικρότερο έως 4.363 TEU το μεγαλύτερο. Ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 11 έτη, καθώς είναι κατασκευασμένα μεταξύ του 2006 (το “Bomar Hamburg”, μεταφορικής ικανότητας 2.824 TEU) και του 2014 (τα “Nordic Masau” και “Ravel”, μεταφορικής ικανότητας 3.421 TEU και 2.546 TEU, αντίστοιχα).
Η παράδοση των πλοίων στην εταιρεία θα αρχίσει εντός του Ιουλίου και  θα ολοκληρωθεί μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Όπως ανακοίνωσε η Global Ship Lease, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, «όλα τα πλοία είναι ναυλωμένα σε κορυφαίους διαχειριστές τακτικών γραμμών, με εναπομένουσα διάρκεια ναύλωσης από τρεις έως 25 μήνες».
Με αυτά τα πλοία ο στόλος της εταιρείας, που εδρεύει στα βρετανικά Νησιά Μάρσαλ και το 2018 συγχωνεύτηκε με την Poseidon Containers, συμφερόντων του Γ. Γιουρούκου, θα περιλαμβάνει 62 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική χωρητικότητα 322.770 TEU, καθιστώντας την Global Ship Lease τον όγδοο μεγαλύτερο ιδιοκτήτη εμπορευματοκιβωτίων σε ότι αφορά τη μεταφορική ικανότητα σε TEU.

Και άλλες συμφωνίες στην αγορά από «δεύτερο χέρι»

Σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία της Golden Destiny αυτή το διάστημα έγινε άλλη μια μεγάλη συμφωνία για την αγορά από κινέζικη εταιρεία, η οποία αγόρασε enbloc τέσσερα πλοία συνολικής αξίας 148 εκατομ. δολαρίων. Τα πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 5.301 TEU το καθένα, κατασκευής 2009 και 2010 και έχουν τριετή χρονοναύλωση.
Επίσης, τρία πλοία αγοράστηκαν από ελβετική εταιρεία. Κατά πληροφορίες πρόκειται για μια από τις κορυφαίες μεταφορικές διαχειρίστριες γραμμών, την MSC. Τα δύο πλοία κατασκευής του 2010 έχουν μεταφορική ικανότητα 4.300 TEU. Το ένα («ALABAMA») αγοράστηκε αντί 35 εκατομ. δολαρίων ενώ για το άλλο («SCHUBERT») δεν έγινε γνωστή η τιμή αγοράς. Επίσης δεν έγινε γνωστή η τιμή αγοράς και για το τρίτο πλοίο («NORDBALTIC»), το οποίο κατασκευάστηκε το 2003 και έχει μεταφορική ικανότητα 2.478 TEU.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις