Κυριακή 9 Μαΐου 2021

Ποιές προϋποθέσεις θέτει ο Δήμος Σαλαμίνας για να πει το "ναι" στην ζεύξη Περάματος- Σαλαμίνας

Σχέδιο του έργου από το
υπουργείο Υποδομών

 Οκτώ (8) προϋποθέσεις θέτει ο Δήμος Σαλαμίνας για να πει το «ναι» στην υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος- Σαλαμίνας.
Αυτό αποφασίστηκε, ομόφωνα, από το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης σε συνεδρίαση, όπου εξετάστηκε το «καυτό» θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης.
Η συνεδρίαση έγινε καθώς η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος- Σαλαμίνας επανήλθε, τον περασμένο Μάρτιο, στο προσκήνιο, αφού όπως είχε γράψει και το pireas2day.blogspot.gr (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) είχε κατατεθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.
Μετά, δε, την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος σχεδιάζεται να

προχωρήσουν τα προεπιλεγμένα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου.
«Ο Δήμος έχει διαχρονικά εκφράσει την θέση και τα αιτήματά του σχετικά με το έργο. Ωστόσο, επειδή πλέον η διαδικασία, ως εμφαίνεται, προχωράει θα πρέπει το Δημοτικό Συμβούλιο να συζητήσει τις νέες εξελίξεις και να επικαιροποιήσει τις θέσεις του Δήμου Σαλαμίνας», υπογράμμισε στην εισήγησή του ο δήμαρχος Γιώργος Παναγόπουλος, ο οποίος πρότεινε ότι:
«Θα πρέπει να επιμείνουμε στο ότι η Σαλαμίνα χρειάζεται για να δεχθεί αυτό το έργο αφενός την ενίσχυση των υποδομών και αφετέρου ουσιαστική κατάρτιση κυρίως ενός συγκοινωνιακού σχεδιασμού».
Ακολούθως, ο πρώην δήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Τσαβαρής κατέθεσε «πακέτο» 7 προτάσεων και κατέληξε ζητώντας να γίνει άμεση συνεδρίαση των Δημοτικού Συμβουλίου σε διευρυμένη μορδή με συμμετοχή όλων των φορέων του νησιού έστω και με τηλεδιάσκεψη.
Η πρώην δήμαρχος Ισιδώρα Παπαθανασίου- Νάννου δήλωσε ότι συμφωνεί στο σύνολο των προτάσεων του κ. Τσαβαρή ζητώντας με τη σειρά της να κληθεί στην διευρυμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρώην διευθυντής του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ο οποίος διαχειριζόταν τη συγκεκριμένη υπόθεση επί εξαετίας.
Ακολούθησε διαλογική συζήτηση και τελικά εγκρίθηκαν ομόφωνα οι προτάσεις των παραπάνω.

Οι 8 προϋποθέσεις του Δήμου Σαλαμίνας

Έτσι, σύμφωνα με την απόφαση «για την αποδοχή από το Δήμο Σαλαμίνας του έργου της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας Περάματος απαιτείται:
1.    Να ενισχυθούν οι υποδομές στο Νησί
2.    Να πραγματοποιηθεί ουσιαστική κατάρτιση συγκοινωνιακού σχεδιασμού
3.    Να εκπονηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Μελέτη Κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου που θα επέλθει με τη λειτουργία του έργου της ζεύξης στις λεωφόρους κυκλοφορίας του νησιού.
4.    Εκπόνηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Μελέτης σχετική με όσα αναφέρει το ΠΔ 230/2007 περί σηράγγων κ.λπ
5.    Ο Δήμος Σαλαμίνας να εισπράττει ανταποδοτικά τέλη από τη λειτουργία της ενδεχόμενης ζεύξης έναντι αυτών που μέχρι τώρα εισέπραττε το Λιμενικό Ταμείο αναλόγου ποσού από τη διέλευση των φέρυ μπόουτ
6.    Άμεση εκπόνηση μελέτης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις αναγκαίες παρεμβάσεις- υποδομές που απαιτούνται προκειμένου να μην υποβαθμιστεί η ποιότητα της καθημερινότητας των κατοίκων του νησιού λόγω της τεράστιας αύξησης των μονίμων κατοίκων που θα επέλθει μετά τη λειτουργία της ζεύξης, θα πρέπει να υπάρξει ένας βιώσιμος χωροταξικός, πολεοδομικός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός.
7.    Κυρίως: Πριν την έναρξη της κατασκευής του έργου της ζεύξης να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τις αναγκαίες υποδομές και παράλληλα να έχει γίνει και η ένταξή τους δηλαδή όλων των αυτών έργων που θα έχουνε προκύψει από τους παραπάνω σχεδιασμούς σε υποδομές σε περιφερειακό, Εθνικό ή άλλο Ευρωπαϊκό αναπτυξιακό πρόγραμμα
8.    Να ληφθεί μέριμνα για τους εργαζόμενους στις Κοινοπραξίες των Φέρρυ μπόουτ (δηλαδή να υπάρχει δέσμευση στη συντήρηση και λειτουργία της ζεύξης από τη Σαλαμίνα έως την Λεωφ. Σχιστού)
Τέλος, αποφασίστηκε να γίνει άμεση συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σε διευρυμένη μορφή με συμμετοχή όλων των φορέων του νησιού έστω και με τηλεδιάσκεψη και σε αυτή να κληθεί ο πρώην διευθυντής του Υπουργείου στον οποίο αναφέρθηκε η πρώην δήμαρχος Σαλαμίνας.

Στη Βουλή
Στο μεταξύ, η βουλευτής του ΜέΡα 25 Φωτεινή Μπακαδήμα επικαλούμενη την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σαλαμίνας φέρνει το θέμα στη Βουλή ζητώντας από τους συναρμόδιους υπουργούς Εσωτερικών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας να απαντήσουν στα εξής ερωτήματα:
1.    Έχει ξεκινήσει εκπόνιση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το έργο υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος; Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται; Αν όχι, πότε προβλέπεται να ξεκινήσει;
2.    Έχει ξεκινήσει μελέτη για τις κυκλοφοριακές επίπτώσεις από την αύξηση του κυκλοφοριακού φορτίου;
3.    Πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν οι μελέτες που προβλέπονται από το Π.Δ. 203/2007;
4.    Έχει ξεκινήσει η κατάρτιση συγκοινωνιακού σχεδιασμού; Αν όχι, πότε προβλέπεται να ξεκινήσει;
5.    Υπάρχει πρόβλεψη για χωροταξικά, πολεοδομικά και συγκοινωνιακά έργα ενίσχυσης των υφιστάμενων υποδομών στο νησί;
6.    Αν ναι, πότε προβλέπονται να ξεκινήσουν και από πού θα χρηματοδοτηθούν αυτά;
7.    Ποια η πρόβλεψη για τους εργαζόμενους στις κοινοπραξίες των φεριμπότ;
8.    Υπάρχει σχέδιο διατήρησης της ζεύξης Σαλαμίνα-Λεωφ. Σχιστού ώστε να υπάρχει αφενός εργασία για συνανθρώπους μας και αφετέρου εναλλακτική μετακίνησης όσων δεν θέλουν να μετακινηθούν οδικά;
9.    Υπάρχει πρόβλεψη για ανταποδοτικά τέλη για το Δήμο Σαλαμίνας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις