Πέμπτη 22 Απριλίου 2021

Η ιστορία του κτηρίου όπου ξέσπασε τη Τρίτη 21/4 φωτιά στον Πειραιά. Γιατί κατεδαφίζεται τμήμα του

Η φωτό είναι από τη Πυροσβεστική Υπηρεσία
Κατεδαφίζεται τμήμα του διατηρητέου κτηρίου, στη διασταύρωση των οδών Ομ. Σκυλίτση και Δεληγεώργη, που το μεσημέρι της Τρίτης 21/4 τυλίχτηκε, για μια ακόμα φορά, στις φλόγες «πνίγοντας» τον Πειραιά στους καπνούς και στο «μποτιλιάρισμα» των αυτοκινήτων.
Αυτό ανακοίνωσε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης μετά από έγκριση, που έχει δοθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού, προαναγγέλλοντας το τέλος ενός πανέμορφου κτηρίου της πόλης, το οποίο «μαράζωσε» από την εγκατάλειψη και απέμεινε ως «κουφάρι» να θυμίζει την άλλοτε βιομηχανική άνθηση του πρώτου λιμανιού της χώρας.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ το συγκεκριμένο κτήριο κατασκευάστηκε τη

περίοδο του μεσοπολέμου ( μάλλον τη δεκαετία του 1930), με επιρροές ιταλικής αρχιτεκτονικής.
Το κτήριο είχε «σπασμένα τόξα» στα παράθυρα του πρώτου ορόφου και στην όψη του είχε κάποτε σύνθεση χρωματισμών. Επίσης, η ταράτσα του είχε στηθαίο με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική διακόσμηση.
Τέλος, στο ισόγειο τα κουφώματά του είχαν ενιαία διακόσμηση με ταυτόχρονη χρήση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων φτιαγμένων με ιδιαίτερη διακοσμητική φροντίδα.
Σύμφωνα με διάφορες πηγές το κτήριο είχε κατασκευαστεί και στέγαζε τη κλωστοϋφαντουργία Φουστάνου, η οποία είχε καταγωγή από τη Σύρο και δραστηριοποιήθηκε και στην ακτοπλοΐα.
Κηρύχτηκε διατηρητέο το 1987 και το 2010 με ειδική ρύθμιση επιτράπηκε να γίνουν οι εξής παρεμβάσεις:
α) Ενίσχυση των λιθοδομών και η κατασκευή μανδύα από εκτοξευόμενο σκυρόδεμα στους τοίχους από οπτοπλινθοδομή.
β) Νέα εσωτερική διαρρύθμιση.
γ) Διάνοιξη θυρών στις δύο πλάγιες όψεις του καθώς και μίας θύρας στην όψη προς τον ακάλυπτο.
δ) Καθαίρεση του μεταλλικού κλιμακοστασίου και η κατασκευή νέου μεταλλικού κλιμακοστασίου
 
Η εικόνα του κτηρίου από το Google Earth
Επίσης, επιτράπηκε «η ανέγερση στο οικόπεδο του διατηρητέου κτιρίου νέου οκταορόφου κτιρίου που τοποθετείται σε απόσταση 5,70μ. από το περίγραμμα του διατηρητέου κτιρίου» αλλά και «η χρήση καταστήματος στο διατηρητέο κτίριο, σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες χρήσης στην περιοχή».
Τελικά,  δεν προχώρησαν εργασίες συντήρησης ή/ και αξιοποίησης και στο σεισμό του 2019 κατέρρευσε ένα τμήμα της πρόσοψής του ενώ λίγους μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 2020, και ενώ στο εσωτερικό του είχαν βρει προσωρινή στέγη Ρομά από τη Βουλγαρία ξέσπασε φωτιά με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένα παιδάκι.
Τη Τρίτη 21/4 εκδηλώθηκε νέα φωτιά, χωρίς ευτυχώς θύματα και ενώ έχουν προχωρήσει- έστω και με αργούς ρυθμούς- οι διαδικασίες έγκρισης από το Υπουργείο Περιβάλλοντος για κατεδάφιση ενός τμήματός τους με το αιτιολογικό της επικινδυνότητας, δεδομένου ότι από εκεί περνάνε και οι γραμμές του τραμ.
Ο δήμαρχος Πειραιά σε δήλωσή του εξέφρασε την οργή του για την χτεσινή περιπέτεια της πόλης υπογραμμίζοντας ότι «έχω εκφράσει δημόσια προς όλους τους αρμόδιους ότι το κτήριο αυτό θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχει κατεδαφιστεί».

Η φωτό από το Δήμο Πειραιά

«Έχει υποστεί τεράστιες φθορές από σεισμούς και έχει καεί τουλάχιστον τρεις φορές σχεδόν ολοκληρωτικά. Μια ολόκληρη πόλη ταλαιπωρείται, όπως και το μεγάλο λιμάνι της χώρας, κάθε φορά που -όπως σήμερα- κλείνει ο βασικός οδικός άξονας εξόδου από το λιμάνι και την πόλη, ταλαιπωρείται μια ολόκληρη γειτονιά και δεν μπορεί να ξεκινήσει τα δρομολόγια του το τραμ στον Πειραιά,  καθώς οι γραμμές του εφάπτονται σχεδόν του επικίνδυνου κτηρίου», συμπλήρωσε ο ίδιος, Και πρόσθεσε:
«Δυστυχώς κόντρα σε όλους, αλλά κυρίως κόντρα στη λογική, κάποιοι χαρακτηρίζουν το κτήριο  ως «έργο τέχνης» και δεν μας επιτρέπουν  την ολική κατεδάφισή του».
«Σε κάθε περίπτωση αύριο ξεκινούν οι εργασίες κατεδάφισης μέρους του κτηρίου, ελπίζοντας ότι θα είναι επαρκείς για την ασφάλεια όλων», κατέληξε ο δήμαρχος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις