Παρασκευή 12 Μαρτίου 2021

Άκαρπη συνάντηση ΥΕΝ- ΟΛΠ- ΕΒΕΠ για το κρίσιμο θέμα για τις επιχειρήσεις των τιμολογίων του ΟΛΠ

Την επόμενη διετία μεταφέρεται η ολοκλήρωση της αποκατάστασης και αναβάθμισης των εγκαταστάσεων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στο Πέραμα ενώ «ανοιχτό» παραμένει και το «καυτό» θέμα της τιμολογιακής πολιτικής του ΟΛΠ/Cosco.
Αυτό αποκαλύφθηκε σε συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), με επικεφαλής τον πρόεδρο Βασίλη Κορκίδη με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Άγγελο Καρακώστα, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό τον υφυπουργό Ναυτιλίας Κ. Κατσαφάδο.
Παρότι η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι εξαιρετικά ολιγόλογη και δεν αναφέρει όλους τους παριστάμενους στη συνάντηση ούτε τη θεματολογία της συζήτησης η αναλυτική ανακοίνωση του ΕΒΕΠ αποκαλύπτει ότι τέθηκαν όλα τα ζητήματα, που αφορούν τις σχέσεις του ΟΛΠ με τις επιχειρήσεις του Πειραιά, κάποια από τα οποία έχουν προκαλέσει το τελευταίο διάστημα σοβαρές τριβές μεταξύ του Οργανισμού/ Cosco με επιχειρήσεις της πόλης.
Από την ανακοίνωση του ΕΒΕΠ φαίνεται ότι δεν επήλθε σύγκλιση και παραμένει «ανοιχτό» το κρίσιμο ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής του ΟΛΠ και για αυτό το λόγο το Επιμελητήριο «δεσμεύτηκε να αποστείλει σχετική επιστολή στην ΟΛΠ ΑΕ και την ΣΕΠ ΑΕ με νομικά τεκμηριωμένα αιτήματα, που θα κοινοποιήσει στο Υπουργείο και άλλους θεσμικούς φορείς και, βεβαίως, θα αναμένει με ενδιαφέρον τις απαντήσεις της ΟΛΠ-COSCO, ειδικά στο αίτημα μιας ευέλικτης τιμολογιακής-εκπτωτικής πολιτικής από την πλευρά της ΟΛΠ ΑΕ, επισημαίνοντας ότι αυτό καθίσταται επιβεβλημένο λόγω των συνθηκών και των επιπτώσεων στην αγορά από την επέλαση της πανδημίας».
Σε αυτό αλλά και για τα άλλα «καυτά» θέματα, που τέθηκαν δεν διευκρινίστηκε από καμία πλευρά εάν ο κ. Κατσαφάδος εξέφρασε τις θέσεις του Υπουργείου και της κυβέρνησης ή κράτησε στάση «ουδετερότητας» περιοριζόμενος σε γενικόλογες διατυπώσεις, όπως αυτή που αναφέρεται στην ανακοίνωση του Επιμελητηρίου, ότι ««στηρίζει κάθε πρωτοβουλία με την πρόθεση συνεργασίας, συνεννόησης και συνέργειας μεταξύ Δημοσίου, φορέων και φυσικά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας από τον δραστήριο κλάδο της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας».
Συγκεκριμένα, από την πλευρά του ΕΒΕΠ τέθηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής ζητήματα:
1.    «Το θέμα των χρεώσεων από την ΟΛΠ ΑΕ στους χρήστες και ζητήθηκε η μείωση του τιμήματος της κάρτας εισόδου στο λιμάνι, η επέκταση της δωρεάν παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή, από τις επτά στις δώδεκα ημέρες, της επανεξέτασης των χρεώσεων στη ναυπηγοεπισκευή και τους δεξαμενισμούς, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία στις επιχειρήσεις υποστήριξης της ναυτιλίας».
2.    «Το θέμα της αποκατάστασης και αναβάθμισης των εγκαταστάσεων της ΝΕΖ στο Πέραμα, οι οποίες όμως αναμένεται να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια».
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει ν’ αναφερθεί ότι σε πρόσφατη απάντηση, που δόθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας σε ερώτηση 31 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτο ερωτώντα τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του κόμματος και βουλευτή Β’ Πειραιά Γιάννη Ραγκούση αποκαλύφθηκε ότι έχει ολοκληρωθεί μόλις το 58,61% του έργου της «βελτίωσης υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης», που βρίσκεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ/Cosco.
«Πέντε περίπου χρόνια μετά τη μεταβίβαση 51% των μετοχών στην COSCO οι ναυπηγοεπισκευαστικοί χώροι είναι στη χειρότερη παρά ποτέ κατάσταση. Οι δρόμοι στη ΝΕΒ Περάματος είναι χειρότεροι από χωράφι», ανέφερε, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του ο κ. Ραγκούσης, σχολιάζοντας την απάντηση του Υπουργείου.
Σε άλλα θέματα, που τέθηκαν στη παραπάνω συνάντηση:
•    «Προτάθηκε και συμφωνήθηκε η συγκρότηση ad hoc ομάδας εργασίας Ε.Β.Ε.Π.-ΟΛΠ για όλα τα εκκρεμή θέματα, καθώς και για κοινές μελλοντικές ενέργειες σχετικά με e-business, e-commerce, market awareness και κυρίως το «άνοιγμα των κοντέινερς» μεταφόρτωσης με τη δυνατότητα μέρους της μεταποίησης να γίνεται στη Χώρα μας, πριν προωθηθεί στον τελικό προορισμό»
•    «Σε συνέχεια σχετικής επιστολής του Ε.Β.Ε.Π. για «ηλεκτρονική άδεια» εργασιών 24/7 σε ναυπηγεία και πλοία, τα στελέχη του υπουργείου εξέτασαν και εισηγήθηκαν θετικά για τη δυνατότητα λειτουργίας της «e-ΔΛΑ» αρχής γενομένης με μια πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρονικών αδειών διάρκειας 45 ημερών».
Τέλος, από την πλευρά, του «ο εκπρόσωπος της ΟΛΠ-COSCO, κ. Άγγελος Καρακώστας, διαβεβαίωσε για την μη ίδρυση θυγατρικής εταιρίας εφοδιασμού πλοίων, ενώ δεσμεύτηκε να απαντήσει σε προτάσεις φορέων για τη στήριξη των ελληνικών εφοδιαστικών και άλλων επιχειρήσεων, που η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφειά τους εξαρτάται από «υπεραπλοποιημένες διαδικασίες» πρόσβασής τους από το λιμάνι του Πειραιά, σε κάθε πλοίο, σε κάθε μέρος του κόσμου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις