Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2020

Πως νομιμοποιήθηκε σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων του Δήμου Πειραιά στο Σχιστό Περάματος!

 Με τη δεύτερη… προσπάθεια νομιμοποιείται ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων (ΣΜΑ) του Δήμου Πειραιά, στο Σχιστό, μετά την υπερψήφιση τροπολογίας μόνο από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και παρά την καταψήφιση από τους βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝ.ΑΛ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25 και Ελληνική Λύση).
Με τη τροπολογία, που ενσωματώθηκε στο σχέδιο νόμου για τον «εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας», νομιμοποιήθηκε η λειτουργία του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων του Δήμου Πειραιά σε έκταση 12 στρεμμάτων, στο Σχιστό.
Η έγκριση θεωρείται προσωρινή «έως τον καθορισμό χώρου προοριζόμενου για τη χρήση αυτή είτε με έγκριση ή τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου» και σε κάθε περίπτωση με διάρκεια όχι μεγαλύτερη των τριών (3) ετών.
Ας προσπαθήσουμε τώρα να κωδικοποιήσουμε το θέμα όσο πιο επιγραμματικά γίνεται.

Που βρίσκεται η έκταση: Η έκταση βρίσκεται απέναντι από το νεκροταφείο, στο κάτω μέρος της λεωφόρου Σχιστού. Είναι ιδιοκτησία του Δήμου Πειραιά αλλά βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Περάματος, ο οποίος εξέφρασε την αντίθεσή του σε αυτή την αδειοδότηση.
Είναι γεγονός, επίσης, ότι ο Δήμος Πειραιά χρησιμοποιεί, άτυπα, τον χώρο, εδώ και χρόνια, ως σταθμό μεταφόρτωσης των απορριμμάτων του. Συγκεκριμένα εναποθέτει εκεί απορρίμματα, τα οποίο τοποθετούνται σε κοντέϊνερ και μεταφέρονται στη χωματερή στη Φυλή.
Με αυτό τον τρόπο, ο Δήμος Πειραιά αποφεύγει να χρησιμοποιεί τον αδειοδοτημένο εδώ και χρόνια Σταθμό Μεταφόρτωσης, που βρίσκεται στο πάνω μέρος της λεωφόρου Σχιστού, από τη πλευρά του νεκροταφείου και του Βιοτεχνικού Πάρκου Σχιστού και εξυπηρετεί 19 Δήμους, με αποτέλεσμα- όπως λέγεται- να μην χρειάζεται να καταβάλει τα αντίστοιχα τέλη.
Τι προηγήθηκε: Η συγκεκριμένη ρύθμιση είχε προωθηθεί και τον περασμένο Μάιο και πάλι σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση μεταξύ των δημάρχων Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Πειραιά για ν’ αποσυρθεί τελικά με παρέμβαση κορυφαίου κυβερνητικού παράγοντα, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές.
Ωστόσο, τώρα επανήλθε και εγκρίθηκε με τις ψήφους των κυβερνητικών βουλευτών.
Τι υποχρεώσεις αναλαμβάνει ο Δήμος Πειραιά: Με το κείμενο της τροπολογίας καθορίζονται, πάντως, μια σειρά υποχρεώσεις του Δήμου Πειραιά, των οποίων το κόστος δεν προσδιορίζεται αλλά επισημαίνεται ότι θα υπάρξει, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου, που συνοδεύει την τροπολογία.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι κατά το χρονικό διάστημα, που ο ΣΜΑ λειτουργεί με ευθύνη του Δήμου Πειραιά πρέπει να λάβει «άμεσα όλα τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή πρόκλησης ηχητικής και ατμοσφαιρικής ρύπανσης και περιβαλλοντικής υποβάθμισης, για την οπτική απομόνωση με προστατευτική περίφραση και περιμετρική προκάλυψη του χώρου με πυκνή υψηλή δενδροφύτευση και για τη μη πρόκληση δυσμενών επιδράσεων σε βάρος της υγείας, ησυχίας και ασφάλειας των περιοίκων και των εργαζομένων»
«Μετά τη λήξη της προθεσμίας ή την με οποιονδήποτε τρόπο παύση της λειτουργίας του ΣΜΑ ο δήμος οφείλει εντός ενός έτους να αποκαταστήσει τον χώρο στην αρχική του μορφή», σημειώνεται ακόμα.

Αντίθετοι οι Δήμοι Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος
Με την κατάθεση της τροπολογίας στη Βουλή η αντίδραση των ενδιαφερόμενων Δήμων Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος ήταν άμεση.
Ο Δήμος Περάματος
σε ανακοίνωσή του τονίζει:
"Η Δημοτική Αρχή του Δήμου Περάματος εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή της στη δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων του Δήμου Πειραιά στα γεωγραφικά και διοικητικά όρια του Δήμου Περάματος.
Η επανεμφάνιση μέσω τροπολογίας του σχεδίου για την αδειοδότηση νέου ΣΜΑ, αιφνιδιαστικά και εν κρυπτώ, χωρίς καμία διαβούλευση, εν μέσω της πανδημίας, είναι γεγονός απαράδεκτο και εκθέτει τους εμπνευστές του. Είναι αδιανόητο ότι σε απόσταση 200 μέτρων από το ΣΜΑ, που εξυπηρετεί 20 Δήμους, να κατασκευάζεται νέος, μακριά από τους κατοίκους του Πειραιά, αλλά δίπλα από τα σπίτια των πολιτών του Περάματος και του Κερατσινίου.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα ανησυχητική την ώρα που δίνουμε την μάχη, ώστε να μην σχεδιαστεί νέα μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων και βιοαποβλήτων. Το Πέραμα είναι μία περιοχή σε περιβαλλοντική κρίση εξαιτίας της επιβάρυνσης που υφίσταται από πλήθος ρυπογόνων και οχλουσών δραστηριοτήτων. Δεν είναι σε καμία περίπτωση αποδεκτή η λογική πως αφού μία περιοχή είναι ήδη υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά μπορεί να επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο.
Η τροπολογία αυτή δείχνει πως είναι συνειδητή η επιλογή της κυβέρνησης να δημιουργήσει συνθήκες περιβαλλοντικού απαρτχάιντ στην πόλη του Περάματος. Θα αντιληφθούν όμως γρήγορα πως κάτι τέτοιο δεν θα γίνει ανεκτό".

Ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας σε άλλη ανακοίνωση τόνιζε:
"Με νομοσχέδιο που εισήχθη για συζήτηση στη Βουλή, τελείως αιφνιδιαστικά, ξαναεμφανίστηκε η αδειοδότηση για σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων σε έκταση ιδιοκτησίας του Δήμου Πειραιά στο Σχιστό.
Καλούμε τους βουλευτές των κομμάτων σε Α και Β Πειραιά να μην αφήσουν να περάσει η συγκεκριμένη πρόταση.
Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει την συγκεκριμένη υπουργική τροπολογία και να πάψει να μας αντιμετωπίζει ως την πίσω αυλή της Αττικής.
Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις, ο λαός της πόλης δεν θα αποδεχθεί τετελεσμένα.
Όσους νόμους και να περάσετε το Σχιστό και οι γειτονιές μας δεν θα παραμείνουν ο σκουπιδότοπος για όλη την Αττική. Θα ματαιώσουμε στην πράξη τα σχέδια σας
".

Το σχέδιο της έκτασης
Η αντιπολίτευση
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β’ Πειραιά Γιάννης Ραγκούσης
σε δήλωσή του τόνισε:
«Τελικά πρόκειται πράγματι για χυδαίο κυβερνητικό εμπαιγμό των πολιτών του Περάματος, του Κερατσινίου-Δραπετσώνας και συνολικά των πολιτών της Β Πειραιά.
Αιφνιδιαστικά και κατά τρόπο που ευτελίζει το Κοινοβούλιο και τη ζωή των πολιτών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επανέφερε την τροπολογία που είχε αποσύρει το Μάιο για τη νομιμοποίηση Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στο Σχιστό.

Θα έπρεπε να εκπλαγούμε; Όχι.

Προσωπικά θα ήθελα απλώς να υπενθυμίσω τι ακριβώς είχα δηλώσει το Μάιο:

"...Όμως, για να είναι η απόσυρση αυτή οριστική, θα πρέπει να συνοδευτεί από δημόσια δήλωση της κυβέρνησης ότι δεν πρόκειται να την επαναφέρει αργότερα, καθώς και ότι σε οποιεσδήποτε συνθήκες απορρίπτει τελικά το Σχιστό ως λύση Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων του Δήμου Πειραιά.

Εάν σήμερα επιβεβαιωθεί στη Βουλή η απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης, δίχως να υπάρξει τέτοια δημόσια δέσμευση από την κυβέρνηση, τότε αναμφίβολα θα πρόκειται για μία προσωρινή απόφαση. Θα πρόκειται για απόφαση που αναγκαστικά λαμβάνει η κυβέρνηση για μικρό χρονικό διάστημα, ενόψει ενδεχόμενων πολιτικών σχεδιασμών της. Ουσιαστικά θα πρόκειται για χυδαίο κυβερνητικό εμπαιγμό των πολιτών του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας".

Τελικά πρόκειται πράγματι για χυδαίο κυβερνητικό εμπαιγμό.

Αυτή είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη κι αυτό είναι το όραμά της για τους ανθρώπους του Περάματος, του Κερατσινίου-Δραπετσώνας και της Β ´Πειραιά συνολικά
».
Επίσης, η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη σε ανακοίνωσή της αναφέρθηκε σε «πραξικοπηματική επαναφορά και ψήφιση της τροπολογίας για αδειοδότηση του ΣΜΑ Δήμου Πειραιά στο Σχιστό, που είχε αποσυρθεί από το περιβαλλοντοκτόνο νομοσχέδιο Χατζηδάκη τον περασμένο Μάιο», πράγμα, που όπως ανέφερε,  «επιβεβαιώνει τόσο την αντιδημοκρατικότητα όσο και τη βούληση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να μετατρέψει το Σχιστό σε «πίσω αυλή της Αττικής» και τη Β’ Πειραιά συνολικά σε υποδοχέα ρύπων κάθε είδους».
Η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ 25 Φωτεινή Μπακαδήμα
στην ομιλία της στη Βουλή τόνισε τα εξής:
«Πριν κλείσω, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ και σε ένα άλλο σοβαρότατο θέμα που επίσης αφορά την περιφέρειά μου και είναι το Σχιστό. Και είναι αυτό που φέρνετε με την τροπολογία σας στο άρθρο 4 -την προσθήκη στις λοιπές διατάξεις- η προσωρινή χωροθέτηση ΣΜΑ μεταξύ άλλων και στο Σχιστό.
Προσπαθείτε, δυστυχώς, εκμεταλλευόμενοι την ιδιαιτερότητα, αλλά και το ιδιότυπο καθεστώς, καθώς ο χώρος που θα χωροθετηθεί ως ΣΜΑ βρίσκεται στο Κερατσίνι, αλλά ιδιοκτησιακά ανήκει στον Δήμο Πειραιά και επιχειρείτε να νομιμοποιήσετε κάτι που και τώρα κάνει ο Δήμος Πειραιά παράνομα. Φυσικά, τα σκουπίδια που θα συγκεντρώνονται στον ΣΜΑ θα μεταφέρονται μετά στη Φυλή.

Όμως, νομίζω ότι σας έχω νέα. Η Β΄ Πειραιά και το Κερατσίνι δεν θα γίνει η πίσω αυλή ούτε ο σκουπιδότοπος της Αττικής, δεν θα γίνει χωματερή κανενός. Η πανδημία, δυστυχώς, αποτρέπει την οποιαδήποτε αντίδραση. Και λογικό είναι λόγω των μέτρων, αλλά παράλογο λόγω αυτών που φέρνετε.

Θα μας βρείτε, όμως και θα βρείτε όλους τους πολίτες απέναντί σας σε αυτό που προσπαθείτε να κάνετε. Το Κερατσίνι δεν θα γίνει χωματερή κανενός κ. Μώραλη και κανενός άλλου που θέλει να το καταντήσει έτσι. Ειλικρινά, η ανοχή έχει τελειώσει. Σας παρακαλώ και σας καλώ να αποσύρετε τώρα τη διάταξη, η οποία έτσι και αλλιώς θα ματαιωθεί στην πράξη, γιατί τα σκουπίδια δεν έχουν καμία θέση στο Σχιστό.

(…) Είμαστε όλοι υπόλογοι στους πολίτες που εκπροσωπούμε αυτή τη στιγμή. Χρωστάμε στους πολίτες τόσο του Κερατσινίου όσο και άλλων περιφερειών τη ζωή τους και την υγεία τους πίσω. Ας μην κάνουμε χωματερή το Σχιστό. Ας ακούσουμε την κραυγή αγωνίας των πολιτών και όχι τις φωνές των συμφερόντων. Ας φέρουμε πίσω τα χαμόγελα και τις παιδικές φωνές, αλλά και την αισιοδοξία για ένα καλύτερο και υγιές αύριο
».
Ενδιαφέρον είχε και η τοποθέτησή του βουλευτή του ίδιου κόμματος Κρίτωνα- Ηλία Αρσένη, ο οποίος αναφέρθηκε στο σύνολο του σχετικού άρθρου της τροπολογίας για την αδειοδότηση σταθμών μεταφόρτωσης λέγοντας μεταξύ άλλων:
«Αλήθεια, έχετε σκεφτεί ποτέ τι είναι αυτό που κάνετε; Συνειδητοποιείτε ότι οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην πράξη, με τη συμπίεση που πραγματοποιούν, δεν επιτρέπουν καν τα εγκληματικά πράγματα που σχεδιάζετε για τις ΜΕΑ, τις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων, δεν επιτρέπουν καν μηχανική διαλογή και σταματάει κάθε συζήτηση ακόμη και για αυτήν την ελάχιστη μηχανική ανακύκλωση; Και τι θα κάνετε; Θα τα στέλνετε μετά, με βάση τα σχέδιά σας, για καύση; Θα καίτε επισήμως σύμμεικτα; Τα σχέδιά σας είναι ασυνάρτητα, το λιγότερο, μικροπολιτικά και καταστρεπτικά, με κατασπατάληση δημόσιου χρήματος».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις